۱۰ روز تا جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با معرفی تیم‌ها(آلمان – شماره ۲۴ گروه F)

دفاع مقتدرانه تا روز پایانی جام، خواسته ژرمن‌ها/لو و شاگردانش به فکر یک قهرمانی دیگر هستند

کدخبر: 2217496

آلمان‌ها با برخورداری از بازیکنانی شاخص ، جوان و با تجربه گام در مسابقات روسیه می ‌‌گذارند تا ضمن دفاع قدرتمندانه از مقام قهرمانی ۴ سال قبل خود، یکبار دیگر طعم فتح جام را مزه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادوار گذشته، هرگاه تیمی قهرمان جام جهانی شده، در دوره بعد به علت بالارفتن سن بازیکنانش و کمبود بازیکن جایگزین نتوانسته در حد معقولی بدرخشد و از مقام ۴ سال قبلش دفاع کند.

اما ظاهرا ژرمن ها می‌خواهند به این رویه پایان دهند.آنها که ۴ سال قبل فاتح جام جهانی ۲۰۱۴ شدند، با در اختیار داشتن شمار زیادی بازیکن خوب و جویای نام که بسیار با تجربه نیز هستند، به روسیه می آیند.

آنها به هیچ‌وجه نمی‌‌‌خواهند در مراحل پایانی حذف شوند.درست برعکس تیم یوگی طالب رسیدن به ایستگاه پایانی جام است.مربی با تجربه و خوشفکر ژرمن ها در صورت ایجاد انگیزه مردانش، قابلیت رسیدن به روز آخر جام را دارد.

*تعداد حضور در جام جهانی

اگر قرار باشد، رده‌بندی بیشترین حضور در جام‌های جهانی انجام گیرد، ژرمن ها در رده دوم جای می‌گیرند.زیرا آنها در تمام ادوار جام جهانی به جز سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ حضور داشته اند و بعد از برزیل پرافتخار ترین تیم های این مسابقات محسوب می شوند.

*مرحله مقدماتی

تیم ملی فوتبال آلمان که در جام جهانی برزیل، قهرمانی را با اقتدار کسب کرد و فاتح مسابقات شد، در مرحله مقدماتی پیکارهای جام جهانی روسیه نیز قدرتمند ظاهر شد.

آلمان ها در گروه C جایی که ایرلندشمالی، جمهوری چک، نروژ، جمهوری آذربایجان و سان مارینو حضور داشتند، از 10 بازی خود 10 برد گرفته و به امتیاز کامل یعنی 30 رسیدند.

تیم تحت امر یواخیم لو در مسابقات 43 گل زد و 4 گل خورد.به این ترتیب تیم قهرمان جهان میانگین گل زده 4.3 در هر بازی را از خود برجای گذاشت.همینطور به میانگین گل خورده 0.4 برای هر بازی رسید.

*افتخارات

افتخارات تیم آلمان یکی ،دو تا نیست.این تیم در 18 دوره حضور خود در جام های جهانی موفق شده در 4 جام جهانی یعنی 1954، 1974،1990 و 2014 مقام نخست را از آن خود کند.در جام های 1966، 1982،1986 و 2002 نیز مقام نایب قهرمانی را کسب کرده و در سال های 1934،1970،2006 و 2010 نیز سوم شده است.در مسابقات سال 1958 نیز عنوان چهارمی را کسب کرد.در سطح اروپا «مانشافت» 3 قهرمانی در سال های 1972،1980و 1996 را تجربه کرده است.

همینطور در مسابقات 1976، 1992، 2008 نایب قهرمان شده و در سال های 1988 و 2012 نیز به مقام سوم رسید.

تیم یوگی که سال گذشته در جام کنفدراسیون ها قهرمان شد، فاتح المپیک 1976 است و 2 نایب قهرمانی(1980 و 2016)را درکارنامه دارد.

*بازیکنان شاخص

شاخص ترین بازیکن آلمان ها، مانوئل نویر، دروازه بانش است.گلری که هم دروازه بانی قدرتمند است و هم یک مدافع آخر ارزشمند و مطمئن.او اگر به موقع به بازی ها برسد و مسافر جام باشد، نقطه اتکای تیمش خواهد بود.اما آلمان بازیکنان شاخص دیگری هم دارد:تونی کروس و ایلکای گون دوغان!

این دو به عنوان هافبک مرکزی و پاسور،در فصل گذشته بازی های درخشانی همراه با رئال مادرید و منچسترسیتی انجام دادند.

همچنین مارکو رویس ،ستاره دورتموندی و لئوری سانه، مهاجم و وینگر تیم نیز از دیگر چهره های تاثیرگذار وشاخص در تیم این روزهای یواخیم لو هستند.

*مربی

یواخیم لو از سال 2004 با تیم ملی آلمان است.ابتدا به مدت 2 سال به عنوان دستیار یورگن کلینزمان عمل کرد و در کسب عنوان سومی جام جهانی 2006 سهیم شد.سپس از آن هنگام سکان هدایت را برعهده گرفت و در جام جهانی 2010 مقام سوم را به دست آورد و در جام جهانی 2014 برزیل، مقام نخست را برای آلمان ها به ارمغان آورد.

یواخیم لو که به سیستم فوتبال هجومی و چشم نواز اعتقاد دارد،دردوران حضورش در راس کادر فنی ، همواره به استعدادهای جوان بها داده و بازیکنان پدیده بسیاری را در تیم ملی مطرح کرده است.

این اقدام او به جوانان جویای نام انگیزه مضاعفی داده و همین امر کمک کرده تا اکنون ژرمن ها بدون دغدغه با بهترین پشتوانه بازیکن به روسیه بیایند.

*سیستم بازی

سیستم بازی تیم ملی آلمان مثل تیم ملی کشورمان 1-3-2-4 است.اما با آنچه تیم ملی ایران بازی می کند و مد نظر کارلوس کی روش است، زمین تا آسمان فرق می کند.در شرایطی که مربی پرتغالی ایران بر حفظ دفاع و بازی دفاعی تاکید دارد، اما سبک بازی تیم آلمان، قهرمان جهان در دفاع و حمله فوق العاده عالی است.در نظر گرفتن همین نکته است که باعث شد تا آلمان ها در مرحله مقدماتی در 10 بازی 43 گل بزنند و تنها 4 گل را دریافت کنند.

*نقاط قوت و ضعف

داشتن بازیکنان جوان اما باتجربه توانمند در پست های مختلف، به بارزترین نقطه قوت تیم آلمان بدل شده است.یواخیم لو آنقدر بازیکن توانمند در اختیار دارد که می تواند به راحتی هریک را در پست های مختلف به بازی گیرد.البته در دفاع، تیم آلمان هنوزبه سطح کیفی مسابقات جام جهانی قبلی نرسیده است.بعد از یکسری تغییرات که درپست های دفاع کناری این تیم رخ داد، چنانچه ارکان کنونی به وحدت و یکپارچگی 4 سال قبل برسند، این منطقه قابل تامل را همانند سایر خطوط به نقطه برتر و متمایز تیم تبدیل می کنند.

*نکته خاص

در مسابقات جام جهانی برزیل، و در بازی نهایی، آندره شورله پاس گل مقابل آرژانتین داد و ماریو گوتسه آن را بدل به گل کرد.آلمان ها آن بازی را یک بر صفر بردند و حالا برای تکرار آن جام، سازنده و گلزن آن روز را به همراه ندارند.

این دو بازیکن به علت نمایش ضعیف در فصل اخیر و باز بودن دست یواخیم لو از نظر انتخاب نیروی ممتاز و درجه یک، راهی به تیم اعزامی ژرمن ها به جام جهانی روسیه پیدا نکردند.

البته تیم این روزهای آلمان نکات ویژه زیاد دیگری نیز دارد.اما شاید مهم ترین وجه خاص تیم «یوگی لو»داشتن بازیکنان جوان و باتجربه زیاد در همه پست ها باشد.

اگر در عمده تیم های جام جهانی کمبود بازیکن در برخی پست ها و حتی جمع نفرات ذخیره دیده می شود، تیم کنونی آلمان به لحاظ پشتوانه سازی بسیار خوب، در بهترین شرایط حضور در جام جهانی روسیه قراردارد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: