شهنازی: والیبالیست‌ها در رژه کاروان ایران در المپیک شرکت می‌کنند/ در جریان مسائل مالی لباس کاروان نیستم

کدخبر: 2050167

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: به خاطر سرعت کار من هنوز در جریان هزینه لباس کاروان ایران در المپیک قرار نگرفته‌ام و من به دنبال طرح و راه‌اندازی و اینکه این کار به سرعت انجام گیرد هستم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه انتخابات فدراسیون اسکی در مورد لباس کاروان ایران در المپیک اظهار داشت: تلاش شده که یک لباسی انتخاب شود که نمادی از رنگ‌های پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آن دیده شود و لذا این در حقیقت چندین طرح مختلف از طرف شرکت طراح و تهیه کننده که هر دو یک شرکت هستند داده شده که فکر می‌کنم یک تغییراتی که آنها به صورت یونیفرم‌تر در بیاورد البته تغییراتی بزرگی نیست بسیار کوچک است دارد انجام می‌شود و روی آن تصمیم‌گیری شده و فکر می‌کنم که به تایید کمیته ملی المپیک رسیده و هم به تایید مقام محترم وزارت که انشاء الله با این لباس ما در مراسم رژه المپیک حضور خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید که این لباس در شأن ملی‌پوشان المپیک ما نبود یا اینکه بهتر بود که یک طرح بهتر و شکیل‌تری انتخاب می‌شد؟، تصریح کرد: من فکر می‌کنم که می‌بایست روی این قضیه کار کارشناسی بیشتری انجام می‌شد و لذا با توجه به اینکه بالاخره نظرات جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد و بعد از اینکه جامعه نظرات خودش را اعلام کرد و کمیته المپیک در اطلاعیه ای که داد و گفت که ما انتقاد پذیر هستیم و سعی می‌کنیم که مجدداً بررسی کنیم که این کار خوشبختانه با سرعت انجام شد من فکر می‌کنم که بد نیست یک فرصت به وجود بیاوریم که از این به بعد و برای آینده گروه‌هایی بعد از المپیک تعیین شوند که ما برویم به سمتی که هم در ارتباط با لباس‌های رژه و هم در ارتباط با لباس‌های ورزشی لباس ملی را تعریف کنیم یعنی چیزی که در آن شاخص‌های ملی تعریف شود و بعد انشاء‌الله بر اساس آن طراحی صورت گیرد.

شهنازی در رابطه با رنگ لباس‌ها گفت: آن چیزی که من در حقیقت فکر می‌کنم لباس از نظر رنگ امروز نهایی شود ولی وجه غالب آن سفید بوده و در آن رنگ سبز و قرمز که در حقیقت نماد پرچم جمهوری اسلامی ایران هست در آن دیده می‌شود اما در زمینه الگویی که دارند کار می‌کنند که کدام بخش آن چه رنگی داشته باشد انشاء الله این مسئله امروز نهایی می‌شود ولی در نهایت نماد نماد پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص زمان روز رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک گفت: مسئله رونمایی با توجه به فرصت کمی که داریم احتمال دارد که بعد از نهایی شدن روی سایت کمیته المپیک اعلام شود ولی با توجه به وقت کمی که داریم بعید می‌دانم که مراسمی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: اولین کاروان ورزشکاران هفتم مردادماه به ریو اعزام می‌شود. اولاً بایستی به آقای عادل مجللی و مدیریت فدراسیون قایقرانی تبریک بگویم به دلیل کسب سهمیه قایقرانی. من در جریان تمرینات ایشان هستم که واقعاً مشقت‌های زیادی را در اردوهای داخلی و در اردوهای خرجی تحمل کرد و خداوند خواست که ایشان به حقش برسد و من فکر می‌کنم که ایشان با انگیزه‌ای که الآن پیدا کرده انشاء‌الله رکود خوبی را در المپیک شاهد باشیم و البته بایستی از مربیان و مدیران فدراسیون نیز تشکر کرد.

شهنازی تاکید کرد: به خاطر سرعت کار من هنوز در جریان هزینه لباس کاروان ایران در المپیک قرار نگرفته‌ام و من به دنبال طرح و راه‌اندازی و اینکه این کار به سرعت انجام گیرد هستم قطعاً اگر هزینه‌ای باشد من در جریان هزینه‌اش هنوز به صورت مستمر قرار نگرفته‌ام و اگر بود اعلام می‌کنم.

وی گفت: قول داده‌اند که برای افرادی که رژه می‌روند این لباس‌ها آماده خواهند کرد و دوباره تاکید می‌کنم من در جریان مذاکرات اقتصادی لباس‌ها نیستم.

شهنازی در پاسخ به این سوال که شنیده شده والیبال در رژه المیک حضور نخواهد داشت، افزود: والیبال هم در رژه المپیک حضور دارد.

شهنازی خاطرنشان کرد: مجموعاً افراد ورزشکار و مربی و سرپرستان می‌توانند در مراسم رژه شرکت کنند و فکر ‌می‌کنم یک چیزی حدود 60 و خورده‌ای نفر در رژه کاروان ایران حضور دارند. ما فکر می‌کنم که بانوان ما احتمالاً حدود 9 یا 10 نفر خواهند بود و ما بقی آقایان خواهند بود. رشته‌هایی که تا روز افتتاحیه در ریو باشند، در افتتاحیه حضور دارند.

وی افزود: من اطلاعی از پاداشی که قرار است در اختیار بهادر مولایی قرار بگیرد، ندارم. با توجه به اتفاقاتی که برای این جوان شایسته افتاده و من فکر می‌کنم حالا البته نمی‌دانم که شما کدام پاداش را می‌فرمایید ولی اگر پاداش سهمیه را می‌فرمایید که اگر ایشان در سهمیه بوده که باید قبلاً پرداخت شده باشد و این عدد عددی نیست که (آن 10 میلیون تومان را عرض می‌کنم) عددی نیست که خدای نا کرده ما بخواهیم برای قهرمانی که در این سطح هست نخواهیم جبران کنیم و البته باید به ایشان توجه کنیم و به ایشان رسیدگی شود چون ایشان یکی از ذخیره‌های وزنه برداری کشورمان می‌باشند و آینده این ورزش می‌باشند و از بزرگترین ورزشکاران ما هستند که انشاء الله هم ما و هم وزارت ورزش و هم فدراسیون به ایشان توجه خواهیم کرد.

ارسال نظر: