دلاوری و قربانی با حضور در انتخابی به اردوها اضافه شدند

استکی: برای ارزیابی مربی کوبایی باید به او زمان بدهیم/ حضور مربی کوبایی کمکی به ملی‌پوشان قدیمی نمی‌کند

کدخبر: 2083081

مربی تیم ملی بوکس گفت: من اعتقاد دارم اگر بخواهیم دوباره بوکسورهای قدیمی را وارد تیم ملی کنیم این مربی خارجی به درد آنها نمی‌خورد.

علیرضا استکی در گفتگو با « نسیم آنلاین »، در خصوص حضور مربی جدید کوبایی تیم ملی بوکس اظهار داشت: این مربی تمرینات خود را در این مدت با تیم ملی آغاز کرده است و در حال پیاده کردن برنامه‌های خود در تیم ملی است. او نشان داده مربی خوبی است و بچه‌های تیم ملی نیز از او راضی هستند .

وی در خصوص روش تمرینی این مربی عنوان کرد: روش تمرینی این مربی با روش مربیان ایرانی خیلی فرق می‌کند. ما در ایران روش تمرینی پلکانی را در اردوها انجام می‌دهیم اما این مربی هر روز تمرینات فشرده را برای ملی‌پوشان در نظر می‌گیرد و روز به روز نیز این فشار بیشتر می‌شود. باید بدن بچه‌ها رفته رفته به این تمرینات عادت کند تا ببینیم در مسابقات چه عملکردی خواهند داشت.

مربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سوال که برای ارزیابی عملکرد این مربی باید به او زمان بدهیم، گفت: صددرصد باید به او زمان بدهیم. من اعتقاد دارم باید به هر مربی زمان بدهیم و نباید با هر نتیجه نگرفتی دست به تغییرات بزنیم. اگر بخواهیم با این تفکر باز هم حرکت کنیم حضور این مربی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. ما باید یک سال به این مربی زمان بدهیم بعد در خصوص عملکرد او ارزیابی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته من اعتقاد دارم اگر بخواهیم دوباره بوکسورهای قدیمی را وارد تیم ملی کنیم این مربی خارجی به درد آنها نمی‌خورد. اگر واقعا در حال تاریخ‌سازی و حضور جوانان و امیدها در تیم ملی هستیم حضور این مربی جواب خواهد داد. اصلا بوکس ملی‌پوشان قدیمی دیگر تغییر پذیر نیست و فقط باید آنها را آماده کنیم. اگر هدف‌گذاری ما برای مسابقات حضور بوکسورهای قدیمی و نتیجه‌گرایی است و به دنبال کمیت تا کیفیت هستیم داستان متفاوت خواهد بود. باید صبر کنیم ببینیم سیاست فدراسیون چگونه است.

استکی در خصوص حضور بوکسورهای قدیمی در تیم ملی گفت: جاسم دلاوری و مهدی قربانی با حضور در مسابقات انتخابی به اردو و تمرینات اضافه شدند. این دو بوکسور با حضور در مسابقات انتخابی و جلب نظر مربی کوبایی به اردو دعوت شدند.

وی در خصوص چگونگی حضور قربانی در اردوهای تیم ملی عنوان کرد: قربانی به دلایل شرایط کاری در تمرینات نوبت عصر حاضر می‌شود و امکان حضور در تمرینات نوبت صبح را ندارد. مربی تیم ملی بوکس در خصوص حضور تیم ملی در مسابقات کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: من از حضور در این مسابقات اطلاعی ندارم و باید مسئولان فدراسیون در این خصوص تصمیم بگیرند.

ارسال نظر: