واکنش عجیب عضو هیات رئیسه به حراج ساختمان فدراسیون

کدخبر: 2368247

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به حراج ساختمان این فدراسیون در پی شکایت «شستا» اعلام کرد باتوجه به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی فوتبال، نمی‌شود برای حل این مشکلات کاری کرد!

فوتبال ایران یکی از عجیب‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و ساختمان فدراسیون به دلیل بدهی سنگین به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) به مزایده گذاشته شده است. این اتفاق روز گذشته توسط نماینده و وکیل شرکت شستا به فدراسیون ابلاغ و رسانه‌ای شد.

همه چیز از قهر ویلموتس شروع شد

پای شستا به فدراسیون فوتبال در پی قهر «مارک ویلموتس» سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران باز شد. ویلموتس به دلیل بدقولی فدراسیون و عدم دریافت مطالباتش در آستانه دو بازی حساس تیم ملی ایران با بحرین و عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی، از بازگشت به ایران خودداری کرد. فدراسیون مدعی بود در فیفا پول دارد اما به دلیل تحریم‌ها امکان پرداخت پول را ندارد. هرچند ادعای داشتن پول فدراسیون در فیفا همواره مورد بحث بوده است، اما با وساطت وزارت ورزش و دولت، شستا قبول کرد ۲ میلیون یورو به فدراسیون بپردازد و فدراسیون هم موظف شد تا یک تاریخ معین، نسبت به بازپرداخت این پول اقدام کند.

دادگاه به نفع شستا رای داد

فدراسیون فوتبال که با مشکلات شدید مالی گریبانگیر است، در این مدت تنها موفق شده است ۱۶ میلیارد تومان از بدهی خود را در در چند قسط به شستا بازگرداند و در بازپرداخت مابقی مبلغ ناتوان ماند. شستا که اقدام به شکایت به دادگاه کرده بود، فدراسیون را محکوم کرد و حتی رای خسارت تاخیر در بازگرداندن مبلغ مدنظر را هم گرفت. این اتفاق در نهایت منجر به این شد که شستا ساختمان فدراسیون فوتبال را به مزایده و حراج بگذارد.

توضیح مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال

صفی الله فغانپور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال همان روز گذشته توضیحاتی را درباره اقدام شستا ارائه کرد. وی در بخشی از توضیحات خود گفته بود: «فدراسیون مبنی بر اینکه چک به صورت ارزی صادر شده در حالی که چک مورد اعتبار و قانونی ریالی است و دادگاه بر اساس خواسته شستا حکم صادر کرده است و پرونده توسط فدراسیون فرجام خواهی شد. تاکنون نسبت به فرجام خواهی اتخاذ تصمیم نشده ولی پرونده به شعبه اجرای احکام مدنی ارسال شده است. اجرای احکام با معرفی املاک فدراسیون توسط شرکت شستا مبادرت به کارشناسی از املاک کرده است.»

بیانیه شبانه شستا و رد ادعای فدراسیون

توضیحات مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال با واکنش شستا همراه شد. این شرکت شب گذشته با صدور بیانیه‌ای ادعای فدراسیون را رد کرد: «شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پاییز ۱۳۹۸ با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تدابیر تحریم‌ها و به منظور کمک به فدراسیون فوتبال و در راستای منافع ملی کشور نسبت به پرداخت دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال به عنوان قرض، اقدام نمود. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به‌منظور بازگشت این مبلغ پرداخت شده، یک فقره چک به مبلغ دو میلیون یورو از حساب ارزی فدراسیون فوتبال نزد بانک ملی به سررسید ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ دریافت کرد...

پس از طی مراحل دادرسی با حضور وکلای فدراسیون فوتبال، حکم محکومیت فدراسیون به پرداخت مبلغ دو میلیون یورو بانضمام خسارت تاخیر تادیه و خسارات دادرسی صادر و پس از مضی مواعد قانونی قطعیت یافت. در همین راستا، متعاقباً اجراییه صادر و پس از طی شدن تشریفات قانون اجرای احکام مدنی، اموال توقیف شده، کارشناسی، مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی طی و آگهی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال صادر شد. تمامی اقدامات صورت گرفته منطبق بر مُرِّ قانون و از طریق مراجع قضایی صورت گرفته است و مطالب اظهار شده از سوی دفتر حقوقی فدراسیون فوتبال صحیح نمی‌باشد. هر زمان که مطالبات شستا پرداخت شود تمامی اقدامات قضایی متوقف خواهد شد.»

اسلامیان: وقتی حقمان را نمی‌دهند نمی‌شود کاری کرد!

برای پیگیری این موضوع با دو نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تماس گرفت. کاظم طالقانی پاسخگوی تلفن همراهش نبود اما محمود اسلامیان دیگر عضو هیات رئیسه، واکنش عجیبی به خبر مزایده ساختمان فدراسیون داشت.

اسلامیان در این خصوص گفت: اطلاعی از جزئیات رای و پرداختی‌ها ندارم. یک بخشی از پول شستا پرداخت شده و یک بخشی مانده است. از مسئولان مالی فدراسیون بپرسید بهتر است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اعضای هیات رئیسه صحبتی در این خصوص داشته‌اند؟ گفت: این اتفاقی است که پیش آمده است! من صحبتی نداشته‌ام. مسافرت بودم و صحبتی در این خصوص نکرده‌ام.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که بالاخره تصمیم فدراسیون برای جلوگیری از مزایده ساختمانش چیست؟ تاکید کرد: وقتی تلویزیون حق و حقوق فوتبال را نمی‌دهد و پولی به باشگاه‌ها و فدراسیون تعلق نمی‌گیرد، نمی‌شود کاری کرد!

اسلامیان که زمان زیادی برای مکالمه نداشت، در پایان درباره احتمال برگزاری جلسه هیات رئیسه و بررسی این مسئله، گفت: این یک بحث اجرایی است. اگر بخواهند جلسه بگذارند که شرکت می‌کنیم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: