دانشجوی آمریکایی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

از روزی که به ایران آمدم فقط رفتار مهربانانه دیدم/ آرزویم فهمیدن همه شعرهای فارسی است

کدخبر: 2057246

بل چیوز، می‌گوید: از روزی که به ایران آمدم فقط رفتار مهربانانه از مردم دیدم و بسیار خوشحالم که به ایران آمدم؛ مردم در امریکا شناخت زیادی از ایران ندارند و معمولا به اخبار رسانه‌ها بسنده می‌کنند.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی از اواسط مردادماه کار خود را در تهران با همکاری بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی آغاز کرده است.

در این دوره 210 دانشجو از کشورهای مختلف شرکت کرده اند تا بتوانند زبان فارسی را بیاموزند.

تقویت دانش زبانی و مهارت‌های ارتباطی استادان خارجی زبان و ادبیات فارسی، آشنایی با تاریخ، تمدن، فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران اسلامی، تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتن و توسعه توان ارتباطی فارسی‌آموزان خارجی و همچنین شناسایی زبان‌آموزان ممتاز برای ادامه تحصیل در ایران، از جمله اهداف این دوره است .

به گفته دانشجویان، آشنایی با زبان فارسی و یادگیری آن برایشان جذاب است اما اینکه یک ماه در ایران حضور دارند و از نزدیک با آداب و رسوم ایرانیان آشنا می شوند جذابیت بیشتری دارد.

5 دانشجوی امریکایی امسال در این دوره حضور دارند و به سراغ یکی از این دانشجویان رفتیم تا حال و هوایش را از سفر به ایرانم بدانیم.

بل چیوز، دانشجوی دکترای شرق شناسی است؛ او 31 ساله است و بسیار از اینکه به ایران امده خوشحال است.

وی درباره یادگیری زبان فارسی و علاقه اش به این زبان گفت: با توجه به اینکه رشته دانشگاهی ام شرق شناسی است با زبان فارسی و ایران آشنایی داشتم، اما وقتی از دوره های زبان فارسی آگاه شدم، تصمیم گرفتم تا شرکت کنم تا اگاهی هایم نسبت به ایران و زبان فارسی بیشتر شود.

چیوز ادامه داد: یادگیری زبان فارسی برای من خیلی جذاب بوده است؛ انقدر نکته در این زبان وجود دارد که گاهی فکر می کنم هر چه بخوانم نمی توانم به انتهای یادگیری این زبان برسم .

وی جذابیت ادبیات فارسی را در شعرهای زیبای این زبان می داند و می گوید: شعرهای زبان فارسی خیلی زیبا هستند و آروز دارم روزی بتوانم همه این شعرها را بفهمم.

چیوز مردم ایران را بسیار مهربان توصیف کرد و گفت: از روزی که به ایران آمدم فقط رفتار مهربانانه از مردم دیدم و بسیار خوشحالم که به ایران آمدم؛ مردم در امریکا شناخت زیادی از ایران ندارند و معمولا به اخبار رسانه ها بسنده می کنند ولی از زمانی که به ایران آمدم فهمیدم که با شناخت قبلم متفاوت است.

وی گفت: باید بگویم مردم امریکا براساس اطلاعات نادرست ایران را قضاوت می کنند و مطمئنا اگر همه بتوانند به ایران سفر کنند متوجه می شوند که چقدر واقعیت با آنچه که گفته می شود فاصله دارد؛ البته این را باید بگویم که من از مهمان نوازی ایرانی ها بسیار شنیده بودم و این مسئله کاملا درست بود.

ارسال نظر: