نیم‌نگاهی به کسب سهمیه سوم المپیک خواهیم داشت

منصوری: برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا باید از جان مایه بگذاریم

کدخبر: 2021066

سرمربی تیم ملی جودو آسیایی گفت: رای کسب مدال باید خیلی تلاش سنگینی بکنیم و بچه‌ها از تمام وجود مایه بگذارند.

محمد منصوری در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص شرایط تیم ملی آسیایی جودو اظهار داشت: بچه‌ها در ایام نوروز در حال انجام تمرینات خود بودند و از امروز اردوی آخر خود را در جزیره کیش آغاز و تا 21 فروردین ماه ادامه خواهیم داد تا بچه‌ها از لحاظ روحی و روانی هم شرایط بهتری را کسب کنند . بعد از بازگشت از کیش نیز تمرینات تا 24 فروردین که اعزام خواهیم شد ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی جودو آسیایی در خصوص حضور ملایی و محجوب در اردوی کیش عنوان کرد: ملایی در این اردو همراه ما خواهد بود اما محجوب به دلیل اینکه تازه از مسابقات گرندپری تفلیس بازگشته و باید به خانواده خود در مشهد سر می‌زد با هماهنگی مسعود خسروی‌نژاد، مربی اختصاصی‌اش از روز گذشته تمرینات خود را در تهران آغاز کرد.

منصوری در خصوص عدم حضور این تیم در مسابقات تدارکاتی گفت: متاسفانه بچه‌های ما رویدادهای تدارکاتی را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی پشت سر نگذاشتند اما از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می‌برند. این دوره مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل اینکه قبل از المپیک برگزار می‌شود و یکی از آخرین مسابقات کسب سهمیه است قطعا در شرایط سخت‌تری نسبت به دوره‌های گذشته برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اکثر کشورهای آسیایی در این مسابقات با قدرت کامل حضور خواهند داشت تا امتیازات خود را برای حضور در سید بندی المپیک ثبت کنند. ما در این مسابقات دست به جوانگرایی زدیم و نفرات تیم امید با شکست نفرات بزرگسال در انتخابی تیم ملی موقعیت خود را تثبت کردند و در کنار این نفرات دو عضو تیم ملی جوانان نیز در ترکیب تیم ملی حضور دارند. با توجه به این تفاسیر و با پیشنهاد سرپرست فدراسیون کادر تیم جوانان برای هدایت این تیم انتخاب شد. ما در این مسابقات در کنار کسب تجربه ، نیم‌نگاهی نیز به کسب سهمیه سوم المپیک خواهیم داشت تا در کنار ملایی و محجوب، سهمیه سومی را برای جودو ایران به ارمغان بیاوریم.

سرمربی تیم ملی جودو در پاسخ به این سوال که برای کسب سهمیه سوم حتما باید موفق به کسب مدال شویم، گفت: مدال حتما مهم نیست و کسب امتیاز مهم است. بعد از مسابقات آسیایی هر کدام از نفرات ما که درخشش خوبی داشته باشند را به مسابقات کسب سهمیه گرنداسلم باکو و گرندپری قزاقستان اعزام خواهیم کرد تا بتوانند سهمیه سوم را کسب کنند.

منصوری در خصوص اینکه نفرات جوان تیم ملی توانایی کسب مدال در مسابقات بزرگسالان آسیایی را خواهند داشت، عنوان کرد: من دوست ندارم روحیه بچه‌ها را خراب کنم اما برای کسب مدال باید خیلی تلاش سنگینی بکنیم و بچه‌ها از تمام وجود مایه بگذارند. همانطور که گفتم به دلیل برگزاری این مسابقات قبل از المپیک قطعا سطح مسابقات بسیار بالا خواهد بود و در کنار آن ما از سال 2008 که در کره قهرمان آسیا شدیم متاسفانه سیر نزولی را طی کردیم. امیدوارم با مدال‌هایی که اخیرا محجوب و ملایی کسب کردند و باعث افزایش روحیه دیگر جودوکاران شدند ما در مسابقات این دوره عملکرد بهتری از تک مدال برنز دوره گذشته ملایی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی جودو در خصوص مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از نفرات حاضر در اردوی تیم ملی جودو اظهار داشت: اسم این جودوکار را به ما اعلام کردند ما تا روزی که جلسه نهایی بررسی این موضوع اعلام نشود ما طبق قوانین وادا مجاز به معرفی او نیستم. این جودوکار از بچه‌های تیم بزرگسالان بوده است و باید دفاعیات خود را در این خصوص انجام بدهد. خیلی خوب است این مسائل در داخل ایران مشخص شود و حتی برای مدعیان تیم جوانان در ماه آینده درخواست انجام تست دوپینگ را دادیم تا اگر قرار است اتفاقاتی بیفتد در همین جا بیفتد و دیگر در مسابقات بین‌المللی شاهد این اتفاقات نباشیم. این ملی‌پوش نیز از نفرات تیم اعزامی به مسابقات آسیایی نبوده است و به عنوان حریف تمرینی در اردوها حضور داشته است.

ارسال نظر: