۲۵ روز از دوره ریاست شجاعی گذشت اما خبری از سرپرست نیست

وقتی وزارت ورزش هم فکری برای کاهش مشغله رئیس چند شغله نمی‌کند

کدخبر: 2069102

تیراندازی با کمان دراین مدت به جای رشد و ارتقا در بحث المپیک و استعدادیابی، بیشتر به حواشی رئیسش در کشور شناخته شده است.

گروه ورزشی « نسیم آنلاین »، ماجرای تیراندازی با کمان و مشکلات این فدراسیون در بحث جهانی از یک سو در این سال‌ها این رشته را دستخوش حواشی کرده بود. حضور شجاعی در راس این فدراسیون و فعالیت همزمان وی در چند پست و دوشغله بودن وی از سوی دیگر باعث شد تا تمامی نگاه‌ها در این فدراسیون معطوف شجاعی شود.

شاید همه این اتفاقات باعث شد تا تیراندازی با کمان دراین مدت به جای رشد و ارتقا در بحث المپیک و استعدادیابی، بیشتر به حواشی رئیسش در کشور شناخته شود. درست در جایی که همه انتظار داشتند این رشته تازه متولد شده در کشور که راه خود را به المپیک 2012 لندن باز کرده است، در مسیری رو به رشد حرکت کند، عملکرد تیراندازی با کمان به خصوص در بخش ریکرو و ناکامی این رشته در کسب سهمیه مناسب برای المپیک ریو همه را نا امید کرد تا همه چشم انتظار باشند برای یک بار هم که شده در طول این 4 سال ذره بین مراجع ذی‌ربط روی اتفاقات و عملکرد این فدراسیون باشد اما ظاهرا هنوز خبری از این موضوع نیست و رئیس چند شغله حتی با وجود پایان دوره ریاستش همچنان سکان هدایت این فدراسیون را برعهده دارد.

بازی دو ساله برای استعفا از فدراسیون تیراندازی با کمان و در نهایت استعفا از خزانه‌داری کمیته

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان 2 مهر ماه سال 91 با حضور تمام اعضا و به ریاست حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وقت وزارت ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه برگزار و شجاعی که پس از برکناری کریم صفایی 8 ماه هم به عنوان سرپرست در راس فدراسیون تیراندازی با کمان حضور داشت با کسب 44 رأی از 45 رای برای 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. تنها یک سال و 4 ماه از حضور شجاعی در راس فدراسیون گذشته بود که وی اینبار خزانه داری کمیته ملی المپیک را نشانه رفت وبا وجود اگاهی از قانون کشور و تاکید سازمان بازرسی کل کشور بر ممنوعیت حضور دوشغله در پست خزانه داری، 30 دی ماه 1392 به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شد وی ایشان تنها به وعده‌ای تو خالی مبنی بر اعلام استعفا در آینده نزدیک اکتفا کرد.

از همان روز نخست انتخاب شجاعی به عنوان خزانه‌دار این سوال از وی پرسیده شد که چه زمانی استعفای خود را ارائه می‌کنید اما هر بار وی با پاسخی سعی کرد تا برای ماندن در فدراسیون تیراندازی باکمان زمان بخرد.

اولین فشارها زمانی از سوی رسانه‌ها و سازمان بازرسی ایجاد شد که یک هفته پس از انتخابات کمیته ملی المپیک وی در جلسه هیات اجرایی حاضر شد و در پاسخ به خبرنگارانی که دلیل عدم استعفای وی را جویا می‌شدند گفت: "درست است که یک هفته از انتخابات گذشته است اما هنوز کارم را به عنوان خزانه‌دار در کمیته ملی المپیک به صورت رسمی آغاز نکرده‌ام که بخواهم برای استعفا از فدراسیون تیر و کمان اقدام کنم. مراسم معارفه اعضای جدید برگزار شده و در واقع آنها امور کار را به دست گرفته‌اند اما بحث شروع به کار من به عنوان خزانه‌دار با سایر اعضا متفاوت است. من باید از وزارت دارایی مجوز لازم را بگیرم سپس کارم را به صورت رسمی آغاز کنم. درخواست این مجوز داده شده و منتظر صدور آن هستیم. وی افزود: تابع قانون هستم و به خاطر رای آوردن در انتخابات کمیته ملی المپیک حتما از این فدراسیون استعفا خواهد داد.باید مجمع عمومی تشکیل شود تا من در آن استعفای خود را به صورت رسمی به اعضا اعلام کند چون مجمع هر فدراسیونی بالاترین مقام تصمیم گیرنده است."

اینها نخستین وعده‌های شجاعی بود. پروسه‌ای که دو سال تمام به طول انجامید و هیچ‌گاه نیز عملی نشد. ادامه روند شجاعی و به نوعی سنگ قلاب کردن وی باعث شد تا وزارت ورزش وارد شود و اقدام به ثبت‌نام و برگزاری مجمع انتخابات در 18 آبان سال 94 کرد که شجاعی با استعفا از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک تمام معادلات را بهم زد و فرصت جدیدی برای خود ایجاد کرد تا در نهایت باز هم خزانه‌دار کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان باشد. شجاعی که در ابتدا از استعفایش از تیراندازی با کمان صحبت کرده بود پس از دو سال حضور همزمان در دو پست، تصمیمش را عوض کرد و به سراغ فدراسیون مورد علاقه‌اش رفت.

خزانه‌دار مستعفی که یکسال است امضا می‌کند

البته استعفای شجاعی در کمیته ملی المپیک هم بالافاصله مورد تائید قرار نگرفت و باز هم فرصت‌سوزی‌ها باعث شد تا این بار و در آستانه المپیک بودجه فدراسیون‌ها دستخوش تصمیمات آقای دوشغله قرار بگیرد اما بالاخره این استعفا اسفند ماه سال 94 پس از چند ماه وقفه در کمیته ملی المپیک پذیرفته شد اما در نهایت خزانه‌دار مستعفی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه همکاری‌اش را با کمیته ملی المپیک ادامه می‌دهد، گفت: "تا زمانی که فرایند انتخاب ذی‌حساب و خزانه‌دار کمیته ملی المپیک طی شود و طبق اساسنامه سرپرست خزانه‌دار انتخاب و معرفی شود من به همکاریم با کمیته ملی المپیک ادامه می‌دهم" که البته این فرآیند چند ماهی است که به طول انجامیده است.

حالا پس از یکسال از استعفای شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک آخرین اظهار نظر در خصوص وضعیت خزانه‌دار کمیته ملی المپیک توسط شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک انجام شد. وی تاکید کرد: "قرار بود در اولین جلسه بعد از المپیک موضوع خزانه دار در هیات اجرایی برررسی شود و در جلسه آینده در این خصوص تصمیم می‌گیریم. سریعترین راه در این زمینه معرفی سرپرست است."

دوره ریاست شجاعی 25 روز است که تمام شده است

همه اینها درحالی اتفاق افتاده که از قضا دوره چهارساله ریاست شجاعی نیز از 25 روز پیش به پایان رسیده است و وزارت ورزش بر خلاف روال همه فدراسیون‌ها هنوز سرپرستی برای این فدراسیون معرفی نکرده است. وزارت ورزش در این سال‌ها به منظور جلوگیری از ایجاد شائبه و در راستای قانون مداری و ایجاد شرایط مساوی برای همه کاندیداها پس از پایان دوره ریاست روسای فدراسیون‌ها با انتخاب سرپرست تا زمان برگزاری انتخابات روند مناسبی را در پیش داشت اما ظاهرا در این مورد هم شجاعی "استثنا" است و وزارت ورزش هم مانند سازمان بازرسی کل کشور و کمیته ملی المپیک چشم خود را بر این موضوع بسته است تا شجاعی باز هم مرد دوشغله ورزش کشور باشد.

بازی‌های زورخانه‌ای هنداونه سوم شجاعی این درحالی است که شجاعی از اسفند ماه سال 93 به عنوان دبیر کل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای انتخاب شده و با توجه به حضور این رشته در بازی‌های کشورهای اسلامی در اردیبهشت ماه سال 96 و فاصله کوتاه تا آغاز این مسابقات باید منتظر ماند و دید شجاعی چگونه قرار است با یک دست هندوانه سوم را بردارد.

ارسال نظر: