سارا عرفانی:

داستان جوان کشور حرکت رو به جلو داشته است/ فضای مجازی به نویسندگان جوان کمک کرده است

کدخبر: 2047023

سارا عرفانی گفت: خیلی از نویسندگان جوان در شهرها و استان‌های کشور همیشه از کمبود امکانات رنج می‌برند و فضای مجازی تا حدی می‌تواند کمک کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سارا عرفانی با بیان اینکه در هر عرصه‌ای در کشورمان پیشرفت وجود دارد، اظهار کرد: در داستان‌نویسی هم همین‌طور است و سطح آثار داستان‌نویسان جوان خیلی بهتر از گذشته شده است. هر کدام از جوانانی که داستان‌هایشان مطرح شده است، سعی کرده‌اند حرفه‌ای بنویسند و بتوانند از فرم و تکنیک کمک بگیرند که حداقل حرف جدید و نوآوری در فرم داشته باشند و بتوانند جذابیتی ایجاد کنند. معتقدم داستان جوان کشور حرکت رو به جلو و خوبی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: آثاری که از داستان نویسان جوان خوانده‌ام، نوآوری‌هایی داشته است و این‌گونه نیست که تنها به سبک‌های کلاسیک داستان‌نویسی پایبند باشند و دوست دارند کار جدیدی ارائه دهند. در داستان نویسان انقلاب و آیینی هم این گونه است. به طور مثال، آقای شرفی خبوشان در کتاب «عاشقی به سبک ونگوگ» تمام تلاش خود را کرده که سبک تازه ای از داستان‌نویسی را پیاده کند و تا حد زیادی هم موفق بوده است.

این نویسنده کشور با تاکید بر اینکه فضاهای مجازی خیلی به داستان نویسان کمک می‌کند، گفت: شاید تا چند سال قبل، یک علاقه‌مند به داستان نویسی به سختی می‌توانست آموزش داستان نویسی ببیند، اما امروز خیلی راحت گروه‌های تلگرامی شکل می‌گیرد و خیلی راحت در دسترس عموم قرار دارد. خیلی از این‌ امکانات وجود دارد و به هنرجویان کمک می‌کند.

دبیر هنری بخش داستان چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره خاطرنشان کرد: خیلی از نویسندگان جوان در شهرها و استان‌های کشور همیشه از کمبود امکانات رنج می‌برند و فضای مجازی تا حدی می‌تواند کمک کند. معتقدم اگر از جنبه‌های مثبت فضای مجازی استفاده کنیم، آسیب نخواهد داشت.

عرفانی درباره چهاردهمین دوره مهرواره شعر و داستان جوان سوره گفت: در این دوره از مهرواره، از داوران جوان برای بررسی آثار استفاده کردیم. داستان های کوتاهمان خوب بودند و تکنیک و فرم قوی داشتند. البته به لحاظ محتوا هنوز هم جای کار دارند و نویسندگان جوان ما باید مراقب باشند که فرم زده نشود و از فرم کمک بگیرند برای حرفی که می‌خواهند بزنند. در داستان‌های کوتاه کوتاهمان ضعف بیشتر بود و امیدوارم نویسندگان بیشتر در این زمینه تحقیق و بررسی کنند.

ارسال نظر: