آموزش طراحی لباس

کدخبر: 2373781

1EF72B05-B2DF-4A01-BE2F-1C8CD08D0B92چگونه آموزش طراحی لباس ببینیم ؟

بسیاری از طراحان مد و لباس می گویند بزرگترین هیجان طراح لباس بودن زمانی است که سوپرمدل ها در کت واک ( Catwalk ) های پر زرق و برق در حالی که تماشاچیان زیادی مشغول به تماشای آن ها هستند، با لباسی که آن ها طراحی کرده اند قدم می زنند. این طراحان لباس این لحظه را یک امتیاز مثبت و نشانه موفقیت می دانند. طراحان متعدد دیگری نیز می گویند چیزی که کار آن ها را واقعا هیجان انگیز می کند، تماشای لبخند یک فرد معمولی است که لباسی را که شما ایجاد و طراحی کرده اید بر تن دارد و این لباس به او اعتماد به نفس داده و از آن راضی است.طراحان مد و لباس همه نوع لباس را از معمولی تا رسمی طراحی می کنند و گاهی اوقات در طراحی اکسسوری های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند یا لوازم جانبی مانند کلاه، کیف دستی و کفش نقش دارند. با آموزشگاه هنری طرحستان همراه باشید تا نکات مربوط به آموزش طراحی لباس را برای شما تشریح بکنیم.

 

چگونه می توان تشخیص داد که شغل طراحی لباس مناسب ما است؟

آموزش طراحی لباس یک انتخاب شغلی عالی برای متقاضیانی است که استعداد طراحی لباس دارند و با دانش خود در مورد آخرین گرایش ها به روز هستند. اگر ساختن ظاهر مختلف و شناسایی پیچیدگی های آن نقطه قوت شماست ، این زمینه فقط برای شما مناسب است. کارشناسان صنعت مد و لباس عقیده دارند که یک فرد برای آن که بتواند طراح لباس خوبی شود، باید بینش هنری روشنی داشته باشد و بتواند نقد عینی را از نظرات ذهنی متمایز کند. اشلی کلارک ( Ashley Clark )، بنیانگذار لوازم جانبی لوکس Soigné می گوید: " اگر به غریزه خود اعتماد دارید، مد با شما همراه بوده و مناسب شما است. شما باید فردی واقعا قوی، خودآگاه و خلاق باشید."

برن کنراد ( Bern Conrad )، طراح مد قدیمی که در طول دوران حرفه ای خود مقدار قابل توجهی لباس، لباس ورزشی و لباس بافتنی تولید کرده است و قصد دارد در پاییز امسال یک خط مدرن مد روز به نام خود راه اندازی کند، خاطرنشان می کند که برای طراح لباس شدن باید چشم انداز منحصر به فرد و هویت متمایزی داشت و آموزش طراحی لباس دید. متمایز بودن از دیگران برای حرفه ای شدن در این زمینه برای هر طراح لباسی ضروری است.  طراحی فقط برای شناختن خود است، زیرا شما باید خود را بیان کنید و باید بتوانید آن را به مشتری های خود منتقل کنید.

https://tarhestan.org 

متخصصان مد تأکید می کنند که قدردانی از زیبایی و توانایی های بصری قوی برای طراحان مد آینده ضروری است، اما آن ها توجه دارند که داشتن دید خوب کافی نیست زیرا چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد توانایی ایده پردازی و تولید لباس هایی است که به نوعی بهتر از سایر لباس ها بوده و با آنچه در حال حاضر وجود دارد تفاوت های موثری دارند.

به گفته کارشناسان یکی از سرنخ هایی که با کمک آن می توانید متوجه شوید که به صنعت مد تعلق دارید این است که از دوخت لباس خود لذت می برید و تاکنون به طراحی لباس های خود پرداخته اید. برخی از طراحان مد توضیح می دهند که آن ها احساسات درونی خود را از طریق طراحی لباس هایشان کشف کرده اند زیرا متوجه شده اند که چقدر از نشان دادن شخصیت خود از این طریق لذت می برند.

تبدیل شدن به یک طراح لباس موفق تا چه اندازه سخت است؟

به یاد داشته باشید تبدیل شدن به یک طراح مشهور مد و لباس نیاز به تعهد و اشتیاق دارد، اما سخت کوشی همیشه نتیجه می دهد. با آموزش طراحی لباس عالی، آثار و مهارت های اجتماعی مناسب، شما در راه خوبی هستید تا بتوانید خود را به عنوان یک طراح حرفه ای معرفی کنید. البته همیشه در این مسیر فراموش نکنید که تبدیل شدن به یک طراح مد کار ساده ای نیست به ویژه اگر قصد دارید یک طرح موفق و معروف شوید.

ورود به دنیای مد و طراحی لباس

طراحان مد هشدار می دهند که آماده سازی و شروع حرفه طراحی مد و لباس دشوار است زیرا این صنعت بسیار رقابتی است، بنابراین هرکسی که قصد ورود به این حوزه را دارد باید سخت کوش و پیگیر باشد. اداره آمار ایالات متحده پیش بینی می کند که در سال 2029 مشاغل طراحی مد 4٪ کمتر از سال 2019 خواهد بود. طبق آمار BLS، میانگین دستمزد طراحان مد آمریکایی در سال 2020 75810 دلار بوده است.

به عقیده کارشناسان طراحی مد، حرفه ی طراحی لباس یک زمینه فنی است که نیاز به دقت دارد، بنابراین یک طراح مد بالقوه باید به این فکر کند که آیا از ایجاد و خلق لباس یا سایر محصولات مد لذت می برد یا خیر. توانایی ها و دانش شما در مورد خیاطی و ساخت و ساز هنگامی که در حال طراحی و تجسم ویژگی های پارچه و روش های ساخت غیر معمول در لباس هستید، به کار نهایی شما مزیت می دهد.

مراحل تبدیل شدن به یک طراح مد و لباس

  1. شرکت در یک دانشگاه و یا آموزشگاه معتبر برای دیدن دوره طراحی لباس یا شرکت در کلاسهای طراحی لباس 
  2. جمع آوری مجموعه ای از اطلاعات چشمگیر و منحصر به فرد
  3. دوستی با همسالان خود و یافتن مربیات با تجربه
  4. یافتن انواع مشاغل چالش برانگیز
  5. پس انداز و خرج عاقلانه در صورتی که قصد راه اندازی یک نام تجاری را دارید

اهمیت شرکت در آموزشگاه یا مدارس  آموزش طراحی لباس معتبر 

ممکن است بدون آموزش رسمی در این زمینه طراح مد و لباس شوید، اما برخی از کارشناسان معتقدند که بدون تحصیل در این رشته و یا گذراندن دوره های عملی و تئوری طراحی لباس، ورود به صنعت مد و لباس چالش برانگیزتر است.

لوسی دان، پروفسور و کارگردان برنامه طراحی پوشاک در کالج طراحی دانشگاه مینه سوتا می گوید: " برنامه های طراحی مد به طور کلی به دانش آموزان نحوه برخورد با طوفان فکری، نحوه توضیح و فروش ایده های خود از طریق طرح ها یا مدل های سه بعدی و نحوه بینایی خود را از طریق الگوهای دو بعدی و لباس های سه بعدی آموزش می دهد.

اما به طور کلی می توان گفت در حالی که مدرک طراحی مد می تواند از نظر حرفه ای بسیار سودمند باشد، اما فقدان این مدرک، ورود به این صنعت را غیرممکن نمی کند. برخی از مشهورترین طراحان مد، از جمله کوکو شانل و مایکل کورس، هرگز کالج یا مدرسه طراحی را تمام نکرده اند و یا اصلا در آن ها شرکت نکرده اند.

 

ارسال نظر:
  • ناشناس

    ممنون از این سایت خوبتون
    خودتون خجالت نمیکشید پول سازمان تبلیغات میخورید و این مطالب زرد را کار میکنید