خانه کشاورز: دلواپسی‌های بی‌مورد منتقل نکنید + پاسخ نسیم

کدخبر: 994505

روابط عمومی خانه کشاورز در واکنش به گزارش روز گذشته خبرگزاری «نسیم» با عنوان "خانه کشاورز علیه کشاورزی"، هرگونه اختلاف نظر با وزارت جهاد کشاورزی را رد کرد

کدهایی وجود دارد که «نسیم» برای نمونه تنها دو مورد آن را منتشر کرده که نشان می‌دهد آقای کلانتری و قائم مقام وی نسبت به عملکرد وزارت کشاورزی در تنظیم بازار ناراضی هستند که البته این خبرگزاری نقدهای این دوستان را منصفانه نمی‌داند

به گزارش خبرنگار اقتصادی «نسیم» روابط عمومی خانه کشاورز نسبت به گزارش روز گذشته این خبرگزاری در خصوص انتقادات دبیرکل و قائم مقام خانه کشاورز درباره تنظیم بازار شب عید 94 جوابیه ای را برای ما ارسال کرده که متن این جوابیه به شرح زیر است:

بازگشت به درج خبری تحت عنوان "خانه کشاورز علیه کشاورزی" در تاریخ 25/1/94 در سایت آن خبرگزاری توضیحات زیر برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌گردد خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات در اولین فرصت به درج مناسب آن اقدام فرمایید:

این اولین بار نیست که آن خبرگزاری مرتکب چنین خطای محرزی می‌شود که حاکی از مغرضانه بودن آن است، ظاهراً اجرای چنین پروژه‌ای در صدر برنامه‌های آن رسانه قرار گرفته و هم به لحاظ روش‌های رسانه‌ای متداول نیست و هم به دور از اخلاق حرفه‌ای است.

برای این مدیریت معلوم نیست برای آن رسانه چه سودی از دامن زدن به انتشار اینگونه مطالب خلاف واقع و ناشایست حاصل خواهد آمد که دوباره به آن پرداخته است!! به نظر می‌رسید جوابیه صریح در تاریخ 13/11/1393 به این موضوع کافی بوده و فکر اختلاف افکنی از سر آن رسانه رفته باشد.

باری دوستان عزیز شایسته نیست بر طبلی بکوبید که در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال " دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نیست. رسالت کاری آن خبرگزاری در این نیست که به ویژه در این سال به دنبال نشر اکاذیب و تفرقه‌افکنی بوده در این این برهة حساس از دوران انقلاب اسلامی دلواپسی‌هایی بی مورد را به افکار عمومی انتقال دهید که در راستای منافع ملی نباشد. هیمنجا لازم به تذکر است که اصل توجه به منافع ملی در اساسنامه خانه کشاورز پیش از نیازهای صنفی قرارب داشته و به اذعان همگان دکتر کلانتری طی دهة اخیر فعالیت این نهاد صنفی مدافع خوبی برای این اصل بوده‌اند. علی ایحال برای چندمین بار اعلام می‌شود: تلاش‌های دولت یازدهم در بخش کشاورزی و تدابیر ویژه به دستور شخص ریاست محترم جمهوری و مدیران عالی وزارت جهاد کشاورزی و شخص آقای مهندس حجتی در سال اول دولت و در موضوع تدارک نهاده‌های کشاورزی کاری فوق العاده و ستودنی است و نیز ترمیم خرابی‌های به جا مانده از دولت پیش به مرور ادامه دارد که با توجه به شاریط کشور قابل قبول است. گرچه از حد مطلوب فاصله داریم که مهمترین آن سود بانکی 21 درصدی برای وام کشاورزان است که در حال پیگیری آن هستیم و امیدواریم با درایت جناب آقای رئیس جمهور و بانک مرکزی کاهش نرخ سود به 17٪ اصلاح شود.

ضمناً یادآوری مشکلات دستگاه‌های اجرایی بدون توجه به اینکه چه دولتی بر سر کار است، یکی از وظایف این تشکل برای رفع مشکل می‌باشد که رسانه‌ها نباید تذکرات را به مفهوم رودرویی خانه کشاورز با دولت‌ها تلقی نمایند. از این پس نیز اگر اشکالی در انجام وظایف دولت نسبت به کشاورزان وجود داشته باشد بیان آن از جایگاه وظایف خانه کشاورز است. بنابراین ذکر "عدم حساسیت یک تشکل کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی" به هیچ وجه صحیح نیست. بدیهی است پرداختن به مطالبی از این دست که اساسی ندارد موجب تضعیف بخش وتفرقه‌افکنی است که ضرورت دارد از آن اجتناب شود.

توضیحات «نسیم»:

خبرگزاری «نسیم» بنابر رسالت حرفه ای خود سعی کرده نظرات مختلفی در خصوص قانون انتزاع و مسئله تنظیم بازار به خصوص تنظیم بازار شب عید که از اهمیت فراوانی برخوردار است، منعکس کند. اگر به اخبار خبرگزاری «نسیم» در حدود یک ماه گذشته توجه کنید متوجه خواهید شد که همه نظرات شامل انتقادات و دفاعیه ها نسبت به قانون انتزاع و تنظیم بازار شب عید 94 در این رسانه منتشر شده است و این خبرگزاری به هیچ وجه مطلقا از تفکر خاصی در زمینه تنظیم بازار حمایت نمی کند.

گفتنی است کدهایی وجود دارد که خانه کشاورز که باید پشتیبان کشاورزان و تولید کنندگان کشور باشد از تفکر واردات محور حمایت کرده و رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه را که رویکرد پسندیده ای است، مورد انتقاد قرار می دهد.

وزارت جهاد کشاورزی امسال براساس منویات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید داخلی، بازار ایام پایانی سال را براساس تولیدات داخلی مدیریت کرد و این انتظار می رفت که خانه کشاورز پشتیبان این تفکر باشد نه اینکه مسولان ارشد این تشکل به جای حمایت از تولیدکننده و کشاورز ایرانی، بر طبل حمایت از واردات بکوبد! درست است که قیمت بعضی از کالاها در روزهای پایانی سال با افزایش ناگهانی مواجه شده، اما نباید به این بهانه با انتقادات سازمان دهی شده، وزارت کشاورزی را مورد انتقاد قرار داد، زیرا تنظیم قیمت ها وظیفه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

لازم به یادآوری است این وزارتخانه گرچه نتوانست در برابر فشار واردکنندگان، دلالان و سودجویان افزایش ناگهانی قیمت ها را خنثی کند اما رویکرد آن ها در توجه به ظرفیت داخل در بخش کشاورزی و حمایت از تولید ملی قابل تقدیر است .

همچنین اختلاف نظر جناب آقای کلانتری دبیرکل محترم خانه کشاورز هم در زمینه های مختلف با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قبلا با ارائه مستندات مختلف اثبات شده و این مسئله دلیل بر دشمنی ایشان با شخص آقای حجتی و وزارت جهاد کشاورزی نیست، زیرا اختلاف نظر در همه جا امری طبیعی است و هیچ دو انسانی را نمی توان پیدا کرد که یک نوع طرز تفکر مشخص داشته باشند.

لذا این احساس می شود که خانه کشاورز به جای ارائه جوابیه مستدل در این زمینه به فرافکنی و تهمت به خبرگزاری «نسیم» پرداخته که کاری غیر اخلاقی و دور از انصاف است.

این خبرگزاری انتظار دارد که مسئولین خانه کشاورز نسبت به انتقادات صبور و بردبار عمل کنند و از هرگونه اتهام افکنی علیه رسانه ها خودداری کنند.

لازم به ذکر است مصاحبه ها و گفتگوهای مکرری طی یک ماه اخیر از سوی جناب آقای دکتر کلانتری دبیرکل خانه کشاورز و جناب آقای بیابانی قائم مقام ایشان در خصوص تنظیم بازار شب عید 94 در رسانه های مختلف منتشر شده است که رویکرد این دو بزرگوار را در حمایت از واردات و انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی اثبات می کند. ما به دلیل کمبود جا تنها تصویر دو نمونه از این گفتگوها را منتشر می کنیم.

ارسال نظر: