کشت فراسرزمینی در دستور کار دولت

کدخبر: 2375583

مسأله کشت فراسرزمینی در دستور کار وزارت کشاورزی است که کار خوبی است. کشت قراردادی هم با قوت ادامه یابد.

سید ابراهیم رییسی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی گفت: دشمن نمی خواهد ما به خودکفایی برسیم و به او در تولید بذر و نهال محتاج  نباشیم. جوجه یک روزه را ما در داخل کشور تولید می کنیم. دشمن نمی خواهد تولیدکننده نهاده های دامی باشیم، در حالیکه ما زمین داریم. آب را داریم، البته باید مدیریت دقیق شود. نیروی کارآمد هم داریم. ما برای تامین احتیاجات سفره مردم نباید به دشمن محتاج باشیم، بلکه باید صادرکننده باشیم.

 

 

رییس جمهور با اشاره به ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مقابله با سوداگران، تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی سرمایه کشور است. جهاد کشاورزی نباید اجازه تجاوز به جنگل، منابع طبیعی و زمین های کشاورزی را بدهد. در همه ایام سال باید نهال کاری و درخت کاری انجام شود، با حفظ جنگل می توان جلو سیل و طوفان را گرفت.

وی افزود: مسأله کشت فراسرزمینی در دستور کار وزارت کشاورزی است که کار خوبی است. کشت  قراردادی هم با قوت ادامه یابد. باید سود به کسب کشاورز برود و دلال ها و واسطه ها حق کشاورز را تصاحب نکنند . باید نظارت دقیق بر چرخه تولید تا مصرف انجام شود تا محصول کشاورز،  گران به دست مصرف کننده نرسد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت ها توسط واسطه ها تعیین می شود که کار نامناسبی است. نظارت بر زنجیره تولید تا مصرف موجب می شود که دست واسطه ها قطع شود تا هم کشاورز به حق خود برسد و هم محصول با قیمت مناسب به مصرف کننده برسد، ما بر این امر تاکید داریم.

رییس جمهور تاکید کرد: امنیت غذایی پایدار، تامین از داخل و ارتقای کیفیت محصولات از برنامه های دولت است. همه بخش ها باید برای رسیدن به این اهداف به دولت کمک کنند. حرکت جهادی در این زمینه لازم است.

 

منبع: ایسنا
ارسال نظر: