صالحی: دعوای تشکل‌های نشر در فضای رسانه‌ای زیبنده نیست

کدخبر: 999958

رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به «نسیم»، اظهار داشت: این مسئله که بن‌کارت‌ها بیشتر در بخش دانشگاهی خرج شده است به این معنا نیست که مردم کمتر به بخش عمومی می‌روند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی ارشاد در پاسخ به سوال نسیم در خصوص اینکه طبق یک آمار 85 درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه از بخش دانشگاهی بازدید می کنند و وارد فضای شبستان نمی شوند، گفت: این آمارها را باید در یک فضای یکپارچه دید تا بتوان به آنها اتکا کرد. ما باید یک نگاه جامع تر داشته باشیم. کمیته اطلاع رسانی ما در فضای نمایشگاه می گوید این آمار را نقض می کند و این مسئله که بن کارت ها بیشتر در بخش دانشگاهی خرج شده است به این معنا نیست که به بخش عمومی کمتر می روند خود این مراجعات در فرهنگ عمومی ما اثر خوبی دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر «نسیم» در خصوص دعوا بین ناشران دانشگاهی و ناشران بین الملل نمایشگاه کتاب گفت: من اصلا از دعوای حوزه تشکل ها خوشم نمی آید ما به جایی رسیده ایم که باید گفتگوها را در پشت رسانه ها انجام دهیم. ما باید با هم حرکت کنیم و به این دعواها خاتمه دهیم البته تشکل ها خودشان مختار هستند.

صالحی افزود: ما به یک دوره گفتگوهای پشت پرده نیاز داریم تا روی رسانه. ما به جای اینکه در رسانه گفتگو کنیم بیاییم و حرف هایمان را با هم بزنیم تا به جاهای خوبی برسیم. من خواهشم از تشکل های نشر این است که در این دوران با هم گفتگو کنند اما این گفتگوها در داخل رسانه ها نباشند و اجازه دهند که فضای نشر ما فضای آرام تری باشد.

ارسال نظر: