میراسماعیلی: ملایی خیانت زشتی به ایران کرد

کدخبر: 2350295

رئیس فدراسیون جودوی تعلیق شده ایران می گوید، دادگاه حکمیت ورزش تا حالا عادلانه رفتار کرده ولی شرایط زیاد به نفع ایران نیست.

فعالیت های فدراسیون جودو در پی حرف های سعید ملایی که یکی از مدال آوران این رشته در کشور به شمار می رفت، دردسر عجیبی پیش روی ورزش ایران قرار داد و حالا 5 ماهی می شود که فدراسیون جودو معلق است.

در همین رابطه با آرش میر اسماعیلی رئیس فدراسیون جودو صحبت کردیم که در این مدت که فدراسیون تعلیق بوده، چه کارهایی انجام شده است.

حرف های رئیس فدراسیون جودو را در ادامه می خوانید.

اینطور نیست که 5 ماه فعالیت نداشته ایم

خب اینطور نیست که فعالیت نداشته باشیم. از پنج ماه پیش که این اتفاق افتاد، فعالیت جدی را در دو حوزه شروع کردیم. یکی حوزه بین الملل که همزمان وزیر ورزش و آقای صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک شکایت هایی در دادگاه حکمیت ورزش ( CAS ) انجام دادیم و دو پرونده تشکیل دادیم.

قرار بود 20 فروردین دادگاه برگزار شود

خب وکلای ما مشخص شدند و لوایحی هم علیه هم صادر کرده اند. 20 فروردین ماه زمان رسیدگی به این پرونده بود که باید وکلا به صورت حضوری در دادگاه حاضر می شدند ولی به دلیل ویروس کرونا این دادگاه به زمان دیگری موکول شده است و هنوز زمان بعدی مشخص نیست. طی این مدت رئیس کمیته ملی المپیک آقای صالحی امیری با کمیته المپیک جهانی رایزنی کرده اند و خودم هم با ارتباطاتی که با اعضای فدراسیون جهانی جودو داشته ام، این موضوع را پیگیری کرده ام.

سعید ملایی از یکسال قبل دنبال گرفتن پناهندگی بوده

ادعاهای صورت گرفته از طرف این ورزشکار (سعید ملایی) کذب است و تناقض هایی در صحبت هایش بوده و گفتند که از یکسال قبل هم دنبال پناهندگی بوده است. کمیته اما سخت گیری هایی انجام دادند که این سخت گیری‌ها منجر به تعلیق جودوی ایران شد.

توجه به استان ها را که کمتر شده بود، بیشتر کردیم

با این حال ما سعی کردیم در این چند وقت این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. قبلا توجه به استان ها کمتر شده بود و این فرصتی شد که به جودوی پایه توجه کنیم. خوشبختانه تیم ملی نونهالان را در دو گروه 50 نفره تشکیل دادیم و آقای آخونده زاده را مربی این تیم کردیم. تیم های ملی نوجوانان و جوانان هم در گروه های 50 نفره تشکیل شده اند. جوانان ما زیر نظر آقای یوسف زاده و نوجوانان ما زیر نظر آقای رستمی کار می کنند که هر دو مربیان خوبی هستند.

مسابقات زیادی را در کشور برگزار کردیم

نیت ما این بود که تیم های پایه را قوی تر کنیم. مسابقات قهرمانی کشور به صورت نادر برگزار می شد که در این مدت مسابقات مختلفی با جوایز نقدی برگزار کردیم. یک مسابقه جایزه آزاد 100 میلیونی هم برگزار کردیم. ضمن اینکه لیگ امید را هم استارت زدیم که می تواند نقطه قوتی برای فدراسیون باشد.

باید زمینه پرورش استعدادها را فراهم کنیم

الان که خدمت شما هستم، 89 هزار نفر ورزشکار در سامانه ما ثبت نام کرده اند. نیت ما این است که این تعداد را به 200 هزار نفر برسانیم. ما از این فرصت استفاده کردیم و به رده های سنی مختلف توجه کرده ایم. همین الان 200 نفر را در رده های پایه داریم و باید بذری بکاریم که استعدادهای خوبی کشف کنیم.

حالا تمام مالکیت دفاع شخصی برای فدراسیون جودو است

یک بحثی که ما را قبلا اذیت می کرد، بحث دفاع شخصی بود که از آن استفاده های دیگری می شد. دفاع شخصی مال جودو است. خود وزارت ورزش این مجوز را به فدراسیون جودو داده بود، ولی بعضا فدراسیون های دیگر هم از نامش استفاده می کردند. خوشبختانه این موضوع سر و سامان گرفت. از اواسط بهمن ماه نامه ای نوشته شد و تمام مالکیت این تیم زیر نظر فدراسیون جودو انجام می شود و این هم خودش یک موفقیت برای ما بود.

خانه شماره 2 کشتی به زودی به جودو می رسد

موفقیت دیگر هم که باید از شخص آقای کریمی تشکر کنم، این است که نزدیک 15 سال سالن افراسیابی به جودو تعلق داشت. روزی 400، 500 نفر در سانس های مختلف تمرین می کردند، ولی به یکباره این سالن را از جودو گرفتند و فدراسیون جودو الان سالنی ندارد. البته سالن کبکانیان را داریم که همه از آن استفاده می کنند. خوشبختانه صورت جلسه ای تنظیم شده و خانه شماره 2 کشتی در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

فدراسیون را با بدهی 400 میلیونی تحویل گرفتم

170 میلیون تومان بدهی مالیاتی داشتیم که بخشی را پرداخت کردیم و بخشی را بخشیدند. 230 میلیون تومان هم بدهی به شرکت توسعه و تجهیز بود که امیدوارم بتوانیم این ها را هم تسویه کنیم که البته برای چندین سال بوده است و من فدراسیون را با این بدهی ها تحویل گرفتم.جودو را با 400 میلیون بدهی تحویل گرفتم و تا حالا 65 درصد بودجه را گرفته ام.

تنها تقاضای من؛ بودجه را کامل به ما بدهید

الان بدهی 100 میلیونی داریم که آن هم بدهی های مختلفی است که از سال های گذشته باقی مانده است. خوشبختانه علیرغم تمام این مشکلات و بدهی های مالی، امسال برای هیچ سفری کمبود مالی نداشتیم. همه سفرها را برگزار کردیم و در چین و تایپه یک میلیارد هزینه کردیم و 7 مدال گرفتیم. هیئت هایمان الان سر و سامان گرفته اند. برنامه‌هایمان بدون کم و کاست انجام شده است. از لحاظ مالی هر چند با 65 درصد بودجه کار کرده ایم ولی امسال به مشکل نخوردیم و تنها تقاضای من به عنوان رئیس فدراسیون این است که بودجه ما را به صورت کامل به ما بدهند.

تعویق بازی های المپیک را چطور ارزیابی می کنید؟

طبیعتا در این شرایط به نفع ما شد. الان فرصت مناسب داریم که شرایط دادگاه را به سود خودمان پیش ببریم. فرصت مناسبی است که ما هم درکسب سهمیه ها شرکت کنیم. شرایط بسیار سختی را بر ما تحمیل کرده اند. ادعاها کذب بوده و امیدوارم بعد از دادگاه این فرصت در اختیار ما قرار بگیرد تا در المپیک شرکت داشته باشیم. چون ما استعدادهای زیادی داریم و فکر می کنیم می توانیم در المپیک هم نماینده داشته باشیم.

چقدر امیدوار هستید در دادگاهی که قرار است تشکیل شود به نفع ایران رای صادر شود؟

کار بسیار سخت است؛ در جوامع بین الملل هزار موضوع می تواند تاثیرگذار باشد. فدراسیون جهانی 15 شهود معرفی کرده که می خواهند علیه ایران شهادت بدهند؛ متاسفانه سه نفر از این شهود هم ایرانی هستند. فکر می کنم کسی که اصالت ایرانی داشته باشد، این کار را نمی کند. سعید ملایی خیانت بسیار زشتی به ایران کرد. 6 ماه جودو کارهای ما که می توانستند در میادین مختلف شرکت کنند، محروم شده اند. دعای خیر پشت سر سعید ملایی نیست. می توانست مثل بقیه در ایران باقی بماند و با پرچم ایران مبارزه کند. اینکه آدم بخواهد برای کشور دیگری بجنگد، خیانت است، ولی ما تمام تلاشمان را می کنیم که از حقانیت جودوی ایران دفاع کنیم. دید مثبتی نسبت به این موضوع وجود ندارد، ولی وکلای خوبی داریم و دلایل مختلفی داریم و نیت ما بر این است تا طوری در این پرونده از خودمان دفاع کنیم که رای را به سود ما بدهند. خوشبختانه دادگاه حکمیت ورزش هم تا حالا عادلانه رفتار کرده است و این موضوع ما را به صادر شدن رای به سودمان امیدوارتر کرده است.

به عنوان آخرین سوال این روزها را چطور سپری می کنید؟

فعلا در قرنطینه کامل هستیم. خب این شرایط برای ما ورزشکاران خیلی سخت است. چون در خانه ماندن دشوار است. به هر حال مجبور هستیم و باید رعایت کنیم. چون هم به نفع خودمان است و هم خانواده، اما امیدوارم این شرایط خیلی زود سپری شود و ریشه این بیماری و ویروس کنده شود.

«ورزش سه»

ارسال نظر: