تولیدکننده برنج داخلی در گفتگو با «نسیم آنلاین»: ۹۵ درصد برنجی که به اسم ایرانی فروخته می‌شود مخلوط است

قیمت برنج طارم در دو ماه اخیر ۳۰ درصد گران شد

کدخبر: 2085976

نقی زاده گفت: قیمت برنجی که در تهران با قیمت ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان به فروش می رسد در شهرهای تولیدکننده ۱۱ هزار تومان است.

محمود نقی زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با وضعیت بازار برنج در شهرهای شمالی کشور بیان داشت: تقاضا برای برنج خارجی کم است و مردم تمایل دارند تا برنج اعلا ایرانی را بخرند اما ظرف دو ماه گذشته 30 درصد بر روی قیمت برخی برنج‌های داخلی از جمله طارم افزوده شده که 10 درصد این افزایش قیمت مربوط به یک ماه اخیر بوده است.

وی افزود: این افزایش قیمت‌ها هیچ ربطی به تولیدکننده و کشاورز ندارد و پولش در جیب او نمی‌رود بلکه در این میان تنها دلالان و واسطه ها هستند که سود کلانی از بازار برنج خواهند برد و بسیاری در این میان هستند که حاضر نیستند جنس خود را با سود کمتر به فروش برسانند و به همین دلیل برنج را انباشته می کنند تا پس از عید و با قیمتی بیشتر آن را در اختیار بازار و مصرف کننده قرار دهند.

این تولید کننده برنج شالی عنوان کرد: البته در تهران برنج نزدیک به 2 تا 3 هزار تومان بالاتر از آن چه که قیمت واقعی آن است به فروش می رود زیرا قیمت برنجی که در تهران با قیمت 13 تا 14 هزار تومان به فروش می رسد در شهرهای تولیدکننده 11 هزار تومان است.

نقی زاده تصریح کرد: متأسفانه سیستم توزیع بسیار نامناسب است و همین هم موجب سوءاستفاده برخی خواهد شد. از طرف دیگر متأسفانه بدتر از همه این است که مصرف کننده پول برنج مرغوب را هزینه می کند اما برنج مرغوب به دستش نمی رسد.

این تولیدکننده برنج اظهار داشت: من به جرأت می توانم بگویم که 95 درصد برنج هایی که به اسم ایرانی فروخته می شوند خالص نیستند و با برنج های خارجی مخلوط می شوند. الان در برخی شهرهای شمالی کشور که تولیدکننده برنج هم هستند گاهی 10 تا 10 کامیون برنج خارجی خالی می کنند و بازرگان هم این صحنه را می‌بیند و هیچ اقدامی نمی کند.

ارسال نظر: