داورزنی: حضور افشاردوست به عنوان مدیر فنی هیچ دخالتی در امور سرپرستی تیم ندارد

کدخبر: 2014350

رئیس فدراسیون والیبال گفت: حضور افشاردوست هیچ دخالتی در امور سرپرستی تیم نیست و این دو مسئله کاملا مجزا هستند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، محمدرضا داورزنی در حاشیه نخستین جلسه تمرین تیم ملی والیبال در جمع خبرنگاران گفت: در دو سال گذشته که با اسلوبودان کواچ کار کردیم حضور مدیر فنی به عنوان یک کمبود احساس شد و به همین دلیل محمود افشاردوست را به این سمت گماردیم تا در بازی‌های حساس آینده همراه تیم ملی باشد.

وی افزود: نمی‌توانیم پس از دو سال ارزیابی کنیم و بگوییم که در این نقطه ضعف داشتیم که ناظری از فدراسیون برای امور فنی تیم منصوب نشده است. رقابت‌های انتخابی المپیک از خود المپیک مهم‌تر است و نمی‌توانیم ریسک کنیم.

داورزنی تاکید کرد: حضور افشاردوست هیچ دخالتی در امور سرپرستی تیم نیست و این دو مسئله کاملا مجزا هستند و چون مسئولین فدراسیون نمی‌توانند همیشه حضور جدی در تیم ملی داشته باشند این وظیفه را به افشاردوست سپردیم.

وی گفت: طبیعی است که مدیر فنی تمرین دهنده و دستیار سرمربی نیست بلکه ناظری بر امور فنی تیم است و نقش نظارتی بر عهده دارد. یعنی اینکه کنار کادر فنی نحوه تمرینات را رصد می کند و بر مسابقات تدارکاتی و رسمی نیز نظارت خواهد کرد و به همین دلیل طبیعی است که فدراسیون نظارت بهتری بر عملکرد تیم ملی خود خواهد داشت.

داورزنی گفت: برخی فکر کردند که از اختیارات سرپرست تیم ملی کم شده است اما اینگونه نیست. امیر خوش‌خبر مانند گذشته همان وظایفی که داشته است را انجام می‌دهد و مدیر فنی هیچ دخالتی در آن نخواهد داشت. سرپرست تیم ملی در گذشته هم در تصمیمات کادر فنی مانند دعوت از بازیکنان یا خط خوردن آنها هیچ دخالتی نمی‌کرد و تنها نقطه نظرات کادر فنی را به فدراسیون منتقل می‌کرد.

در بازی های آسیایی اینچئون مدیر فنی در تیم ملی داشتیم و این مسئله اتفاق تازه ای نیست. در سال های گذشته تجربیاتی کسب کردیم که در کجاها دقت بیشتری داشته باشیم و کجاها حضور بیشتر. بخشی از این حضور به سرپرست و بخشی دیگر به مدیر فنی بر می گردد. طبیعی است که ترکیب این دو نفر می تواند حضور کامل فدراسیون باشد؛ هم فنی است و هم مدیریتی.

این توضیحات را به این دلیل می دهم که بعضی فدراسیون ها در روزهای گذشته از انتخاب مدیر فنی تیم ملی سوء برداشت داشتند.

در تیم ملی 12 به عنوان کادر فنی کار می کنند و پست مدیر فنی نیز برای حضور بهتر فدراسیون در کادر فنی است. فدراسیون در کار تیم ملی دخالت نمی کند اما قطعا نظارت خواهد کرد و این نظارت، نظارت فنی است.

ارسال نظر: