نبرد یوونتوس و میلان برای فتح جام حذفی ایتالیا/چلسی به دنبال سهمیه، رئال در اندیشه نایب قهرمانی

کدخبر: 2207905

رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، چهارشنبه پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، رقابتهای فوتبال باشگاهی در اروپا، چهارشنبه پیگیری می شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می کنیم.

فینال جام حذفی ایتالیا

یوونتوس - میلان (ساعت 23 و 30 دقیقه)

تیم های یوونتوس و میلان امشب در ورزشگاه المپیکوی شهر رم دیدار نهایی کوپا ایتالیا را برگزار خواهند کرد. شاگردان آلگری در حالی امشب برای قهرمانی در جام حذفی تلاش می کنند که ابتدای هفته تقریبا هفتمین قهرمانی پیاپی خود را در سری آ مسجل کردند و در فاصله دو هفته مانده تا پایان رقابتها اختلافشان با ناپولی رده دومی به شش امتیاز افزایش یافت. آنها می توانند در فاصله چهار روز دو جام قهرمانی را در شهر رم به دست آورند. آنها هم امشب می توانند با پیروزی مقابل میلان در شهر رم جام را بالای سر ببرند و هم یکشنبه هفته بعد در دیدار مقابل رم در همین ورزشگاه المپیکو، با یک تساوی هم قهرمانی خود را در رقابتهای سری آ قطعی کنند و برای چهارمین سال متوالی دو گانه را به دست آورند.

در طرف مقابل شاگردان جنارو گتوزو هیچ موفقیتی در رقابتهای امسال به دست نیاوردند. آنها در رقابتهای سری آ در رتبه هفتم قرار دارند و فقط امسال می توانند در نهایت سهمیه لیگ اروپا را در رقابتهای سری آ به دست آورند. تنها دلخوشی آنها بازی امشب و قهرمانی در جام حذفی است که سال تلخ آنها پایانی خوش داشته باشد.میلان می خواهد تا پس از 15 سال در جام حذفی ایتالیا قهرمان شود و سهمیه اروپایی را به طور مستقیم کسب کند.

بیانکونری با حذف جنوا، تورینو، ناپولی و آتالانتا به فینال رسید و روسونری نیز با عبور از تیم های هلاس ورونا، اینتر و لاتزیو به دیدار نهایی رسیده است.

یوونتوس در پنج بازی اخیر خود در کوپا ایتالیا گلی نخورده است.

میلان در نه بازی اخیر خود در کوپا ایتالیا، هفت کلین شیت داشته است.

یوونتوس در نه بازی اخیر خود در کوپا ایتالیا، هشت بار پیروز شده است.

میلان در سه بازی اخیر خود در وقت های قانونی در کوپا ایتالیا به تساوی دست یافته است و گلی نزده است.

یوونتوس در چهار بازی اخیر خود برابر میلان پیروز شده است.

یوونتوس در چهار بازی اخیر خود برابر میلان حداقل دو گل زده است.

در حال تکمیل

ترکیب احتمالی دو تیم:

یوونتوس (3-3-4): بوفون، کوادرادو، هوودس، بن عطیه، الکس ساندرو، خدیرا، پیانیچ، ماتویدی، داگلاس کاستا، هیگواین، دیبالا

میلان (3-3-4): دوناروما، کالابریا، بونوچی، رومانیولی، ریکاردو رودریگز، کسیه، لوکاتلی، بوناونتورا، سوسو، کوترونه، چالهان اوغلو

لیگ برتر انگلیس

چلسی - هادرزفیلد (ساعت 23 و 15 دقیقه)

در دیدار معوقه از هفته سی و پنجم لیگ جزیره تیم چلسی در لندن میزبان هادرزفیلد خواهد بود. شاگردان کونته با اوج گیری دوباره در هفته های اخیر و پس از چهار پیروزی پیاپی به خصوص پیروزی ابتدای هفته مقابل لیورپول ، دوباره به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای سال آینده امیداور شدند. آنها باید هر دو مسابقه باقی مانده این فصل خود را مقابل هادرزفیلد و نیوکاسل پیروز شوند و امیدوار باشند تا لیورپول در یک دیدار باقی مانده خود موفق به پیروزی نشود و یا تاتنهام در دو بازی باقی مانده خود حداقل یکی را بباید تا بتوانند در بین چهار تیم برتر لیگ جزیره قرار بگیرند و سهمیه کسب کنند.

در طرف مقابل تیم هادرزفیلد در رتبه شانزدهم قرار دارد و فقط سه امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد. این تیم اگر می خواهدخیالش از بایت ماندن در لیگ برتر راحت شود باید امشب چلسی را شکست دهد تا هفته آخر را بدون استرس بازی کند.

این نخستین مسابقه دو تیم در ورزشگاه استمفوربریج لندن از سال 2008 تاکنون است. جایی که در آن سال چلسی در مرحله پنجم جام حذفی موفق شد هادرزفیلد را سه بر یک شکست دهد.

اما در مسابقات لیگ، این نخستین سفر تیم هادرزفیلد به ورزشگاه استفوربریج از سال 1984 تاکنون است جایی که آنها در آن سال نیز باز هم سه بر یک مغلوب آبی های لندن شده بودند.

در حال تکمیل

لسترسیتی - آرسنال (ساعت 23 و 15 دقیقه)

فقط دو مسابقه دیگر تا پایان دوره 22 ساله آرسن ونگر روی نیمکت آرسنال باقی مانده است و اگرچه این دو مسابقه دیگر برای آنها با توجه به اینکه رتبه ششم آنها تا پایان لیگ تغییر نخواهد کرد ، تشریفاتی خواهد بود اما برای هواداران آرسنال مهم است که در آخرین روزهای هدایت پروفسور فرانسوی روی نیمکت تیمشان از او خاطره ای خوش داشته باشند.

درست مانند آرسنال، برای لسترسیتی نیز این دیدار و دیدار آخرشان در لیگ برتر تشریفاتی خواهد بود. قهرمان دو فصل قبل لیگ جزیره در حال حاضر در رتبه نهم قرار دارند و در بهترین حالت هشتم می شوند و با باخت در دو بازی آینده که مقابل دو تیم لندنی آرسنال و تاتنهام دارند، اتفاق عجیبی برای آنها رخ نمی دهد و در همین میانه های جدول باقی خواهند ماند.

لسترسیتی تاکنون فقط نخستین مسابقه ای که مقابل آرسنال در لیگ برتر برگزار کرده در سال 1994 پیروز شده است و دیگر نتوانستند در 22 مصاف بعدی با توپچی های لندن پیروز شوند (هفت مساوی و 15 شکست).

این 22 بازی بدون باخت آرسنال مقابل روباه ها ، بهترین رکورد این تیم مقابل یک تیم لیگ برتری در تاریخ این تیم است.

این بیست و سومین باری است که ونگر در برابر لستر قرار می گیرد (تمامی رقابت ها). آرسنال او هرگز در برابر روباه ها شکست نخورده است (14 برد و 8 تساوی).

منچسترسیتی - برایتون (ساعت 23 و 30 دقیقه)

در حالی که منچسترسیتی قهرمانی خود را در لیگ برتر انگلیس قطعی کرده و جشن قهرمانی خود را نیز برگزار کرده، می تواند امشب یک بازی تشریفاتی مقابل برایتون برگزار کند.

برایتون پس از برتری مقابل منچستریونایتد حضور در لیگ برتر در فصل آینده را قطعی کرد. در حالی که دو بازی تا پایان فصل باقی مانده، آنها 7 امتیاز با منطقه سقوط فاصله گرفتند . بدین ترتیب بازی از نظر جدول، حساسیت چندانی ندارد اما برایتون می خواهد در دو هفته متوالی دو تیم بزرگ شهر منچستر و قهرمان و نایب قهرمان لیگ را شکست دهد تا با خاطره ای خوش لیگ را به پایان برساند.

منچسترسیتی از 38 بازی اخیرش در لیگ برتر، در 36 بازی بدون شکست بوده است.

از 12 بازی اخیر خارج از خانه برایتون در لیگ برتر، در 11 بازی به طور میانگین کمتر از 2.5 گل به ثمر رسیده است.

برایتون در 11 بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ برتر پیروز نشده است.

در حال تکمیل

تاتنهام - نیوکاسل (ساعت 23 و 30 دقیقه)

دیدار عقب افتاده تاتنهام مقابل نیوکاسل بهترین فرصت برای شاگردان پوچتینو است که از لیورپول رده سومی که یک امتیاز با آنها فاصله دارد ، پیشی بگیرد و در با قرار گرفتن در رتبه سوم خیال خودش را تا حد زیادی از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپای سال آینده راحت کند.

شاگردان بنیتز اما پس از سه شکست متوالی می خواهند به روند پیروزی برگردند اگرچه شکست یا پیروزی در این بازی و بازی آینده تفاوتی چندانی از لحاظ جدولی برای آنها نخواهد داشت.

بازی رفت دو تیم با پیروزی دو بر صفر تاتنهام در سنت جیمز پارک به پایان رسید و آنها در صورت پیروزی در دیدار خانگی امشب برای نخستین بار فصل 05-2004 آرسنال را دبل می کنند.

لالیگای اسپانیا

بارسلونا - ویارئال (ساعت 22 و 30 دقیقه)

در دیداری معوقه از هفته سی و چهارم لالیگا، امشب دو تیم بارسلونا و ویارئال در نیوکمپ به مصاف یکدیگر می روند.

قهرمان لالیگا و کوپا دل ری در شرایطی میزبان ویارئال است که فقط به دنبال بهبود رکوردهای فوق العاده اش در این فصل است. شاگردان ارنستو والورده که در فصل جاری لالیگا هیچ شکستی متحمل نشده اند، می خواهند این رکورد را مقابل مهمان رده ششمی خود نیز حفظ کنند. آنها حتی مقابل رئال مادرید در ابتدای همین هفته نیز در حالی که 10 نفره بودند توانستند رکورد خود را حفظ کنند و نمی خواهند در پایان راه و در سه مسابقه باقی مانده تا پایان فصل این رکورد خراب شود.سرجی روبرتو، مدافع راست بارسلونا ، که در ال کلاسیکو کارت قرمز گرفت، در این بازی حضور نخواهد داشت. در غیاب روبرتو، احتمالا والورده، سمدو را در سمت راست خط دفاعی قرار بدهد.

زیر دریایی ها که رقابت تنگاتنگی با رئال بتیس در کسب سهمیه لیگ اروپا دارند، تلاش می کنند با گرفتن سه امتیاز از بارسلونا، خودشان را در کورس این رقابت نفس گیر حفظ کنند. آن ها اکنون با 57 امتیاز در رده ششم جدول قرار گرفته اند و با رئال بتیس رده پنجمی، دو امتیاز فاصله دارند. ویارئال اگر فصل را در رده ششم به پایان برساند، به پلی آف لیگ اروپا صعود می کند ولی اگر پنجم شوند مستقیم وارد این مسابقات می شوند.ویارئال در سه بازی اخیرش به پیروزی رسیده و همین موضوع باعث می شود میهمان انگیزه های زیادی برای این بازی داشته باشد. غیبت بازیکنانی چون برونو سوریانو، روماریو گوئرا و آنتونیو روکاوینا باعث می شود کار آن ها مقابل بارسای صدرنشین تا حدودی سخت شود.

بارسلونا در 27 بازی از 29 بازی اخیر خانگی اش، حداقل 2 گل به ثمر رسانده است. (لالیگا)

بارسلونا در 7 بازی اخیر خانگی مقابل ویارئال به پیروزی رسیده است. (همه رقابت ها)

ویارئال در 3 بازی اخیرش به پیروزی رسیده است. (لالیگا)

در حال تکمیل

سویا - رئال مادرید (ساعت 24)

سویا رده هشتمی امشب در ورزشگاه سانچز پیزخوان میزبان رئال رده سومی خواهد بود. رئال با پیروزی در این دیدار معوقه خود می تواند هم امتیاز با اتلتیکوی رده دومی شود و شانسش را برای نایب قهرمانی در رقابتهای این فصل افزایش دهد. آنها در ابتدای هفته دیداری سخت را در نیوکمپ مقابل بارسلونا پشت سر گذاشتند و به تساوی دو بر دو دست یافتند.

از سوی دیگر، سویا در بازی قبلی اش موفق شد رئال سوسیداد را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. آندلسی ها فصل چندان خوبی را در لالیگا سپری نکرده اند و با کسب 51 امتیاز، پایین تر از ختافه در رده هشتم جدول حضور دارند. سویا یک بازی کمتر از ختافه انجام داده و در صورت پیروزی در بازی، می تواند جایگاهش را جدول بهبود ببخشد.

سویا در 27 دیدار از 30 بازی خانگی اخیرش در لالیگا، شکست نخورده است.

رئال مادرید در 24 دیدار از 26 بازی خارج از خانه اخیرش در لالیگا، شکست نخورده است.

رئال مادرید در 10 دیدار از 11 بازی اخیرش برابر سویا، حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

سویا در هر یک از 5 دیدار خانگی اخیرش برابر رئال مادرید، حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

در حال تکمیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: