معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی خبر داد:

دوره های تخصصی تربیت مدرس ادامه خواهد داشت

کدخبر: 2026374

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی ضمن اعلام استقبال چشمگیر مخاطبان از برگزاری نخستین دوره تربیت مدرس زبان فارسی گفت: بنیاد سعدی، به منظور ارج نهادن و تعهدی که نسبت به مخاطبان محترم دارد، در تلاش است تا این دوره­های تخصصی را به صورت منظم در طول سال برگزار کند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، دکتر رضامراد صحرایی، با بیان اینکه در دو ساعت ابتدایی شروع ثبت نام برای دوره تربیت مدرس زبان فارسی، ظرفیت دوره تکمیل شد، گفت: به منظور ارج نهادن به استقبال بسیار خوب مخاطبان، این دوره ها به صورت منظم در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد سعدی متولی آموزش زبان فارسی به خارجیان است و یکی از نیازهای جدی ما برای انجام این وظیفه، تربیت مدرسان زبان فارسی است، هرچند رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بیش از دو دهه در دانشگاه های برجسته دایرشده است، اما به دلیل آنکه بسیاری از این فارغ التحصیلان، تجربه عملی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان را ندارند، نیاز بود تا دوره های تخصصی برای آنها برگزار شود.

صحرایی افزود: مجموعه برنامه تربیت مدرس زبان فارسی در 10 پودمان برگزار می شود. پنج پودمان اول شامل ساخت زبان فارسی و نحوه آموزش مهارت ها و مولفه های زبان فارسی است که 110 ساعت آموزش و در 5 مرحله برگزار می شود. شرکت کنندگان در این دروه، پس از آزمون و قبولی، موفق به کسب کارت مدرسی آموزش زبان فارسی در جهان از بنیاد سعدی خواهند شدکه در داخل و خارج از ایران به عنوان مدرس زبان فارسی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در دوره تکمیلی نیز پنج پودمان دیگر به صورت پیشرفته برگزار می شود که 100 ساعت آموزشی است و شرکت کنندگان در دوره، پس از کسب نمره قبولی، کارت مدرس ماهر را دریافت خواهندکرد و برای افرادی که در داخل یا خارج از کشور مشغول به تدریس هستند و همچنین افرادی که به عنوان مدرس درکرسی های زبان فارسی در خارج از کشور از سوی بنیاد سعدی اعزام خواهندشد، لازم است.

ارسال نظر: