مراسم رونمایی از سه‌گانه علیرضا برازش

کدخبر: 640121

نشست رونمایی کتاب سه‌گانه علیرضا برازش/ محمدرضا زائری: ویژگی سه‌گانه کتاب‌های آقای برازش این است که سراسر روایات اهل بیت است/ برازش: در این سه جلد حدود دو هزار روایت استفاده شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، زائری در بخش‌های دیگری از مراسم معرفی سه‌گانه "همه را دوست بداریم"، "عاشق تو" و "عاشق شو" که عصر روز گذشته در محل مجتمع فرهنگی انقلاب برگزار شد، ضمن اعلام این مطالب افزود: موضوع این کتاب ها عشق و محبت است و زاویه ای که آقای برازش با آن به موضوع عشق پرداخته زاویه ای نو و بدیع است و این زاویه اصلا از موضع انفعالی نبوده است. کتاب "همه را دوست بداریم" ابتدا به صورت مقاله در روزنامه جام جم انتشار پیدا کرد و پس از آن نیز توسط همین انتشار به صورت کتابچه ای به علاقه مندان ارائه شد.باز خوردی که از همان زمان درباره این کتاب وجود داشت باز خوردی قابل توجه و متفاوت بود.

زائری همچنین در ادامه افزود: در این کتاب ها از آبشخورهای اصیلی حرف زده می شود که از محبت می گویند و این حرف ها بالاتر از هر ادعایی است خوشبختانه ایشان با نگاه اصیل و فعال به ریشه ها از جمله به شخصیت های وجودی انسان شرقی پرداخته. یکی از دلایلی که انسان ایرانی با روی باز مکتب اسلام را پذیرفت به دلیل این بود که همیشه به دنبال نور بود و بعد با آمدن اسلام با مکتبی روبه رو شد که سراسر نور بود در این سه گانه نیز راجع به عشق سخن گفته می شود.

علیرضا برازش نویسنده سه گانه "همه را دوست بداریم"، "عاشق تو" و "عاشق شو" نیز در این مراسم گفت: این سه گانه سه ضلع یک مثلث است و این سه ضلع، سه ضلع رابطه خدا با ما،رابطه ما با خدا و رابطه ما با یکدیگر است. در این 3 جلد نزدیک به 2000 روایت استفاده شده و از این روایات مشخص است که این اضلاع عشق است. یک ضلع از این اضلاع "عاشق تو" است، این کتاب حس خوبی به انسان می دهد زیرا در آن این موضوع بیان می شود که ای انسان خداوند قبل از خلق تو، تو را دوست داشته است.

برازش در ادامه افزود: در ضلع دیگر این سه گانه این موضوع مطرح می شود که اگر توی انسان هم می خواهی به خدا برسی و به سوی او برگردی نباید به عبادت کاسب کاران بسنده کنی و باید عاشق او شوی. سخت ترین بخش مربوط به ضلع سوم است که مهم ترین کار و مشکل ترین کاری بوده است که من در زندگی ام انجام داده ام و ان مربوط به محبت انسان ها به همدیگر است. این کتاب ها باید به اساتید عرضه شود و نقد شود و توسط اساتید شلاق بخورد و پخته تر شودتا بتواند الگویی برای تحول نگاه ما باشد.

علیرضا مختارپور نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی با اشاره به نقش کتاب در تبلیغ دین گفت:‌ من این کتاب ها را قبل از انتشار خوانده ام. این کتاب تبلیغ دین را به خوبی ارائه می دهد زیرا تبلیغ صرف نظر از مبلغ نیست اگر تنها به تبلیغ بدون در نظر گرفتن مبلغ بود که ما الان باید بهشت را نیز رد کرده بودیم اما این گونه نشد زیرا عده ای تبلیغ کردند و در پشت صحنه جور دیگر رفتار نمودند در مسائل دینی نیت و روش مبلغ دینی بسیار مهم است و خوشبختانه آقای برازش علم و خلوص و مهربانی و نیت منفعت معنوی رساندن به مردم را داراست.

مختارپور در ادامه افزود:‌ در این فضای علم و تکنولوژی و مدیریت که همه چیز شده عقل و انسان ها تبدیل به منابع شده اند جوان به دنبال عقل گرایی است و در مباحث دینی نیز کاملا عقلانی برخورد می کند و به دنبال زیبایی است حتی در جلد کتاب نیز توقع زیبایی دارد و این جذابیت ها چه ما بخواهیم و چه نخواهیم وارد زندگی ما شده است علاوه بر این امروز جوانان چه به دلایل رواج فرقه و مکتب های انحرافی به دنبال ارتباطات شخصی با خداوند هستند، کافی است که این جواننان چند فراز از صحیفه سجادیه امام زین العابدین را بخوانند آن گاه متوجه می شوند که شخصی تر از این رابطه با خداوند رابطه ای وجود ندارد.این کتاب به معنای واقعی به جذب و همچنین حفظ حداکثری افراد کمک می کند.ما گاهی به این موضوع توجه نداریم و حفظ حداکثری را از دست می دهیم.

مختارپور همچنین گفت: عده ای می گویند که کسانی مانند مولانا و حافظ، اسلامی نیستند یک کشور اروپایی یک نمایشنامه نویس دارد آن قدر برایش مهم است که دائم راجع به آن اثر می سازد اصلا بر فرض که مولانا در چند جا اشتباهی هم کرده است اما ما باید به 5 شاعر برجسته نظامی، مولانا ،سعدی،حافظ و فردوسی بها بدهیم و نباید جوانانمان را از این این کتاب ها محروم کنیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، از دیگر حاضران در مراسم نیز گفت: آقای برازش توانسته با حسن سلیقه درها و گوهرهای احادیث را کنار هم بچیند و این کار ایشان هم چشم نواز است و هم عقل را به هیجان می آوردنگاهی که می شود از به این رساله ها داشت را می توان از منظر قرآنی نیز دید.چرا که در قرآن هم معرفی خداوند و هم سخن از حضرت حق واقعا شرح دلبری است. فضای قرآن کریم سرشار از محبت است و عالی ترین بخش شخصیت انسان نیز قلب اوست و در حقیقت عرش شخصیت انسان قلب اوست و عالی ترین محصول قلب نیز محبت است و بنابراین وقتی انسان محبتش را به کسی هدیه می دهد در حقیقت خودش را به دیگری هدیه می کند و این کتاب ها با قرار دادن احادیث در کنار هم از محبت و عشق می گوید.

حاج علی‌اکبری در ادامه افزود:‌جلوه سرخ شخصیت پیامبر و نماد مکتب عشق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است .خط سرخ جاده عشق به خداوند است که تا قیامت امام حسین (ع) آن را باز کرده است. در کربلا اتفاقی که صورت گرفت این بود که عاشورا حرف آخر خدای متعال با خلق است که انسان من عاشق تو هستم و برای هدایتت حبیبم حسین (ع) و یارانش را قربانی می خواهم و سند این عشق به شما اباعبدالله الحسین است و شرح این عشق نیز مقتل است بنابراین امام حسین (ع) سند این کتاب عاشق توست. در کتاب دیگر از عشق انسان به خداوند مطالبی آورده شده که این مطلب در کربلا توسط امام حسین (ع) مطرح است به گونه ای که امام به نیابت از انسان و به نیابت عقل کل حرف آخر عشق و مهرورزی به خدا را زده است. در ذیل این دو ارتباط محبت انسان ها به یکدیگر نیز در کتاب همه را دوست بداریم نیز متجلی است و در روزگاری که قحطی عاطفه و محبت است و در این زمانه که ما ،به خصوص افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند دچار فقر محبت هستیم این فقر را تنها با نگاه الهی میشود حل کرد.

ارسال نظر: