رضا اسماعیلی:

کتاب‌هایم را در این آشفته بازار نشر چاپ نمی‌کنم

کدخبر: 2024621

رضا اسماعیلی گفت: متاسفانه شرایط بدی بر بازار نشر حاکم است و هر طور که می‌خواهم خود را راضی به چاپ آثارم کنم، نمی‌توانم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضا اسماعیلی، شاعر آیینی کشور با بیان اینکه نگارش سه اثر تازه را به پایان رسانده است، اظهار کرد: در رابطه با چاپ این سه اثر، به دلیل شرایط آشفته بازار نشر، هنوز با هیچ ناشری صحبت نکرده‌ام. متاسفانه شرایط بدی بر بازار نشر حاکم است و هر طور که می‌خواهم خود را راضی به چاپ آثارم کنم، نمی‌توانم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط بهتر کیفی و کمی نشر کشور آثارش را منتشر خواهد کرد، گفت: البته با برخی ناشران که هم‌صحبت شده ام، می بینم آن‌ها هم مشکلات به خصوص خود را دارند و نمی‌توان اشکال را تنها از جانب ناشران دانست؛ چرا که در شرایط کنونی کشور، آن‌ها هم به حمایت بیشتر دولت و نهادهای فرهنگی نیاز دارند.

اسماعیلی درباره سه کتاب تازه خود گفت: سرایش مجموعه رباعی‌های آیینی با عنوان «آیینه» را به پایان رسانده ام. این مجموعه شامل رباعی هایی با مضمون آموزه‌های دینی است.

وی ادامه داد: کتاب «آیینه» از رباعی‌های توحیدی که در ستایش پروردگار سروده شده، آغاز می‌شود و به رباعیاتی که مبتنی بر احادیث و روایات از ائمه و معصومین(ع) است، ختم می‌شود.

این شاعر کشور همچنین اظهار داشت: ۱۲۰ سپید سروده‌ کوتاه خود را هم اکنون گردآوری کرده‌ام تا در قالب یک کتاب با عنوان «کودکی بادبادک‌ها» منتشر کنم. این اشعار، بی شباهت به هایکوهای ژاپنی نیستند؛ با این تفاوت که هایکوها مبتنی بر تصویراند و سپید سروده های کوتاه من اغلب مضمون محور هستند.

شاعر مجموعه «ناگهان دریا» از آماده چاپ بودن اثر دیگرش خبر داد و عنوان کرد: مجموعه مقالات ادبی‌ام را که طی سال های گذشته در نشریات و رسانه های مختلف منتشر شده بود، با عنوان «بیست مقاله» گردآوری کرده ام و این اثر را نیز پس از آن که شرایط نشر مساعد شود، به بازار کتاب عرضه می‌کنم.

اسماعیلی درباره دیگر آثارش گفت: کتاب «شناخت‌نامه طاهره صفارزاده» که آبان ماه سال ۹۴ توسط انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسیده است، در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. همچنین چاپ دوم کتاب «در ستایش بیداری» را که به گزیده شعر شاعران در رابطه با طاهره صفارزاده اختصاص دارد توسط نشر پارس کتاب در نمایشگاه کتاب تهران شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر: