یوونتوس چشم انتظار لغزش ناپولی در سن سیرو/لندنی‌ها به دنبال التیام زخم هواداران

کدخبر: 2177979

رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، امروز (یکشنبه)، در لیگ‌های مختلف پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا،امروز (یکشنبه)، در لیگ های مختلف پیگیری می شود که مهمترین این دیدارها را بررسی می کنیم.

سری آ ایتالیا

اینترمیلان - ناپولی ( ساعت 23 و 15 دقیقه)

حساس ترین دیدار هفته بیست و هشتم سری آ ایتالیا، در ورزشگاه جوزپاه مه آتزا بین اینتر و ناپولی صدرنشین برگزار می شود. در جدول رده بندی ناپولی با 69 امتیاز بالاتر از یوونتوس در صدرجدول قرار دارد و برای حفظ این جایگاه کار بسیار دشواری در شهر میلان پیش رو خواهد داشت. آنها هفته گذشته در خانه با نتیجه چهار بر 2 مغلوب رم شدند و با توجه به مصاف نه چندان دشوار بانوی پیر با اودینزه اگر موفق به شکست نزاتزوری نشوند باید با رتبه نخست پس از مدتها صدرنشینی خداحافظی کنند.

اینتر نیز با 15 امتیاز کمتر نسبت به ناپولی در رتبه پنجم و رقابت سختی با تیمهای لاتزیو و رم برای قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارد.

افعی ها فقط یک مسابقه از 10 دیدار اخیر خود را مقابل ناپولی در سری آ پیروز شدند ( چهار تساوی و پنج شکست) و حتی در سه دیدار آخر مقابل این تیم موفق به گلزنی نیز نشده اند.آنها همچنین در پنج دیدار آخر خود در جوزپه مه آتزا شکست نخورده اند.

شکست هفته گذشته پارتنوپی مقابل رم، هفتصدمین باخت آنها در مسابقات سری آ در طول تاریخ بود. این شکست در حالی رقم خورد که آنها پیش از آن دیدار، 10 پیروزی متوالی در سری آ به دست آورده بودند.آنها همچنین 26 دیدار متوالی خارج از خانه خود را نباخته اند که یک رکورد برای این باشگاه محسوب می شود و امیداورند این رکورد در دیدار امشب نیز ادامه پیدا کند. شاگردان ساری به طور میانگین در مسابقات این فصل سری آ ، 7/2 شوت در چارچوب حریفان زده است که در بین پنج لیگ معتبر دنیا فقط رئال مادرید، منچسترسیتی و بارسلونا آمار بهتری از این تیم دارند.

بهترین پاسورهای این فصل سری آ، آنتونیو کاندروا از اینتر و لورنزو اینسینیه از ناپولی با هشت پاس گل هستند.

یوونتوس - اودینزه ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

نزدیک ترین تعقیب کننده ناپولی در جدول ، پیش از مسابقه آنها مقابل اینتر، در تورین به مصاف اودینزه می رود. پس از شکست هفته گذشته ناپولی مقابل رم، مائوریسیو ساری سرمربی این تیم، یکی از دلالیل شکست تیمش را زودتر برگزار شدن مسابقه یوونتوس نسبت به تیم آنها دانست و معتقد بود پس از پیروزی یووه مقابل لاتزیو تمرکز بازیکنان این تیم به هم خورد و مقابل رم شکست خوردند. امروز نیز بازی یووه چند ساعت قبل از شروع مسابقه حساس ناپولی آغاز می شود و در باید دید در صورت پیروزی احتمالی بانوی پیر، شاگردان ساری چه واکنشی نشان می دهند.

بیانکونری هفته گذشته با ارائه یک نمایش عالی مقابل تاتنهام موفق به کامبک در لندن و صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان اروپا شدند و امروز با روحیه ای مناسب مقابل اودینزه قرار می گیرند. البته به احتمال زیاد آلگری در دیدار امروز به برخی از بازیکنانش از جملع بوفون استراحت خواهد داد.

گورخر های تورین از 12 دیدار اخیرشان مقابل گورخرهای اودینه 9 پیروزی به دست آورده اند و در شش مسابقه نیز موفق به ثبت کلین شیت شده اند. پیش از شکست خانگی این فصل یووه مقابل لاتزیو، آخرین شکست یووه در تورین به سال 2015 و شکست مقابل اودینزه برمی گشت. آنها تاکنون 68 امتیاز به دست آورده اند و فقط در فصل 14-2013 پس از 26 مسابقه امتیازات بیشتری اندوخته بودند( 69 امتیاز). شاگردان آلگری تنها تیمی هستند که تمام مسابقات خود را در لیگ در سال 2018 پیروز شده اند.( هفت پیروزی از هفت مسابقه)

در سوی مقابل، اودینزه سه دیدار آخرش در سری آ را باخته و تا رتبه یازدهم نزول کرده است. اودینزه با 14 و یوونتوس با 13 گلزن در مسابقات این فصل ، بیشترین تنوع گلزنان را در رقابتهای سری آ دارند.

بازی رفت دو تیم در شهر اودینه با پیروزی شش بر دو یوونتوس به پایان رسید . این نتیجه در حالی رقم خورد که یووه از دقیقه 26 با اخراج مانژوکیچ 10 نفره شده بود. تنها هت تریک سامی خدیرا هافبک آلمانی یووه در مسابقات لیگ در طول دوران بازی اش در همان مسابقه رقم خورد.

ترکیب احتمالی یوونتوس: شزنی، دیشیلیو، روگانی، کیلینی، آساموآ، خدیرا، مارکیزیو، پیانیچ،دیبالا، مانژوکیچ و هیگواین

جنوا - میلان ( ساعت 20 و 30 دقیقه)

شاگردان گتوزو که این روزها شرایط خوبی را در سری آ پیدا کرده اند، پنجشنبه هفته گذشته در مسابقات لیگ اروپا شکستی دور از انتظار در سن سیرو مقابل آرسنال انگلیس تجربه کردند که باعث ناامیدی هواداران این تیم شد که دوباره داتشند به تیمشان امیداور می شدند. روسونری در دیدار امشب در لوئیجی فراریس به دنبال فراموش کردن این شکست و نزدیک تر شدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست.

میلان در هشت دیدار اخیرش شکست نخورده (شش پیروزی و 2 مساوی) و 584 دقیقه است که گلی دریافت نکرده است .آنها شش بازی اخیرشان را با کلین شیت به پایان رسانده اند، رکوردی که از سال 2003 در این باشگاه بی سابقه بوده است.

جنوا سه دیدار اخیر خانگی اش را مقابل میلان پیروز شده و هیچ گلی نیز دریافت نکرده است.

دیدار امشب صدمین مصاف میلان و جنوا در رقابتهای سری آ است. روسونری 47 بار پیروز شده است و روسوبلو (لقب جنوا) 19 برد را به دست آورده است. 33 مسابقه هم مساوی شده است.

ترکیب احتمالی میلان: دوناروما، بونوچی، رومانیولی، کالابریا، رودریگز، بیلیا،کسیه، بوناونتورا، چالهانغلو، سوسو و کوترونه

فیورنتینا - بنونتو (ساعت 15)

کالیاری - لاتزیو ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

بولونیا - آتالانتا ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

کروتونه - سمپدوریا ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

ساسولو - اسپال ( ساعت 17 و 30 دقیقه)

لیگ برتر انگلیس

آرسنال - واتفورد ( ساعت 17)

توپچی های لندن پس از پیروزی مقابل میلان در ورزشگاه سن سیرو و در مسابقات لیگ اروپا، امروز در ورزشگاه امارات میزبان واتفورد خواهند بود. پیروزی مقابل میلان کمی از فشار انتقادات نسبت به ونگر کم کرد. آرسنال پیش از بازی مقابل میلان، چهار مسابقه پیاپی را باخته بود و هواداران این تیم خواهان جدایی ونگر شده بودند.البته هنوز هم آنها خواهان پایان حضور ونگر روی نیمکت تیمشان هستند اما پیروزی غیرمنتظره در سن سیرو حجم انتقادات را کم کرد.توپچی ها در رتبه ششم لیگ قرار دارد و با توجه به فاصله 13 امتیازی نسبت به تیم چهارم لیگ یعنی تاتنهام ، تقریبا از کشب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ناامید شده است.

در طرف مقابل واتفورد رده نهمی قرار دارد که دو دیدار آخرش را در لیگ برده است و اگر امروز نیز موفق به شکست آرسنال شود، از دسمابر 2015 تاکنون نخستین بار می شود که سه پیروزی پیاپی به دست آورده اند.

بورنموث - تاتنهام ( ساعت 19 و 30 دقیقه)

شاگردان پوچتینو پس از حذف شوکه کننده در لیگ قهرمانان اروپا و تعویض پیروزی با شکست در سه دقیقه مقابل یوونتوس، امشب در بورنموث به مصاف تیم این شهر می روند.

اسپرز در لیگ در هفته های اخیر نتایج خوبی گرفتند و اکنون با 58 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند و به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نزدیک هستند. بورنموث نیز با 33 امتیاز دوازدهم است و شش امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد.

تاتنهام چهار مسابقه از پنج دیدار اخیرش را مقابل بورنموث برده است و یک مسابقه دیگر مساوی شده است. بورنموث در طول تاریخ فقط یک بار تاتنهام را شکست داده و آن هم به سال 1957 و تنها مسابقه که این دو تیم در رقابتی به جز لیگ برتر مقابل هم قرار گرفتند بر می گردد که تاتنهام در جام حذفی 61 سال پیش با نتیجه سه بر یک مغلوب بورنموث شد.

لالیگای اسپانیا

اتلتیکو مادرید - سلتاویگو ( ساعت 18 و 45 دقیقه)

شاگردان سیمئونه پس از شکست هفته گذشته مقابل بارسلونا که باعث شد امیدشان برای قهرمانی لالیگا بسیار کمرنگ شود، این هفته در ورزشگاه واندا متروپولیتانوی شهر مادرید میزبان سلتاویگو است که در رتبه نهم جدول قرار دارد.

روخی بلانکو هنوز در ورزشگاه جدیدش شکست نخورده است و در پنج مسابقه اخیر خانگی اش در لالیگا مقابل سلتا نیز متحمل شکست نشده است.

به احتمال فراوان یان اوبلاک دروازه بان اسلوونیایی اتلتیکو این مسابقه را به دلیل مصدومیت از دست می دهد.

اسپانیول - رئال سوسیه داد ( ساعت 14 و 30 دقیقه)

لاس پالماس - ویارئال ( ساعت 21)

اتلتیک بیلبائو - لگانس ( ساعت 23 و 15 دقیقه)

بوندس لیگای آلمان:

دورتموند - اینتراخت فرانکفورت ( ساعت 20 و 30 دقیقه)

اشتوتگارت - لایپزیش ( ساعت 18)

لوشامپیونه فرانسه:

گنگام - نیس (ساعت 17 و 30 دقیقه)

لیون - کان (ساعت 19 و 30 دقیقه)

تولوز - مارسی ( ساعت 23 و 30 دقیقه)

لژیونرهای شاغل در اروپا:

آژاکس - هیرنفین ( ساعت 17)

فاینورد - آلکمار ( ساعت 19 و 15 دقیقه)

ماریتیمو - ویتوریا ده ستوبال(ساعت 19 و 30 دقیقه)

احمد گروژنی - زسکامسکو (ساعت 17)

پلاتانیاس - المپیاکوس (ساعت 16 و 30 دقیقه)

پائوک - آ ئک آتن ( ساعت 21)

اوستنده - استانداردلیژ ( ساعت 17)

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: