کارشناس صنعت شیر: کارخانه‌های لبنی در سال ۹۴ اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی ندارند

کدخبر: 989375

حسین چمنی در گفتگو با «نسیم» افزود: دو شرکتی که قیمت اجناس خود را بالا برده‌ بودند این قیمت‌ها را به قیمت مناسب بازگرداندند/ اگر افزایش قیمتی خارج از قاعده ۱۵ درصد باشد تخلف محسوب می‌شود

چمنی، کارشناس فرآورده‌های لبنیاتی در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، بیان داشت: با هشداری که سازمان حمایت درباره برگرداندن قیمت‌های افزایش یافته به کارخانه‌ها داده است، دو شرکتی که قیمت اجناس خود را بالا برده‌اند این قیمت‌ها را به پایین‌تر برگرداندند.

وی گفت: طبق گزارشی هم که خود سازمان حمایت در دست داشت دو شرکت بودند که قیمت‌های خود را افزایش داده بودند که با آن دو نیز برخورد شد و قیمت‌های خود را به قیمت مناسب بازگرداندند، بنابراین بقیه شرکت‌ها خارج از قاعده افزایش قیمت نداشتند.

چمنی اظهار داشت: از تیرماه کارخانه‌ها مجاز بودند و می توانستند بر روی تولیدات خود افزایش قیمتی داشته باشند اما برخی کارخانه‌ها این افزایش قیمت را در آن زمان اعمال نکردند و برخی نیز آرام آرام این افزایش قیمت را انجام دادند.

این کارشناس فرآورده‌های لبنی بیان داشت: این که گفته می‌شد برخی کارخانه‌ها نیز سه بار بر روی قیمت محصولات خود کشیده‌اند حرف چندان درستی نبود زیرا همان طور که اشاره کردم برخی از کارخانه‌ها افزایش قیمت تولیدات خود را مرحله به مرحله انجام دادند.

وی تأکید کرد: اگر کارخانه‌ای بر قاعده همان 15 درصدی که از تیرماه می‌توانسته افزایش قیمتی داشته باشد، محصولات خود را افزایش دهد موردی ندارد اما اگر خارج از قاعده 15 درصد باشد مسلما تخلف است و اگر گزارش شود با آن برخورد می‌شود.

چمنی گفت: کارخانه‌ها تنها تا پایان سال 93 می‌توانستند تا سقف همان 15 درصد بر روی قیمت خود بکشند و اگر وارد سال 94 شویم هیچ کدام اجازه ندارند قیمتی را افزایش دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملاک درست، قیمت‌های درج شده در سایت 124 است بنابراین اگر کسی تفاوت قیمتی را بین آن چه در سایت آمده و قیمت کالایی در بازار ببیند، می‌تواند با 124 و یا مراکز مربوطه تماس بگیرد و ان را گزارش دهد.

ارسال نظر: