رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

سیب‌زمینی خیلی ارزان شد؛ کشاورز ضرر می‌کند/ پیاز همچنان گران است

کدخبر: 2006150

محمودی گفت: قیمت سیب درختی نیز به دلیل عرضه فراوان کاهش یافته تنها سیب‌هایی قیمت واقعی خود را دارند که از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردارند.

سعید محمودی رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار در گفتگو با « نسیم آنلاین » در رابطه با بازار میوه و تره بار بیان داشت: وضعیت بازار کاملا آرام است و میوه نیز به وفور در بازار موجود است. قیمت‌ها نیز بسیار متعادل‌تر از قبل شده به طوری که الان هر کیلو هندوانه به کیلویی 1500 تا 1700 تومان رسید که از این نیز کمتر هم خواهد شد و به 1200 تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: در بین محصولات عرضه شده در بازار متأسفانه همچنان سیب زمینی دارای قیمت مناسبی نیست و هنوز هم فکری به حال آن نشده است، به طوری که حتی کیلویی 400 تومان نیز قیمت فروش این محصول است و بدون شک چنین قیمتی منجر به ضرر زیاد کشاورز شده و موجب می‌شود تا دخل و خرج آن باهم هماهنگ نباشد.

وی بیان داشت: یکی از محصولات دیگر نیز که با قیمت پایین عرضه می‌شود سیب درختی است، البته نه سیبی که الان از مناطق گرمسیر وارد بازار شده بلکه برخی از سیب درختی‌ها هستند که کیفیت چندان مرغوبی ندارند لذا با قیمت بسیار پایینی عرضه می‌شوند و در این حوزه نیز کشاورز بودن شک متضرر می‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان در رابطه با قیمت پیاز بیان داشت: قیمت این محصول در فروردین ماه متعادل خواهد شد و تا آن زمان ممکن است رفته رفته از قیمت آن کاسته شود.

وی بازار میوه در شب عید را پیش بینی کرد و گفت: در حال حاضر کل پرتقال‌ها در انباری‌ها است زیرا روی درخت چیزی وجود ندارد، پرتقال نیز تا این لحظه برای شب عید به اندازه کافی ذخیره شده و موجود است اما اگر در انبارها مشکلاتی ایجاد شود و ترخیص این میوه و یا سایر میوه‌ها را دچار مشکل کند، ممکن است عرضه در شب عید نیز دچار مشکل شده و همین باعث بالا رفتن قیمت میوه‌ها شود.

محمودی در پایان گفت: چنان چه میوه‌های در انباری دچار مشکل شوند نیاز به واردات داشته و بدون شک قاچاقیان میوه نیز برای عرضه محصولات خود فعال‌تر از گذشته می‌شوند.

ارسال نظر: