تاریخ‌سازی‌ بانوی تکواندوکار ایرانی با طلای جهانی

کدخبر: 2376804

ناهید کیانی، بانوی تکواندوکار وزن منهای ۵۳ کیلوگرم ایران با شایستگی به مدال طلای مسابقات جهانی باکو رسید. این نخستین طلای بانوان کشورمان در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان است.

نسیم آنلاین: رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان که از روز هشتم خرداد به میزبانی جمهوری آذربایجان و در شهر باکو آغاز شده است، عصر امروز به اتمام می‌رسد.

امروز و در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم بانوان، ناهید کیانی بانوی شایسته تیم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، مقابل حریفانی از کره‌جنوبی، مجارستان و کرواسی به برتری دست یافت تا ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

او در نیمه نهایی با "تاتیانا مینینا" از روسیه روبه‌رو شد و در مبارزه‌ای که سه راند به طول انجامید پیروز شد. او تا ۲ ثانیه پایانی‌ راند سوم‌ از حریف عقب بود اما با ۲ ضربه سنگین به هوگو، ۱۰ بر ۶ برنده شد و با عبور از نایب قهرمان المپیک توکیو، به فینال رسید.

کیانی در فینال و برای کسب مدال طلا با "زو ژو" از چین مصاف داد و مقتدرانه در ۲ راند متوالی برنده شد و تاریخ‌سازی کرد تا نخستین مدال طلای بانوان ایران در ادوار مختلف مسابقات جهانی را به نام خود ثبت کرد.

بانوی تکواندوکار ایران در راند نخست با عملکردی عالی با حساب ۱۴ بر صفر پیروز شد. کیانی در راند دوم‌ نیز، ۱۰ بر ۷ پیروز شد تا عملکرد بی‌نظیرش‌ با طلا همراه شود.

همچنین امروز، علیرضا نادعلیان‌ در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم مردان، دیگر نماینده ایران در روز پایانی بود که با شکست در گام نخست مقابل حریفی از بریتانیا، حذف شد.

پیش از این تیم ایران به ۲ مدال برنز توسط متین رضایی و آرین سلیمی دست یافته بود. با این اوصاف کار تیم ایران در بیست و ششمین دوره مسابقات جهانی با یک مدال طلا و ۲ برنز به پایان رسید.

ارسال نظر: