نظر معاون فرهنگی ارشاد در خصوص شناور بودن جایزه جلال

کدخبر: 1046345

سیدعباس صالحی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از کتابفروشی اساطیر گفت: نظر ارشاد همسنگ شدن جایزه جلال با جایزه کتاب سال بود، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی با شناور شدن جایزه موافقت کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی ارشاد در حاشیه بازدید از کتابفروشی اساطیر در جمع خبرنگاران در خصوص شناور بودن میزان جایزه جلال گفت: در مورد جایزه جلال مشورت هایی زیادی صورت گرفت، تا به این مصوبه فعلی رسیدیم، بحث اولیه این بود که میزان جایزه با جایزه کتاب سال همسنگ شود.

وی افزود: پیشنهاد معاونت فرهنگی با همفکری اهل قلم برای این موضوع بود، حتی در جلسه مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی هم این موضوع تایید شد؛ اما در جلسه اصلی بحث شناور بودن جایزه تایید شد.

معاون فرهنگی ارشاد همچنین در خصوص بحث آیین نامه برای کافه کتاب ها گفت: این بحث در شورای توسعه کتاب و کتابخوانی مطرح شده و آیین نامه اش در حال تدوین است.

صالحی همچنین در خصوص کتاب گردی های جدیدش که از دو هفته قبل آغاز شده است، گفت: این کتاب گردی ها باعث دیدن پشت صحنه ها می شود، پشت این کتاب فروشی های باسابقه، خیلی اتفاقات بزرگ وجود دارد.

وی در همین زمینه افزود: خیلی مسائل کمتر و یا اصلاً دیده نمی‌شود و همیشه پشت کار، عشق و خیلی چیزهایی که هست، این موارد دیده نمی‌شود، عشق به کار و همت از پشت ویترین‌ها قابل رویت نیست. صالحی ادامه داد: علیرغم اینکه در حوزه نشر کتاب بی‌اطلاع نیستم، ولی در این 2 سال و حتی کتابگردی‌های اخیر اطلاع پیدا یافتم که این پشت صحنه‌ها انسان را به اعجاب می‌آورد. معاون فرهنگی وزیر ارشاد با بیان اینکه پشت صحنه انتشارات اساطیر طی 50 سال گذشته عشق به کتاب نهفته است، تصریح کرد: امروز می‌بینیم بیش از 600 عنوان قابل توجه در حوزه ایران‌شناسی، متون و منابع اسلام و ایران به قلم بزرگان از سوی این انتشارات منتشر شده که این مسئله پشتوانه عشق به فرهنگ مکتوب را می طلبد، عشقی که باعث سرمایه گذاری اقتصادی و فرهنگی این ناشر شده است. صالحی اظهار داشت: حجم زیاد از منابع مکتوب در حوزه کتاب و نشریات باعث امیدواری به آینده نشر کشور می شود و مسئله مهم ناشران باسابقه این است که مسائل آنها نیز عمیق تر است؛ البته ما پیش از این خدمت جربذه دار بوده و هستیم.

ارسال نظر: