غفوری: گلم به پرسپولیس را به هواداران استقلال تقدیم می‌کنم/ خلیل زاده هر چه لیاقت خودش بود به من گفت

کدخبر: 2175414

وریا غفوری گفت: گلی که در دربی به پرسپولیس زدم را به هواداران استقلال تقدیم کرده و از همه آنان به خاطر حمایت شان تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، چهار ماه پیش بازی رفت در دربی تهران، پرسپولیس با پنالتی علی علیپور برنده شد. پس از سوت پایان آن بازی یکی از متعصب های استقلال اشک هایش بند نمی آمد. آن بازیکن گریان کسی نبود جز وریا غفوری . اشک می ریخت و می گفت: "حق ما باخت نبود" دلداری اش دادند اما اشک ها قطع نمی شد. حتی انتشار آن تصاویر از سوی هواداران پرسپولیس مسخره شد. جوک های زیادی ساخته شد و در فضای مجازی استیکرهای زیادی را برای شوخی با وریا ساختند اما واکنش او به همه این اتفاقات فقط سکوت بود. وریا سکوت کرد تا حالا در شهرآورد تهران با فریادهای پس از گل جواب همه را بدهد.

هیچ شکی وجود ندارد که او مرد اول دربی بود. غفوری علاوه بر اینکه گل سرنوشت سازی برای آبی ها زد، موفق شد بازی خوبی هم انجام دهد. او در کارهای دفاعی هم بارها مقابل وحید امیری ایستادگی کرد و اصلا اجازه نداد این بازیکن موثر خودی نشان دهد. وریا پسر کرد استقلال که چهره اول دربی 86 بود بار دیگر نامش را برای همه ما معنا کرد؛"چکش آهنی بزرگ". ضربات محکمی که چکش استقلال روی دستش می زد از تصاویر به یاد ماندنی شهرآورد پایتخت بود.

سال گذشته تو تا آستانه جدایی از استقلال رفتی و اگر وساطت بعضی از بازیکنان نبود شاید حالا در استقلال نبودی.

کابوس بود. من یاد گرفته ام که صبر برای هر کسی پاداش همراه دارد. من به توانایی های خودم باور داشتم و می دانستم که اگر روی دور بیفتم می توانم همه چیز را ثابت کنم. هنوز هم به آن چیزی که ایده آل خودم است نرسیده ام. هنوز خیلی کار دارم و باید بهتر از اینی که هستم بشوم.

تو در دربی گل زدی و همه روی انتخاب تو به عنوان بهترین بازیکن زمین اجماع داشتند. اگر قرار باشد این گل را به کسی تقدیم کنی آن یک نفر چه کسی است؟

یک نفر نه، به هواداران استقلال تقدیم می کنم. هواداران که واقعا به من لطف دارند و باید از آن تشکر کنم. در دربی گذشته هم دیدید که این تماشاگران برای ما چه کار کردند. با اینکه باخته بودیم تیم را تشویق کردند. ما این فصل شروع خوبی در مسابقات نداشتیم و هواداران نا امید بودند ولی الان خوشحال هستند و این برای ما کفایت می کند. امیداورم که جبران کرده باشیم.

گلزنی در دربی چه حسی داشت؟ انگار پس از گل از خود بی خود شده بودی.

هنوز داغ هستم و بدنم سرد نشده است، چند روز دیگر که به شرایط عادی برگشتم از حسی که دارم حرف می زنم، فعلا دارم کیف می کنم!

تو زیاد اهل حاشیه نیستی اما به سمت هواداران پرسپولیس رفتی و برای آنها کری خواندی.

کار بدی نکردم. رفتم و لوگوی استقلال را بوسیدم. آنها مدام فحاشی می کردند و به همین دلیل این کار را انجام دادم.

این به دلیل رفتارهای بعضی از آنها در این فصل نبود؟

آدم کینه ای نیستم که بخواهم انتقام بگیرم. حواسم به فوتبالم هست اما در این بازی خیلی فحاشی کردند.

دلیل درگیری تو با شجاع خلیل زاده هم به همین دلیل بود؟ جایی از بازی جلوی دهانش را گرفته بود و حرف هایی به تو می زد که حسابی عصبانی ات کرد.

متاسفم. واقعا متاسفم اما او هر چه لیاقت خودش بود به من گفت. حرف ها و فحش هایی رکیک که قابل شنیدن نیست. حداقل از کسی که بازیکن فوتبال است و الگوی هزاران هزار هوادار این حرف ها جای تعجب دارد. شجاع متاسفانه هر چه لیاقت خودش بود به من نسبت داد.

یک سوال نخ نما شده؛ پیروزی در دربی مهم تر از قهرمانی است؟

پیروزی در دربی لذت دیگری دارد، قهرمانی هم خوب است اما دو آتشه ها اصلا دوست ندارند تیم رقیب برنده باشد. متعصب ها این طور اولویت بندی می کنند، اگر قهرمان نمی شوند حداقل دربی را هم نبازند.

جشن قهرمانی پرسپولیسی ها را هم که خراب کردید. صادقانه می پرسیم، این اتفاق لذت شما را بیشتر کرد؟

میزبان ما بودیم و سازمان لیگ که اجازه جشن قهرمانی را به پرسپولیس نمی داد اما من به دوستانم هم گفته بودم مگر ما می مردیم که آنها جشن قهرمانی بگیرند!

شادی گل تو هم عجیب بود، آن فریادها، آن ضربات محکمی که روی رگ دستت می کوبیدی. از شدت هیجان تمام رگ های بدنت متورم شده بود.

اتفاقا بازیکنان هم از من پرسیدند و گفتند که چرا این طور خوشحالی می کنم؟ می خواستم تعصبم را به استقلال نشان دهم. استقلال تیم محبوب من است و خوشحالم که اینجا هستم. باید از هواداران استقلال هم تشکر کنم که در بازی این قدر مرا تشویق کردند و انگیزه دادند.

استقلال شانس یک قهرمانی را هم دارد. تیم فینالیست جام حذفی است. قهرمان می شوید یا نه؟

ما برای کسی کری نمی خوانیم و حرف هایمان را درون زمین می زنیم. ما با تمام قوا در فینال جام حذفی شرکت می کنیم تا آنچه که هواداران ما لیاقتش را دارند به دست بیاورند. می دانم که جام حذفی هم برای آنها کم تست اما تمام تلاش خودمان را می کنیم تا در فصل بعد قهرمانی در لیگ را تقدیم شان کنیم.

البته همه منتظر هستند که استقلال واقعی را در فصل بعد ببینند.

شفر بماند و بچه ها هم بمانند شک نداشته باشید که اتفاق های خوبی خواهد افتاد. قول می دهم که فصل بعد برای قهرمانی می جنگیم و هدفی غیر از این نداریم. من می دانم وقتی استقلال می بازد هواداران تا چه اندازه ناراحت می شوند. این را به خوبی درک می کنم. امیدوارم هیچ وقت این اتفاق نیفتد که آنها ناراحت باشند.

منبع: مجله سازندگی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: