حسام در جشن امضای "خاطرات خوش‌لفظ" مطرح کرد:

انتقال پیام‌های دفاع مقدس توسط بازماندگان آن دوران تاثیر بیشتری دارد

کدخبر: 2096667

حمید حسام گفت: اعتقاد زیادی به جمع‌آوری خاطرات بازماندگان جنگ ایران و عراق دارم، چرا که انتقال پیام‌های جنگ و دفاع از ایران از طریق بازماندگان این وقایع تاثیر بیشتری خواهد داشت

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سردار حمید حسام، نویسندۀ کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» در مراسم جشن امضای این کتاب تقریظ‌ شده توسط مقام معظم رهبری گفت: شکل‌گیری کتاب دارای مؤلفه‌های بسیاری است که تحقیق، به فنی‌تر و تخصصی‌تر شدن کتاب و قرار گرفتن در مسیر درست ادبی کمک می‌کند.

وی با اشاره به نوشتن خاطرات بازماندگان 8سال دفاع مقدس گفت: اعتقاد زیادی به جمع‌آوری خاطرات بازماندگان جنگ ایران و عراق دارم. چون انتقال پیام‌های جنگ و دفاع از ایران اسلامی از طریق بازماندگان این وقایع مهم تأثیر بیشتری دارد.

حسام تصریح کرد: تحقیق، تدوین و خلاقیت ادبی سه مرحله برای پژوهشگری است و یک نویسنده باید در ابتدا حقیقت را با زیرکی و با استفاده از تجارب خود، تشخیص دهد و به راوی خاطره کمک کند که به گذشته برگردد تا متن تأثیرگذارتری تهیه شود.

وی با اشاره به خلاقیت در ادبیات گفت: اگر روایت‌هایی که راوی به تعریف آن می‌پردازد، دارای قصۀ خاصی باشد و زنجیرۀ ارتباطی‌ای بین بخش‌های مختلف با مسیر اصلی قصه وجود داشته باشد، در نتیجه شاهد اثری ادبی تأثیرگذار و دارای رنگ و لعاب ادبی خواهیم بود.

حسام با اشاره به مزیت کتاب «آب هرگز نمی میرد» گفت: این کتاب دارای چندین موقعیت و شخصیت‌های بسیاری است که به روایت داستان در بطن ماجرای اصلی می‌پردازند که این نوشتار پیچیده‌تر از بقیۀ کتاب‌های مشابه است.

وی خاطر نشان کرد: ما در این کتاب شاهد ویژگی‌های خاص هر منطقه و حالات هرکسی در موقعیت و شرایط‌های مختلف هستیم و دلیل انتخاب سوژۀ اصلی شناختم از سوژه بود.

ارسال نظر: