رئیس بارفروشان سیب‌زمینی:‌ چال کردن ۱۷۰۰ تن سیب‌ زمینی واقعیت ندارد

کدخبر: 1038847

صدقی در گفتگو با «نسیم»: هر کیلو سیب زمینی نصف قیمت واقعی به فروش می‍‌‌‌‌رسد/ متأسفانه تولید سیب زمینی ۳ تا ۴ برابر میزان مورد نیاز و مصرف کشور بوده و کیفیت مطلوبی هم امسال نداشته است

مهدی صدقی، رئیس بارفروشان سیب زمینی در گفتگو با «نسیم» و در رابطه با اخباری مبنی بر امحا کردن سیب زمینی توسط دولت بیان داشت: ما چیزی در این رابطه نشنیدیم، در صورتی که با عوامل و کارکنان تولید و توزیع سیب زمینی مرتبط هستیم و اگر چنین مطلبی صحت داشت حداقل در بین خود عوامل هم مطرح می‌شد.

وی با بیان این مطلب که دولت هیچ گونه خریدی از ما نداشته است، به نسیم گفت: چال کردن و امحا کردن سیب زمینی شایعه ای است که اگر صحت داشت خود ما اولین کسانی بودیم که باید از آن مطلع می‌شدیم.

صدقی تأکید کرد: متأسفانه تولید سیب زمینی 3 تا 4 برابر میزان مورد نیاز و مصرف کشور بوده و کیفیت مطلوبی هم امسال نداشته است بنابراین چنان چه دولت برای صادرات آن اقدام نکند تمامی کشاورزان این محصول متحمل ضرر شده و زمین گیر خواهند شد.

وی افزود: باید فکری برای تنظیم بازار این محصول کرد، زمانی آن قدر تولید کم است که قیمت بالا می‌رود و کمبود وجود دارد و زمانی آن چنان تولید فراوان است که مانند حالا با کیلویی 350 نهایتا 500 تومان هزینه کشاورز جبران نخواهد شد.

صدقی اظهار داشت: قیمت واقعی سیب زمینی زیر 1000 تومان نباید باشد، اما متأسفانه هیچ حمایتی در این رابطه از کشاورزان صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: صادرات صورت نمی گیرد از طرفی کارخانه‌های چیپس نیز مصرف سالانه خود را خریداری کرده و ظرفیتشان تکمیل است بنابراین در چنین شرایطی بار بر روی دست کشاورز خواهد ماند.

ارسال نظر: