۱۲ میلیارد تومان نهاده کنجاله سویا و ذرت به تولیدکنندگان عرضه می‌شود

کدخبر: 994946

مدیرکل دفتر طیور وزارت کشاورزی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری اتحادیه میهن به صورت گردشی تخم مرغ مازاد را خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند تا از کاهش قیمت و زیان تولیدکنندگان جلوگیری شود

به گزارش «نسیم»، حبیب امینی با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ در ماه های گرم سال به علت کاهش تقاضا پایین می آید، افزود: بر اساس ابلاغیه ستاد تنظیم بازار و مصوبات جلسه روز پنجشنبه با تولید کنندگان تخم مرغ قرار شد شرکت پشتیبانی امور دام با همکاری اتحادیه میهن به صورت گردشی تخم مرغ مازاد را خریداری و ذخیره سازی کند تا از کاهش قیمت و زیان تولید کنندگان جلوگیری شود.

وی گفت: بخشی از تخم مرغ خریداری شده به صورت پاستوریزه و مایع در سردخانه ها نگهداری خواهد شد.
مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی افزود : در جلسه27 فروردین همچنین مقرر شد گله های پیر مرغ تخمگذار از چرخه تولید حذف شود و شرکت پشتیبانی امور دام این مرغها را خریداری کند.
امینی گفت: حدود 12 میلیارد تومان نهاده کنجاله سویا و ذرت نیز با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام از طریق اتحادیه میهن به ازای دریافت گوشت مرغ گله های حذف شده به تولیدکنندگان عرضه خواهد شد.
وی افزود: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی سردخانه ویژه ای را برای نگهداری گوشت مرغ های تخم گذار در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار داده است.
مدیر کل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: از آنجا که بر اساس دستور وزارت بهداشت و درمان، تولید و مصرف خمیر مرغ ، ممنوع است بنابراین گله های پیر مرغ تخم گذار روی دست تولید کنندگان تخم مرغ مانده بود که وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از زیان تولید کنندگان و آسیب به این صنعت، طرح خرید این گله ها را از امروز اجرا می کند.
امینی افزود: گوشت این مرغها زیر نظر سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و درمان برای نخستین بار به صورت کنسرو در انجمن علمی تخم مرغ کشور تولید و عرضه خواهد شد.
وی گفت: بخشی از گوشت گله های مرغ تخم گذار برای مصرف در اختیار صنایع تبدیلی و تکمیلی قرار می گیرد.
ارسال نظر: