ابراهیم حسن‌بیگی:

آثار کودکان را با وسواس بیشتری می‌نویسم

کدخبر: 2060847

ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده گفت: شاید به لحاظ حجم تولید به نظر برسد که کار کردن در زمینه ادبیات کودک ساده تر از نوشتن یک رمان است اما نگرانی و تعهدی که پشت این ساده نوشتن است سبب شده به شخصه تلاش کرده‌ام آثار کودکان را با وسواس بیشتری بنویسم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ابراهیم حسن‌بیگی داستان‌نویس و مدرس داستان نویسی در برنامه تلویزیونی «شابک» در خصوص اولین تجربه نویسندگی اش گفت: اولین داستانم را در سال 1358 بدون اینکه چیز زیادی از داستان نویسی بدانم نوشتم که همان زمان در برخی از مجلات منتشر شد و اولین مجموعه داستانم در سال 1366 به انتشار رسید.

وی ادامه داد: اساس کار نوشتن مطالعه کردن است و پیشتر مطالعات بیشتری داشتم. در سال‌های پیش از انقلاب که دانش آموز بودم علاقه بسیار زیادی به کتاب داشتم و برای اینکه فرصت بیشتری برای مطالعه داشته باشم به مدرسه شبانه رفتم تا بتوانم زمان بیشتری کتاب بخوانم. داستان نویسی را که آغاز کردم بصورت تخصصی تر به کتاب خواندن و مطالعه پرداختم.

این نویسنده در ارتباط با زندگی در مناطق جنگی عنوان کرد: در سال 64 بخاطر جنگ‌های داخلی که در منطقه کردستان روی می‌داد و علاقه زیاد من به نوشتن آنها به کردستان مهاجرت کردم و در زمان جنگ پنج سال در کردستان زندگی کردم و آثاری در این باره منتشر کردم.

حسن بیگی با اشاره به ادبیات کودک خاطرنشان کرد: شاید به لحاظ حجم تولید به نظر برسد که کار کردن در زمینه ادبیات کودک ساده‌تر از نوشتن یک رمان است اما نگرانی و تعهدی که پشت این ساده نوشتن قرار دارد نویسنده را گاهی اذیت می‌کند و من به شخصه تلاش کرده‌ام آثار کودکان را با وسواس بیشتری بنویسم.

گفتنی است معرفی و متن خوانی کتاب «سال های بنفش» نوشته ابراهیم حسن بیگی بخش دیگری از برنامه شابک بود.

ارسال نظر: