تنگه دار چالوس کجاست؟

کدخبر: 2375572

ایران با داشتن جنگل های باشکوه و حاصلخیز در منطقه شمال، مقصدی بسیار زیبا و بسیار جالب برای گردشگران از اقصی نقاط ایران است. جنگل شمال به دلیل داشتن جنگل های فراوان و طبیعت کشور به طلای سبز معروف است که به دلیل حاصلخیزی طبیعی و آب و هوای پاک از جایگاه ویژه ای در ذهن مسافران برخوردار است.

همه مسافران و گردشگران باید به فکر رفتن به تعطیلات در شمال و طبیعت منحصر به فرد این منطقه بوده و از آرامش و لذت بی حد و حصر بهره مند شوند و این تصمیم خالی از لطف است زیرا حضور افراد زیادی در تعطیلات هر ساله در شهرهای مختلف شمال این امر را ثابت کند

هرگاه از سفر در میان ایرانیان نام برده می شود، اولین و تنها انتخاب به گفته شمالی ها، مقاصد گردشگری طبیعی و ساحلی در شمال است. البته بیهوده نیست چرا که شمال به خاطر طبیعت ناب و زیبایش و خاطرات خوشی که در ذهن هر فرد ایجاد می کند طرفداران زیادی دارد.

تنگه دار چالوس کجاست؟

اما پس از انتخاب جاذبه گردشگری و شهر مورد نظر، اولین و بزرگترین چالش اقامت در شهر مورد نظر است که مسافران و گردشگران را دچار سردرگمی می کند.

مازندران، طلای سبز شمال

مازندران که به طلای سبز معروف است دارای جنگل های وسیع و مراتع سرسبز در شمال کشور است و به بهترین شکل در ذهن علاقمندان به سفر جا افتاده است. مسافران و گردشگران هر ساله  یک تعطیلات سه الی چهار روزه را دنبال می کنند تا برنامه سفر به استان های شمالی ایران به ویژه مازندران را بچینند که اگر این تعطیلات در فصل بهار باشد، نورعلی نور می شود.

اگر شما هم مثل من عاشق سفر و عاشق پیاده روی در طبیعت هستید و این مسیر را برای فرار از هیاهوی شهر انتخاب می کنید، به شما تبریک می گویم بهترین راه را انتخاب کرده اید. دور شدن از هیاهوی شهر و کسب آرامش از طبیعت و هوای مطبوع جنگل تنها راه افزایش آرامش و بهترین راه برای لذت بردن از زمانی است که می توان صرف امور بیهوده کرد.

مازندران به مکان های گردشگری طبیعی و آبی بسنده نمی کند، بلکه جدای از این ها، مکان های تاریخی زیادی در این استان وجود دارد که مورد بازدید علاقه مندان و مسافران این استان قرار می گیرد.

این استان در طول تاریخ به دلیل قرار گرفتن در ساحل از موقعیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل بناها و سازه های تاریخی زیادی ساخته شده است که به مسافران و علاقمندان به تاریخ فرصت بازدید از اماکن تاریخی را می دهد.

چالوس قلب تپنده مازندران

همه مسافران و گردشگران باید به فکر رفتن به تعطیلات شمال و طبیعت ناب این منطقه بوده و از آرامش و لذت بی حد و حصر بهره مند شوند و این تصمیم جای لطفی ندارد چرا که حضور پرشمار مردم در تعطیلات گویای آن است.

تنگه دار چالوس کجاست؟

اکنون به این مرحله رسیده ایم که کدام شهرها و نقاط گردشگری شمال کشور بهترین و پرطرفدارترین در بین گردشگران شمال کشور هستند و مسافران زیادی را به خود جذب می کنند. بدون شک اولین و بهترین مقصد گردشگری که به ذهن همه مسافرانی که قصد سفر به شمال را دارند، چالوس و طبیعت خوب جاده چالوس است.

همه مسافران و گردشگرانی که برای اولین بار به چالوس می آیند، فکر رفتن به این شهر را کنار می گذارند، اما به طور کلی به فکر خرید خانه در این شهر هستند، زیرا مسلم است که با خونگرمی و مهمان نوازی مردم این شهر با جاذبه های بکر این شهر بهترین خاطرات را برای خود و خانواده اش زنده می کند، چالوس یکی از بهترین مسیرهای مواصلاتی شمال کشور است که بهترین چشم انداز را در طول مسیر به مسافران ارائه می دهد.

این جاده با پیچ و خم های فراوان در دامنه های البرز، شگفتی بی نظیری را در طول مسیر به ارمغان آورد، گویی در جاده ای به سوی بهشت ​​قدم می زنید.

این جاده نه تنها برای پیاده روی در فصل بهار مناسب است، بلکه در تمام فصول سال حتی در زمستان و پاییز زیبایی منحصر به فردی دارد که در تمام سال ها در ذهن مسافران باقی می ماند.

بهترین نقاط گردشگری چالوس

وقتی ایرانی ها از سفر به شمال صحبت می کنند، اولین جاذبه گردشگری شمال ایران با نام جاده چالوس به ذهن خطور می کند. درست است که جاده چالوس زیباترین مکان‌ ها را در فصل بهار برای مسافران به ارمغان می‌ آورد تا آرامشی بی‌  نهایت را تجربه کنند، اما دستاورد  های چالوس به این جاده ختم نمی‌ شود.

در بهار چالوس با چهار جنگل باغ مرزن آباد و چالوس و باغ جنگلی فین چالوس، دریاچه های داریوک، ولشت و حصارچال و آبشارهای زیادی به نام های آکاپل، هریجان، سواساره و... بهترین خاطرات را در بهترین فضا ها و جاذبه های به ارمغان می آورد.

تنگه دار درچالوس کجاست؟

تنگ دار یکی از مکان های گردشگری نوشهر در استان مازندران است که در میان تپه ها و در میان جنگل سرسبز و در مجاورت شهر کوشکسرا قرار گرفته است.

عمق این رودخانه بسته به مسیر طی رودخانه متفاوت است. بنابراین در 400 متر اول عمق خیلی عمیق نیست و شما تقریباً تا زانو در عمق آب هستید. اما این دیوارهای باریک به تدریج به یکدیگر نزدیک می شوند و در نتیجه عمق آب افزایش می یابد تا جایی که آب حداقل تا سینه شما برسد.

به همین دلیل بهتر است با گروه به این منطقه رفته و در مناطق عمیق از طناب استفاده کنید. عمق آب در فصول مختلف سال متفاوت است و به دلیل جاری شدن یخ در فصل بهار، میزان آب در اواخر تابستان به بالاترین حد و کمترین میزان خود می رسد.

اقامت در بهترین اقامتگاه های تنگه دار

از مهم ترین تصمیمات  و مسائل پیش رو در هنگام سفر پیدا کردن و انتخاب محلی برای اقامت در شهری است که قصد سفر به آنرا دارید. به نظر می ‌رسد که هیچ‌ نظر یکسان و مشترکی درباره بهترین اقامتگاه برای اقامت وجود نداشته باشد.

چرا که هرکس بر اساس سلیقه و اولویت‌ های خود اقامتگاه و سوئیتی را انتخاب می ‌کند و تجربه‌ های متفاوتی را در آن خواهد داشت. با این حال یکی از بهترین راهنماهای انتخاب بهترین اقامتگاه در شمال، کیفیت ارائه خدمات و امکانات اقامتی در فضا و محیطی امن و دنج برای مسافران در کنار خانواده و دوستان است که سپنجا با فراهم کردن بهترین و با کیفیت ترین اقامتگاه ها، سوئیت ها و ویلا ها در شمال از طریق اجاره سوئیت سپنجا امکان اقامتی دنج و بیادماندنی را در کنار خانواده و دوستان برای شما به ارمغان آورده است.

تنگه دار چالوس کجاست؟

پس اگر معیار شما برای انتخاب اقامتگاه علاوه بر راحتی و دنج بودن آن بودن ارائه امکانات تفریحی و خدمات مختلف برای اقامت خوب و بیادماندنی شماست ما اجاره سوئیت و ویلا در شمال را به شما توصیه و پیشنهاد می کنیم تا از بهترین اقامت در شمال با جذاب ترین خاطرات بهره مند شوید.

کلام آخر

ما در مطلب بالا به همراه سپنجا به بررسی بهترین جاذبه ها و دیدنی ترین های استان مازندران و چالوس به ویژه جاذبه و منطقه گردشگری تنگه دار پردختیم که در زمان سفر به این منطقه می توانید بهترین اقامتگاه ها را از طریق سپنجا به آسانی و سریع ترین زمان انتخاب رزرو کنید.

 

 

ارسال نظر: