رئیس اتحادیه بارفروشان: حذف سهمیه سوخت حمایتی کشاورزی، قیمت میوه را ۱۰ درصد گران می‌کند

کدخبر: 1003033

دارایی‌ نژاد در گفتگو با «نسیم» افزود: قیمت میوه را در بازار قاچاقچی تعیین می‌کند نه دولت!/ میوه‌ قاچاق، قیمت تولید داخلی را بالا می‌برد/ از این به بعد، اتاق اصناف میوه وارد کشور می‌کند

علی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: با حذف سهمیه سوخت حمایتی برای همه زیربخش‌های تولیدی از جمله کشاورزی، احتمال افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بازار میوه ایران دیگر بازار ایرانی نیست بلکه بازار میوه‌های قاچاق است. پرتقال از مصر، انگور از شیلی، سیب از ایتالیا و آفریقا و فرانسه، لیموترش از برزیل و ترکیه، انبه از هند، تمرهندی از تایلند و شلیل از ترکیه وارد بازار شده است.

وی اظهار داشت:واقعا دیگر ما خجالت می‌کشیم که از تنوع میوه‌های قاچاق حرف بزنیم، این میوه‌ها هیچ کدام مجوز ندارند و نه تنها هیچ قرنطینه‌ای ندارند بلکه با قیمتی زیر 20 هزار تومان نیز عرضه نمی‌شود.

در صورت قانونی وارد شدن میوه‌های قاچاق قیمت آن‌ها به نصف می رسید

دارایی نژاد با بیان این که اگر این میوه‌ها به صورت قانونی وارد کشور شده بود حداقل قیمت آن به نصف می‌رسید گفت: این میوه‌‌های قاچاقی بازار تولیدات داخلی را هم دچار مشکل می‌کند و به تنظیم بازار میوه‌های داخلی آسیب خواهد زد.

وی ادامه داد: قطعا وقتی میوه داخلی وارد بازار شود به دلیل قیمت بالای جنس قاچاق، قیمت میوه داخلی هم بالاتر خواهد رفت.

رئیس اتحادیه بارفروشان به نسیم افزود: انگور یاقوتی داخلی در راه است، قطعا وقتی انگور شیلی کیلویی 25 هزار تومان باشد، انگور داخلی هم کیلویی 15 هزار تومان عرضه می‌‍شود، بنابراین با چنین وضعیتی قدرت خرید مردم نیز کاهش خواهد یافت.

برنامه ریزی برای تنظیم بازار میوه شب عید 95 آغاز شده است

وی اظهار داشت: از اول فروردین رئیس اتاق اصناف کشور یک کارگروهی را به نام کمیسیون تخصصی میوه و تره بار کشور تشکیل داده است که قرار است این کارگروه از این پس ذخیره میوه را بر عهده بگیرد و اگر هم کمبودی وجود داشت خود اتاق ایران واردات را انجام دهد.

دارایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: اتاق اصناف ایران با وجود این کارگروه ذخیره سازی برای سال 95 را خودش انجام خواهد داد و قطعا سال آینده هم قیمت‌ها، هم کیفیت میوه و بسته بندی‌ها بسیار بالاتر خواهد بود. لذا برنامه ریزی برای شب عید نیز در حال انجام است.

ارسال نظر: