از سوی بنیاد سعدی تولید شد؛

نرم‌افزار واژه‌آموزی "مینا" به زودی در بازار مجازی

کدخبر: 2078100

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی گفت: نرم افزار «مینا» یک نرم افزار کاربردی تلفن همراه ویژه فارسی‎آموزان غیرایرانی است که پس از بازبینی و تأیید نهایی به مخاطبان و علاقمندان زبان فارسی در جهان عرضه می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، گفت: با توجه به نیاز فارسی‎آموزان به نرم افزارهای کمک آموزشی و با هدف توسعه آموزش مجازی زبان فارسی در جهان، نرم افزار واژه‎آموزی «مینا» که نرم افزاری ساده و قابل نصب بر گوشی همراه است، تولید شده است که به زودی از طریق تارنمای بنیاد سعدی قابل دریافت خواهد بود.

صحرایی ادامه داد: به دلیل ضرورت آموزش واژه میان فارسی آموزان خارجی و با هدف آشنا ساختن علاقه‌مندان با واژه‌های زبان فارسی بر اساس حوزه‎های معنایی و نیز جذب غیرفارسی زبانان و ایجاد علاقه به یادگیری زبان فارسی و همچنین به عنوان یک نرم‌افزار کمک‎آموزشی، این نرم‌افزار در معاونت آموزش و پژوهش بنیاد سعدی طراحی شده است.

وی افزود: نرم افزار مینا که از انگلیسی به عنوان زبان واسط بهره ‌برده است برای فارسی‎آموزان در سطح‌های متفاوت زبانی قابل استفاده است و به آنان کمک می‎کند تا دامنه واژگانی خود را به صورت نظام‌مند گسترش دهند.

صحرایی خاطرنشان کرد: نرم افزار واژه‎آموزی «مینا» در پنج بخش «واژه‌ها»، «آوانوشت واژه‌ها»، «معادل انگلیسی واژه‌ها»، «تصاویر» و «صوت»، بیش از 1200 واژه را به مخاطب خود آموزش می‌دهد و در 14 حوزة واژگانی و بیش از 75 درس طراحی و تنظیم شده که هر درس نیز 10 نوع فعالیت را دربردارد و هر فعالیت شامل 20 تکلیف است. همچنین در پایان هر حوزه واژگانی، آزمونی برای فارسی‎آموز آماده شده است که امکان مرور درس‌ها را برای او فراهم می‌کند.

ارسال نظر: