سلیمانی: زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب بعد از ۱۵ سال در اختیار فدراسیون قرار گرفت

کدخبر: 2291633

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: قرارداد فدراسیون اسکواش با شرکت توسعه و تجهیز برای زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب بسته شده و بعد از ۱۵ سال این مکان در اختیار فدراسیون خواهد بود.

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش در گفتگو با خبرنگار خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در مورد واگذاری زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب به فدراسیون اسکواش گفت: قرارداد فدراسیون اسکواش با شرکت توسعه و تجهیز برای زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب بسته شده است و بعد از 15 سال این مکان در اختیار فدراسیون اسکواش خواهد بود. دبیرکل فدراسیون اسکواش را با حفظ سمت به عنوان مدیر باشگاه اسکواش انقلاب انتخاب کردیم.

ریاست بخش فنی ورزشگاه اسکواش انقلاب به سنایی واگذار شد

او درمورد بخش فنی آکادمی اسکواش گفت: با سید محمد سنایی سرمربی تیم ملی اسکواش به توافق رسیدیم تا با تیم مربیگری خودش که از ضیایی، دولتی زاده، کرم پور و حیدری تشکیل شده است، اداره بخش فنی آکادمی را با ریاست سنایی برعهده بگیرند.

سلیمانی در مورد تشکیل یک گروه مشاور برای این باشگاه گفت: برای اینکه مدیر باشگاه اسکواش انقلاب تصمیمات را مستقیم نگیرد و افرادی در کنار او باشند که به او کمک کنند، یک گروه مشاوره تشکیل شده است که شامل سرمربیان تیم های ملی، رئیس کمیته استعداد یابی و 2 نائب رئیس من و یک پیشکسوت است، تا تصمیمات فنی آنها به فدراسیون بیاید و با تائید من اعمال شود. تائید من به خاطر این است که تصمیمات در راستای چشم انداز فدراسیون برای آینده اسکواش باشد. هدف اصلی باشگاه اسکواش انقلاب، مشتری مداری خواهد بود.

200 میلیون تومان برای بازسازی اولیه این باشگاه هزینه شده است

او در مورد هزینه اولیه برای بازسازی زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب گفت: مبلغی حدود 200 میلیون تومان برای بازسازی اولیه این باشگاه هزینه شده است تا این زمین شکل مناسب تری برای برگزاری مسابقات داشته باشد، چون قطعا مکانی که در آن مسابقه می دهید در انگیزه هایتان تاثیر گذار خواهد بود.

سلیمانی در مورد بازسازی این باشگاه ادامه داد: اما آن کار اساسی که باید برای این باشگاه انجام شود چیزی حدود 700 ، 800 میلیون تومان هزینه خواهد داشت که پول زیادی است و نمی توان در یک مرحله تمام آن را تهیه کرد. برنامه ما این است که به صورت یک کورت، یک کورت کار را جلو ببریم. الماس اسکواش آنجا خواهد بود، جایی که 5 کورت اسکواش به آن اضافه خواهد شد. در این مکان تا 500 نفر تماشاگر می توانند حضور یابند و دوربین تلویزیون هم برای ضبط در این مکان می تواند مستقر شود.

به دنبال کسب میزبانی مسابقات جهانی اسکواش هستیم

رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان درمورد تلاش برای کسب میزبانی مسابقات جهانی اسکواش و برگزاری این مسابقات در مجموعه ورزشی انقلاب گفت: برنامه داریم که تا سال 2021 این مکان را برای میزبانی مسابقات جهانی آماده کنیم.

سلیمانی: زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب بعد از 15 سال در اختیار فدراسیون قرار گرفت

او درمورد برگزاری مسابقات نشنال کلوز در باشگاه انقلاب گفت: هفته پیش مسابقات نشنال کلوز ثبت جهانی آقا و خانوم همزمان در تهران و ورزشگاه انقلاب برگزار شد. جایزه این مسابقات مبلغی به ارزش 20 میلیون تومان بود که 10 میلیون برای قهرمان آقایان و 10 میلیون برای قهرمان بانوان در نظر گرفته شده بود. در قسمت آقایان سجاد زارعیان توانست مقام اول را بدست آورد و در قسمت بانوان فرشته اقتداری به مقام قهرمانی رسید.

دومین دوره مسابقات نشنال کلوز در ساری خواهد بود

سلیمانی در مورد دومین دوره مسابقات نشنال کلوز گفت: دومین دوره مسابقات نشنال کلوز روز 20 آذر به میزبانی شهر ساری برگزار خواهد شد. ثبت نام برای شرکت در این مسابقات در حال انجام شدن است و اگر تعداد نفرات به حد نصاب برسد (20 نفر به بالا) این مسابقات برگزار خواهد شد. در مسابقات نشنال کلوز جوایز یا باید به شکل دلاری باشد و یا ریالی و ما به علت نوسانات ارزی جوایز را به ریال خواهیم داد. ورزشکاران در این رقابت ها می توانند رنکینگ جهانی خود را بهبود بخشند. جایزه مسابقات ساری 6 میلیون تومان خواهد بود. اگر در مهلت ثبت نام به حد نصاب نرسیم مسابقات را با تاخیر 10 روزه آغاز خواهیم کرد.

اردوهای تیم های ملی پایه برگزار خواهد شد

او در مورد برگزاری اردوهای تیم های مختلف ملی گفت: در ماه آذر امسال اردوهای تیم های ملی کمتر از 11 سال، کمتر از 15 سال، کمتر از 17 سال و کمتر از 19 سال برگزار خواهد شد. بنده قول داده ام که تیم های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالانمان فعال باشند. ما در گذشته فقط در رده های سنی جوانان و بزرگسالان تیم داشتیم که حال شرایط را تغییر دادیم. از بین این اردوها نفرات برتر انتخاب خواهند شد و تمام تمرکزمان را برای موفقیت ورزشکارانمان در مسابقات قهرمانی آسیا که در اردیبهشت 98 برگزار خواهد شد خواهیم گذاشت.

28 آذر قرعه کشی مسابقات لیگ را انجام خواهیم داد

سلیمانی در مورد برگزاری مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ اسکواش و زمان برگزاری آن گفت: قرعه کشی مسابقات لیگ در تاریخ 28 آذر در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار خواهد شد. از ابتدای دی ماه مسابقات لیگ آغاز خواهد شد و تا اردیبهشت 98 ادامه خواهد داشت. باشگاه های کشورمان امسال به خاطر نوسانات اقتصادی کمی با ترس و لرز برای شرکت در مسابقات اقدام کردند به همین علت ما سعی کردیم فرصت بیشتر به آنها برای ثبت نام بدهیم.

سلیمانی: زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب بعد از 15 سال در اختیار فدراسیون قرار گرفت

اسکواش ورزش اول جزیره کیش است

او درمورد اسکواش جزیره کیش گفت: اسکواش ورزش اول جزیره کیش است به این دلیل که اولین کورت های استاندارد آنجا ساخته شد، اولین میزبانی های آسیایی در این جزیره برگزار شده است، بیشتر ملی پوشان کشورمان کیش وند هستند. یک مربی معتبر پاکستانی در این جزیره فعالیت می کرد.

سالن اسکواش جزیره کیش وضعیت مناسبی ندارد

سلیمانی در مورد وضعیت نامناسب اسکواش کیش گفت: الان به مدت یک سال است که سالن اسکواش کیش را با عنوان بازسازی تخریب کرده اند تا بتوانند یک سالن استانداردتر از قبل آماده کنند. در این یک سال گذشته آجر روی آجر بند نشده است. با اینکه وسایل و تجهیزات لازم تهیه شده است و فقط مانده قرارداد پیمانکار. هفته گذشته با افشار دوست مسئول ورزش جزیره کیش صحبت کردم اعلام کردند که در مدت 20 روز این سالن آماده خواهد شد. من تعهد می دهم که این سال را نمی توان در 20 روز آماده کرد.

اسکواش را اگر از کیش بگیریم ورزش های زیادی برایشان باقی نخواهد ماند

او ادامه داد: بهانه های مختلفی مبنی بر اینکه مدیر عامل تغییر کرده است و از این دست حرف ها زده شده است اما اگر هر بار بخواهیم بگویم الان بیل نداریم، آب نیست ملات درست کنیم و ... کار هیچوقت تمام نخواهد شد. بعدا می گویند در زمان سلیمانی کیش که قطب اسکواش کشورمان بود نابود شد. الان تمام بازیکنان کیش در نقاط مختلف کشور پراکنده شده اند و با تیم های دیگر لیگ برتری قراداد بسته اند. در برنامه قرار بود کورت تمام شیشه ای را در کیش بسازیم و مسابقات جهانی را در آنجا برگزار کنیم که چنین شرایطی پیش آمده و قرار است این کورت ها درمجموع ورزشی انقلاب ساخته شود. مسئولان جزیره کیش باید خیلی بیشتر از ما نگران اسکواش آنجا باشند. اسکواش را اگر از کیش بگیریم ورزش های زیادی برایشان باقی نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش باقی ماند

سنایی: یاد گرفته ایم بدون توجه به کمبودها، تمام تلاش خود را کنیم

سیر تاپیاز ورزشی هیجان انگیز به نام اسکواش + تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: