"نمایشگاه کتاب فرانکفورت فرایند ایجاد دموکراسی در جهان اسلام را بررسی می‌کند"

کدخبر: 936230

رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت با اعلام این مطلب در نشست خبری افزود: بخش سیاست، ادبیات و ترجمه در نمایشگاه امسال به صورت ویژه‌ بر زندگی شهری متمرکز شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، یورگن بوس، رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نشست خبری امروز خود بعد از افتتاح نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد بروز و ظهور بحران های جدید در سراسر جهان هستیم؛ در همه جا، طرفین درگیر تاب شنیدن دیدگاه های سایرین را ندارند و اکنون زمان ان فرا رسیده است تا با فراهم کردن انعطاف پذیری، برای سایر نظرات احترام قائل شویم.

وی افزود: این نمایشگاه بین المللی فرصتی برای تبادل ایده های جهانی و انتقال دانش و تعامل فرهنگ هاست، فرصت مناسبی است تا سیاست های فرهنگی و مباحث فرهنگی بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بوس تاکید کرد: از این رو در بخش جدید نمایشگاه، مسائل مهم بین المللی توسط نویسندگان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت "تحفه ای از افکار" به مردم و هدیه ای از سوی نویسندگان به سیاستمداران تقدیم می شود.

رئیس نمایشگاه فرانکفورت با اشاره به برنامه های این کمپین گفت: کمپین نویسندگان در خصوص رسوایی شنود آژانس امنیت ملی آمریکا، و نحوه ارائه کتاب در امازون نیز از ابتکارات این دوره از نمایشگاه است و همانطور که جین تلر می گوید، بحران های سیاسی اخیر موجب شده است تا نویسندگان نیز پا به عرصه سیاست بگذارند.

بوس ادامه داد: سایر مباحث سیاسی نیز در نشست های بین المللی آموزشی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که نخستین نشست فردا ساعت 10:30 برگزار می شود. شرکت کنندگان ده تن از وزرای آموزش و فرهنگ ها هستند.

وی افزود: بخش سیاست، ادبیات و ترجمه نیز در نمایشگاه امسال به صورت ویژه ای بر زندگی شهری متمرکز شده است. سوالاتی از قبیل: ایا ساماندهی زندگی شهری جدید ممکن است؟ چه چالش ها و ازادی هایی بر اثر استمرار زندگی در کلان شهر ها پدید می اید؟ " از جمله سوالاتی است که این بخش بدان پاسخ می گوید

بوس گفت: فرایند ایجاد دموکراسی در جهان اسلام و نسل کشی روهاندا نیز سایر موضوعاتی است که این بخش از نمایشگاه بدان می پردازد.

ارسال نظر: