مسئول توانبخشی تیم پزشکی اعزامی به بازی‌های آسیایی، فعالیت‌های تیمش را تشریح کرد

کدخبر: 934129

به گزارش خبرنگار اعزامی «نسیم» به اینچئون، ابراهیم عباسی افزود: بخش پزشکی به صورت ۲۴ ساعته در سه شیفت به ورزشکاران خدمات می‌دهد/ تا امروز ۳۱۷ نفر از ملی‌‌پوشان تحت معاینه قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار اعزامی «نسیم» به اینچئون، دکتر ابراهیم عباسی متخصص فیزیوتراپی و مسئول توانبخشی کاروان پزشکی اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون درباره فعالیت‌های تیم پزشکی گفت: از ۱۹ شهریور مرکز پزشکی در چهار بخش در طبقه هفتم دهکده ورزشکاران راه اندازی گردید و در دو نوبت ۱۰ روز اول و دوم، ۵ متخصص پزشکی ورزشی و پزشک عمومی و همچنین ۵ متخصص دکترای فیزیوتراپی در درمانگاه حضور دارند . همچنین تجهیزات و داورهای لازم هم از ایران تهیه شده است .

دکتر عباسی در ادامه با اشاره به ۴ بخشی که کاروان پزشکی به ورزشکاران خدمات می‌دهد افزود: بخش پزشکی به صورت ۲۴ ساعته در ۳ شیفت به ورزشکاران خدمات می‌دهد و تا امروز ۳۱۷ نفر از ملی پوشان تحت معاینه و درمان قرار گرفته‌اند .

وی اظهار داشت: بخش دوم مرکز پزشکی، بخش توانبخشی یا فیزیوتراپی است که از ۸ صبح تا ۱۱ شب در درمانگاه به در ۲ قسمت آقایان و بانوان به ورزشکاران خدمات می‌دهد. بخش سوم هم استفاده از دستگاه‌های کامپرشن است که باعث می‌شود اسید لاکتیک سریع‌تر از بدن ورزشکار دفع شود. در بخش چهارم هم تیم اعزامی پزشکی در کنار کلیه تیم‌های حضور دارد و به ورزشکاران خدمات می‌دهد .

دکتر عباسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته تا امروز، افزود: تا امروز یک مورد شکستگی بینی و پارگی رباط در کبدی داشته‌ایم. در چند مورد هم نیاز به رادیولوژی و MRI داشتیم که به کلینیک دهکده مراجعه کردیم که مشکل خاصی نبود و کلیه تیم‌ها در سلامت کامل هستند.

مسئول توانبخشی کاروان پزشکی اعزامی به بازی‌های آسیایی در ادامه با بیان اینکه به خاطر تغییر آب و هوا، تعدادی از سرماخوردگی در بین تیم‌های مختلف داشته‌ایم گفت: همچنین بیشترین آسیب دیدگی، آسیب پا و کمر بود که با تمهیداتی که پزشکان در نظر گرفتند، این ورزشکاران خیلی زود برای ادامه مسابقات آماده شدند. در بخش توانبخشی هم تاکنون ۳۴۶ نفر از خدمات فیزیوتراپی و Taping استفاده کرده‌اند.

ارسال نظر: