رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار: عده‌ای قصد ایجاد بحران در بازار پرتقال را دارند

کدخبر: 987700

مهاجران در گفتگو با «نسیم» افزود: مردم بیش از اندازه مصرف خود، پرتقال تهیه نکنند/ از سازمان حمایت خواستیم تا برای کاهش قیمت موز، جلسه‌ای با افرادی بگذارد که بازار این میوه را در دست دارند

مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره بار در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: کساد کنونی بازار به این دلیل است که مردم در اسفندماه قبل از خرید میوه به دنبال خرید کیف و کفش و پوشاک و پس از آن نیز خرید آجیل و شیرینی هستند و در اواخر اسفندماه است که اقدام به تهیه میوه می‌کنند.

وی اضافه کرد: کل خرید میوه برای ایام عید نوروز به 28 و 29 اسفندماه موکول می‌شود و پس از این دو سه روز نیز تغییرات قیمتی بیشتر صورت گرفته و تا شب عید، قیمت افزایش می‌یابد.

مهاجران با بیان این مطلب که دولت میوه قابل توجهی را ذخیره کرده است به نسیم گفت: ذخیره میوه دولت، می تواند تا مدتی بازار را ثابت نگه دارد اما دولت هم می‌داند اگر در بازه زمانی کنونی وارد عمل شود قدرت مانورش کاهش می‌یابد و میوه‌ها نیز مورد استفاده زیادی قرار نمی‌گیرد. بنابراین قرار شده است که از 23 اسفند سازمان میادین و از 25 نیز واحدهای اتحادیه میوه و تره بار شروع به عرضه این میوه‌ها کنند.

وی گفت: امسال سیب بسیار زیاد است و کیوی نیز صادر نشده، لذا کمبود پرتقال را می‌توان با مدیریت مناسب جبران کرد، اگر به یاد داشته باشید، شب چله نیز هندوانه با قیمت 1800 تا 2000 تومان وارد میدان شد، آن زمان از مردم خواستیم تا از میوه‌های دیگر هم استفاده کنند و هندوانه را به اندازه مصرف خود بخرند، همین باعث شد که هندوانه به کیلویی 800 تومان نیز رسید.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ادامه داد: اکنون نیز از مردم تقاضا دارم تا مانند شب چله خرید خود را مدیریت کنند تا به این طریق جلوی اقدام کسانی که تصمیم دارند در رابطه با پرتقال بحران ایجاد کنند و با قیمت بالا آن‌ را بفروشند گرفته شود. منظورم این نیست که مردم پرتقال نخرند بلکه بهتر است بیش از اندازه مصرف خود، پرتقال تهیه نکنند.

وی تأکید کرد: هجوم کلی به خرید میوه بازار را خالی می‌کند و بازار که خالی شد، بحران ایجاد می‌شود و زمانی هم که این بحران ایجاد شود دیگر نمی‌توان آن را کنترل کرد.

وی بیان داشت: امسال برای اولین بار است که وزارت جهاد کشاورزی متولی تأمین میوه است و وزارت نیز می‌گوید با همین داشته‌ها می‌خواهیم بازار را کنترل کنیم ما نیز منتظر می‌مانیم تا ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

مهاجران در رابطه با قیمت کنونی پرتقال نیز به نسیم گفت: پرتقال والنسیای جنوب 4 تا 4 هزار و 500 تومان و تامسون شمال نیز از 4 هزار تومان به پایین است.

مهاجران در پاسخ به «نسیم» در رابطه با افزایش قیمت موز در بازار تصریح کرد: قیمت تمام شده موز حدود یک دلار است، گاهی بیش از یک دلار در ایران به فروش می‌رود و گاهی کمتر از یک دلار. الان در میدان میوه قیمت موز حدودا 4هزار و پانصد تومان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از سازمان حمایت خواستیم که چند نفری را که بازار موز در دستشان است دعوت کنند و از آن‌ها بخواهند تا برای کاهش قیمت موز اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر: