میرسلیم در جمع خبرنگاران:

همیشه مشوق اشاعه فرهنگ مکتوب بودم/ دولت باید به بحث کتاب و عرصه نشر کمک کند

کدخبر: 2096561

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من همیشه مشوق اشاعه فرهنگ مکتوب بودم و آن را جز مسائل مهم می دانم که باید در آینده کشور مورد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سیدمصصطفی میرسلیم در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: من همیشه مشتاق این بودم که شاهد رشد کتابخوانی در کشور باشم اما در حال حاضر که شیوه های نوینی برای دسترسی به اطلاعات وجود دارد، خرید کتاب کمتر شده است.

وی افزود: اما نمی توانیم بگوییم که مطالعه مردم کمتر شده است، بلکه تحولی در صنعت نشر ایجاد شده و کتاب از شکل کاغذی به شکل الکترونیک تبدیل شده است. در مجموع باید بگوییم کل محصولات الکترونیک و کل محصولات چاپی چه وضعیتی دارد. در مجموع باید در کشور کوشش کنیم تا همه را به مطالعه کتاب تشویق کنیم و این مسئله باید یک فرهنگ رایج شود

وی درباره اینکه چقدر از وقت خود را به مطالعه اختصاص می دهید، گفت: من همیشه در حال مطالعه هستم، بیشتر به کتاب های سیاسی و اجتماعی علاقه دارم.

وی درباره برنامه اصلی خود در بحث کتاب و کتابخوانی گفت: من همیشه مشوق اشاعه فرهنگ مکتوب بوده ام و آن را جز مسائل مهم می دانم که باید در آینده کشور مورد نظر قرار گیرد؛ اما باید به پیشرفت فناوری نیز در حوزه کتاب توجه شود. دولت باید کمک کننده این مسئله باشد زیرا یکی از وظایف دولت این است که فرهنگ عمومی کشور را ارتقا دهد و برگزاری چنین نمایشگاه هایی نیز باعث تشویق مردم می شود تا با آنچه که در صحنه نشر در طول یکسال اتفاق می افتد، آشنا شوند.

میرسلیم ادامه داد: هر ساله هزاران جلد کتاب جدید داریم که به بازار نشر می آید و رتبه خوبی در خاورمیانه در این زمینه داریم و باید سعی کنیم آن را ارتقا دهیم.

ارسال نظر: