حضور فاضل نظری در غرفه سوره مهر

کدخبر: 529306

فاضل نظری: این روزهای درخشان متعلق به یک اثر ادبی یا انتشارات خاص نیست بلکه این اتفاقا رای به جریان شعر انقلاب است/‌ مشکل خیلی از شعرهای امروز این است که یا فقط به دنبال پیچیده بودن و عمیق بودن هستند و یا دریای وسیع با عمق بسیار ناچیز هستند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، این شاعر در بخش‌های دیگری از اظهارات خود که در غرفه انتشارات سوره مهر نمایشگاه کتاب ایراد می‌کرد، گفت:

- امیدوارم کتاب جدیدم انتظار مخاطبان را برآورده کند. در این کنار آخر به دلیل برخی سوء تفاهم‌ها ناچار شدم برخی مفاهیم را واضح‌تر بگویم. شعر کلاسیک آنقدر قله‌های درخشان دارد که حتی شاعران آینده هم در برابر آن چاره‌ای جز تعظیم ندارند. امیدوارم اقبال مردم به شعر در کشاکش اتمسفر سیاسی و بی‌توجهی و کم‌دقتی از بین نرود. فکر می‌کنم امروز مردم بیش از گذشته تشنه شعر هستند و ما هم در حوزه چاپ باید سختگیری بیشتری کرده تا سلیقه مخاطبان همچنان در این اقبال باقی بماند.

- این روزها، روزهای خوبی برای شعر است بخصوص شعر کلاسیک. در این چند سال خبر‌های خوبی در حوزه شعر به گوش می‌رسد. معتقدم امروز فرصتی برای ادبیات و شعر انقلاب پدید آمده و شعر از بن‌بست‌ها بیرون آمده و از تجربه‌های از پیش محکوم شده دست کشیده است. شعر و بخصوص شعر کلاسیک امروز در یک ساحتی از اعتدال به سر می‌برد و هر استقبالی از مرهون لطف خداست و بقیه پدیده‌ها ابزار و علل این لطف هستند.

- هنر ادبیات امروز باید این باشد که حرف‌های پیچیده را به زبان ساده بیان کند. یکی از پیشرفت‌های اولیه ارتباط در دوره معاصر، تبدیل حرف‌های پیچیده به زبان ساده است. معارف الهی و دستورات دینی هم از همین منطق استفاده کرده‌اند.

ارسال نظر: