۳۱ روز تا جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با معرفی تیم‌ها(شماره ۴ -مصر گروه A)

ظهور فرعون جدید به نام «صلاح» چشم امید مصری‌ها/فراعنه پس از آبی‌ها شانس دوم صعود

کدخبر: 2209984

تیم ملی مصر با تکیه بر ستاره این روزهای فوتبال جهان لیورپول چشم امید صعود از مرحله گروهی جام جهانی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصر آخرین تیم از گروه A است که به آن می پردازیم. فراعنه در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به دنبال شگفتی سازی با محمد صلاح، ستاره لیورپول هستند که این روزها تمام ها مصری ها چشم امیدشان به او است. مصر پرافتخارترین قاره آفریقا است و در این مسابقات به دنبال اثبات قدرتش در جهان نیز است.

*فراعنه پرافتخارترین تیم قاره سیاه(۳ دوره حضور در جام جهانی)

مصر هم اکنون قهرمان قاره آفریقا است و با ۷ عنوان دارای بیشترین عنوان قهرمانی است. دوران طلایی فراعنه به سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ برمی گردد که موفق شدند ۳ جام قهرمانی در آفریقا را کسب کردند. محمد ابوتریکه، ستاره تیم ملی فوتبال مصردر آن دوران بود. البته مصر کنونی با وجود آنکه در رده ۴۶ جهان است ولی نسبت به نسل های گذشته مصری ها لژیونر بیشتری دارند. مصر اکنون ۱۸ لژیونر دارد که مطرح ترین ها را می تواند محمد صلاح، ستاره لیورپول و محمد الننی، ستاره آرسنال نام برد. مصر در تاریخ فوتبال تنها ۲ بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده است که آخرین حضور فراعنه به ۲۸ سال پیش برمی گردد و این سومین تجربه مصری ها در جام جهانی خواهد بود.

* دوران کوپر

علی رغم درخشش محمد صلاح در ترکیب تیم ملی مصر اما نباید نقش مرد آرام و خونسرد آرژانتینی را در صعود تاریخی فراعنه به جام جهانی پس از ۲۸ سال فراموش کرد. هکتور کوپر با کوله باری از تجربه و آرامش در مقدماتی راه یابی به جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین عملکرد را داشت و موفق شد پس از سالیان دراز مصری ها را به آرزوی راه یابی به جام جهانی برساند.

*مهره‌های کلیدی فراعنه

۱-محمد صلاح(بازیکن لیورپول)

ستاره بلامنازع این روزهای مستطیل سبز که نامش ورد زبان ها است کسی نیست جز محمد صلاح. بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ لیگ جزیره آمار فوق العاده ای را در این فصل به همراه لیورپول در لیگ انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا از خود به جای گذشته است. صلاح در این فصل پای به پای مسی و رونالدو برای کسب جایزه توپ طلا پیش رفته است و بعید نیست اگر بتواند لک لک ها را قهرمان اروپا کند به طلسم چندین ساله مسی و رونالدو پایان دهد. از سال ۲۰۰۸ مسی و رونالدو هیچ بازیکنی را در کسب توپ طلا راه ندادند و توپ های طلا را میان خودشان تقسیم کردند و هر کدام با ۵ توپ طلا رکورددار کسب این عنوان هستند. پس از ۱۰ سال ستاره ای بی نام و نشان از سرزمین فراعنه برخواسته تا به دوران دو اعجوبه فوتبال دنیا پایان دهد.

۲-محمد الننی(بازیکن آرسنال)

دومین بازیکن سرشناس مصر پس از صلاح، محمد الننی، مدافع توپ چی های لندن است. این مدافع ۲۵ ساله کارش را با بازل آغاز کرد و خیلی زود به ترکیب اصلی این تیم رسید. او پس از ۳ فصل حضور در این تیم مشهور سوئیسی در سال ۲۰۱۶ به آرسنال آمد. او در این دو فصل حضور خود در ترکیب توپ چی های لندن خوش درخشید و از مهره های اصلی کوپر در جام جهانی در خط دفاعی خواهد بود.

۳-عصام الحضری(مسن ترین بازیکن جام جهانی می شود) الحضری دروازه بان ۴۵ ساله مصری ها که عضو باشگاه التعاون عربستان است از مهره های کلیدی فراعنه در جام جهانی به شمار می آید. این دروازه بان مصری در صورت حضور در جام جهانی رکوردی تاریخی به نام خودش ثبت می کند و به مسن ترین بازیکن در تاریخ این مسابقات تبدیل می شود.

*مصر شانس دوم برای صعود پس از آبی‌ها گروه A به نظر می رسد گروهی پرشانس برای مصری ها است. اروگوئه رقیب اصلی فراعنه در این گروه است. روسیه میزبان با تیمی نه چندان قوی و عربستان بدون ستاره نمی تواند رقبای سختی برای آنها باشند. تقابل یاران صلاح با تیم سواس در این رقابت ها جالب خواهد بود. روسیه اگرچه میزبان این مسابقات ولی از لحاظ بازیکن ضعیف تر از مصر است. عربستان نیز دوران خوبی را پشت سرنمی گذارد و سرگردانی آنها در انتخاب کادر فنی که به تغییر ۳ مربی در ۳ ماه انجامید، نشان دهنده عدم ثابت است.

*سیستم بازی فراعنه

سرمربی ۶۲ ساله غالبا با تاکتیک ۴-۲-۳-۱ بازی می کند. او در طول ۳ سال حضورش درمصر ۳۲ بازی انجام داده است که ۲۰ برد، ۸ باخت و ۴ تساوی سهم بوده است. به نظر می رسد کوپر در این مسابقات نیز همان تاکتیک سابقش را دنبال خواهد کرد تا با تکیه برب تک مهاجمش یعنی محمد صلاح به رقبا ضربه بزند.

*نقاط قوت و ضعف

نقطه قوت مصر بدون شک با حضور محمد صلاح خط حمله این تیم است. ماشین گلزنی لک لک ها در لیگ جزیره و اروپا می تواند برای تیم ملی کشورش نیز گلزنی کند و خودش را در جهان نیز نشان دهد. خط دفاعی مصر نیز با حضور الننی، مدافع آرسنال ضعیف نیست و به نظر می رسد تنها مشکل مصری ها در خط میانی باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: