مومنی‌شریف: مرحوم "فردی" اگر در جبهه انقلاب اسلامی نبود بیشتر به او پرداخته می‌شد

کدخبر: 996390

رئیس حوزه هنری به «نسیم» گفت: امیرحسین فردی یک انسان خودساخته بود و برای همه جوانب رفتاری‌اش فکر کرده بود

مومنی شریف در گفتگو با «نسیم» در خصوص شخصیت امیرحسین فردی گفت: آقای فردی شخصیت بسیار بزرگی بودند، وقتی می گویم شخصیت بزرگ بودواقعا تعارف نیست عمیقا این را درک کردم انسانی بود که به شدت به انقلاب اسلامی علاقه داشت و آرمان های انقلاب را همه زندگی خودش می دانست و اگر در راستای این علاقه کژی می دید ناراحت می شد.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه فردی شخصیتی برآمده از انقلاب بود؛ گفت: زندگی ایشان با انقلاب اسلامی گره خورده بود؛ به یاد دارم که ایشان علاقه زیادی به مادرشان داشتند و بعد از فوت مادرشان هم خیلی عمر نکردند. یادم می آطید که پزشکان از مادرشا قطع امید کرده بودند و ایشان به من می گفت من بدون مادرم نمی توانم زندگی کنم؛ بعد از فوت مادرشان در روز تشییع ایشان من بسیار نگران امیرخان بودم، در آن روز از ایشان پرسیدم دیشب را چطور گذراندی رد جواب من گفت، خیلی سخت بود؛ من فکر کردنم به خاطر مادرشان این را می گوید اما متوجه شدم منظور ایشان اختلافی بود که بیم مسئولا دولت قبل و مجلس به وجود آمده بود و ایشان تمام شب را نگران مقام معظم رهبری بودند.

وی افزود: می گفت اینکه چرا با اختلافات خودشان ایشان را اذیت می کنند برای همین دیشب برای من خیلی سخت بود؛ و اصلا مرگ مادرم را فراموش کردم ، مسئله انقلاب اسلامی از زندگی خودش برایش مهم تر می شد و اصل می شد.

مومنی شریف با اشاره به زحمات فردی در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی گفت: ایشان یک انسان خودساخته بود و برای همه جوانب رفتاری خودش فکر کرده بود و واقعا بی فکر کاری را انجام نمی داد، برای خود اصولی داشت و اصولش برامده از اخلاق و اندیشه اسلامی بود.

وی در پایان گفت: آقای فردی اگر در جبهه انقلاب اسلامی نبود و در جاهای دیگر فعالیت می کرد حتما خیلی به اوپردخته میشد اما گناهش همین بود که در ای جبهه بود البته اهمیتی هم ندارد.

ارسال نظر: