قیمت میوه در ۲۰ روز اخیر ۳۰ درصد ارزان شد

کدخبر: 1017433

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با «نسیم» افزود: صندلی ما همیشه بر سر میز دولت خالی بوده است/ تحریم‌ها تأثیری بر بازار میوه نداشت که با لغوش تغییری حاصل شود

سید محسن محمودی رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با «نسیم» بیان داشت: قیمت میوه‌ها نسبت به 20 روز گذشته، 30 تا 35 درصد کاهش داشته، دلیل اصلی آن نیز فراوانی بار و عرضه زیاد محصول است.

وی اضافه داشت: به غیر از مناطق جنوبی اکثر شهرها تولید میوه داخلی خود را تأمین می‌کنند، و طبیعتا باید هم قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد.

وی تصریح کرد: دولت باید با ما و دیگر همکاران هماهنگی بیشتری داشته باشد، به طور مثال زمانی ممکن است که تولید داخلی بسیار کاهش پیدا کند، مثلا ازماه 9 به بعد که بارها داخل سردخانه‌ها و انبارها می‌رود، در آن زمان به نظر بنده باید تا حدی کنترل شده و محدود واردات صورت بگیرد.

وی افزود: زمانی هم ممکن است مانند الان وفور میوه باشد بنابراین در چنین زمانی به هیچ وجه نباید واردات داشته باشیم.

وی در رابطه با این موضوع که برخی ادعا کرده‌اند که قیمت‌ها به دلیل بحث لغو تحریم‌ها کاهش داشته است، گفت: بازار داخلی میوه هیچ ربطی به بحث تحریم نداشته که امروز هم با برداشتن آن، تغییری در قیمت میوه‌ها ایجاد شود.

رئیس تعاونی تهیه و توزیع میوه در میادین میوه و تره‌بارِ بارفروشان تهران گفت: گیلاس و آلبالو و بسیاری از میوه‌ها رو به کم شدن است، بنابراین اگر در برخی میادین میوه و تره بار این میوه‌ها کمتر است به خاطر این است که در کل این میوه‌ها در برخی مناطق رو به تمام شدن است و اواخر برداشت این محصولات است.

وی در رابطه با بحث واردات و قاچاق میوه به نسیم گفت: متأسفانه حرف زدن در مورد بحث واردات کمی دیر شده است، زیرا تا می‌توانستند این کار را انجام دادند و کار از کار گذشت اما باید برای آینده فکری کرد.

محمودی گفت: نام تعاونی ما مشخص می‌کند که بدون شک باید برای بحث واردات و حل معضل قاچاق از ما راهنمایی می‌خواستند، اما متأسفانه کرسی‌های ما همیشه بر سر میز دولت خالی بوده است.

وی افزود: من گلایه‌ام در مورد بحث قاچاق میوه از همکاران خودم در صنف‌های مختلف است که باید بیش از این چنین موضوعاتی را جدی گرفته و برای حل آن تلاش می‌کردند.

محمودی گفت: باید به این موضوع دقت داشت که از هر سردخانه و انبار باید در مورد کالاهای خارجی برگ سبز طلب شود، آیا قاچاق مال امروز و دیروز است؟ مسلما خیر. این کالاها از شب عید وارد کشور شده است.

وی تأکید کرد: در همان اسفند و فروردین که مردم پرتقال قاچاق را کیلویی 10تا 15هزار تومان تهیه می‌کردند کسی نبود که برود و از این سردخانه‌ها و انبارها برگ سبز طلب کند و بساط این میوه‌ها را برهم بزند.

وی اضافه داشت: آن کسانی که پیش از ما مسئولیت را بر عهده داشتند یا کرسی نزد دولت نداشته‌اند و یا آن چیز را که باید می‌گفتند نگفته‌اند.

محمودی تأکید کرد: کمی بحث قاچاق میوه در این مدت به نظر بنده عجیب بود، زیرا مگر ممکن است که این همه میوه با کانتینرهایی که سردخانه دارند به صورت قاچاق وارد کشور شوند؟

ارسال نظر: