کومان سرمربی بارسلونا شد

کدخبر: 2360119

باشگاه بارسلونا رسما اعلام کرد با رونالد کومان به توافق رسیده و این مربی هلندی تا سال ۲۰۲۲ به عنوان سرمربی باشگاه کاتالان منصوب شده است.

باشگاه بارسلونا از طریق وبسایت رسمی باشگاه اعلام کرد که با رونالد کومان برای بدست گرفتن سکان هدایت این تیم به توافق رسیده و کومان با امضای قراردادی تا تاریخ 30 ژوئن 2022 سرمربی بلوگرانا خواهد بود.

مراسم معرفی رسمی و کنفرانس خبری کومان امروز ساعت 6 بعد از ظهر به وقت محلی در شهر بارسلون برگزار خواهد شد.

باشگاه بارسلونا همچنین در توییتر خود اعلام کرد رامون پلانس به جای اریک آبیدال به عنوان مدیر ورزشی باشگاه منصوب شده است.

رونالد کومان که سابقه بازی با پیراهن بارسا را دارد در این شهر به عنوان قهرمان ومبلی شناخته می‌شود. چرا که او در زمان بازی با پیراهن بارسا نقش مهمی در قهرمانی این تیم در جام باشگاه‌های اروپا که فینالش در استادیوم ومبلی برگزار می‌شد بازی کرده بود.

کومان سابقه 20 سال فعالیت در عرصه مربی گری را دارد و موفق به فتح هشت جام شده است. او پیش از بدست گرفتن سکان هدایت بارسا سابقه مربی گری در لیگ برتر انگلیس، لالیگا، لیگ هلند، لیگ پرتغال و تیم ملی هلند را داشته است.

کومان مربی گری را در باشگاه بارسلونا به عنوان دستیار سرمربی آغاز کرده و سپس به مدت یک فصل سرمربی تیم ب بارسلونا بوده. او یک سال بعد به ویتس در هلند رفت و تا سال 2001 هدایت آن تیم را به عهده داشت. کومان در آن سال هدایت آژاکس را به عهده گرفت. کومان در آژاکس یک بار فاتح لیگ هلند و جام حذفی این کشور شده و سوپرجام وطنش را هم حذف کرد.

کومان سپس به پرتغال رفت و به هلند بازگشت تا هدایت آیندهوون را بدست بگیرد. او سپس به اسپانیا بازگشته و سرمربی والنسیا شد. تیم بعدی کومان آلکمار بود. کومان با آلکمار قهرمان سوپرجام هلند شده و سپس به فاینورد پیوست.

کومان سپس راهی لیگ برتر انگلیس شد و در فصل 2014-2015 ساوتهمپتون را هدایت کرد. او در سال 2016 به اورتون پیوست و به مدت 18 ماه هدایت این تیم را به عهده داشت. کومان در سال 2018 به عنوان سرمربی تیم ملی هلند منصوب شد و تا پیش از انتقالش به بارسلونا در این تیم فعالیت می‌کرد.

«ورزش سه»

ارسال نظر: