تفاوت شیر روشویی پایه بلند با شیرآلات معمولی

کدخبر: 2375849

شیر روشویی از مهم‌ترین شیرآلات منزل و اماکن عمومی است که روزانه به تعداد دفعات قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که این استفاده و به‌کارگیری در راستای نظافت و شستن دست‌ها است، اهمیت و جایگاه آن را در خصوص سلامت نمی‌توان نادیده گرفت. پس با این وجود باید به سراغ شیر روشویی با مدلی رفت که با نیاز و سلایق شخصی تطابق داشته باشد. اندازه پایه و محل قرارگیری یکی از جوانب مهم درباره انتخاب مدل شیر است. امروزه انواع شیر روشویی پایه بلند و پایه کوتاه تولید می‌شوند. با درک تفاوت‌های این دو مدل می‌توان تصمیم‌گیری بهتری را رقم زد و در نهایت از نتیجه رضایت کافی داشت. پس در ادامه این تفاوت‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تفاوت شیر روشویی پایه بلند و معمولی

همان‌طور که مشخص است، مختصراً شیر روشویی پایه بلند دارای ارتفاع بیشتری است و مدل‌های پایه کوتاه یا همان معمولی ارتفاع کمتری دارند. از این رو تفاوت‌های خاصی میان این دو نوع شیر روشویی ایجاد شده است که هر یک به نحوی عده‌ای از مصرف کنندگان را به خود جذب می‌کنند. در مجموع این تفاوت‌ها شامل جذابیت ظاهری، نوع علمک، قیمت و نوع عملکرد هستند.

جذابیت ظاهری

جذابیت ظاهری یکی از مهمترین معیارها جهت انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی می‌باشد که این نکته تفاوت اساسی میان شیر روشویی پایه بلند و معمولی ایجاد نموده است. شیر روشویی پایه بلند بر روی کابینت سرویس بهداشتی نصب می‌شود در حالی که شیر روشویی پایه کوتاه یا معمولی بر روی خود سینک روشویی قرار می‌گیرد و به دلیل رایج بودن با آن‌ها آشنا هستیم. به همین دلیل تصمیم‌گیری در خصوص جذاب بودن هر کدام یک تصمیم بر اساس سلیقه شخصی است. هر فرد می‌تواند با توجه به نوع دکور و فضای مربوطه از میان شیر پایه کوتاه و بلند مدلی را انتخاب کند که همخوانی بیشتری ایجاد می‌کند.

البته به طور کلی می‌توان گفت محل قرار گرفتن شیر پایه بلند و ارتفاع آن باعث تفاوت با سایر محصولات شده است. در نتیجه این موضوع موجب ایجاد ظاهری مینیمال و مدرن می‌شود که برای بسیاری از افراد به معنای زیباتر بودن می‌باشد. حتی این نوع قرار گرفتن و ارتفاع بیشتر نظافت و تمیز کردن فضای اطراف را آسان‌تر می‌کند. پس با این اوصاف ظاهری تمیز و شکیل ایجاد خواهد کرد.

ارتفاع علمک

 

photo_۲۰۲۲-۱۱-۱۶_۱۴-۳۲-۱۵

 

همان‌طور که اشاره کردیم، ارتفاع و اندازه علمک اصلی‌ترین تفاوت را میان شیر روشویی پایه بلند و شیرآلات روشویی معمولی ایجاد کرده است. در واقع مدل‌های پایه بلند نسبت به نمونه‌های رایج و قدیمی با ارتفاع بیشتری طراحی و تولید می‌شوند. از این رو اندازه بلند آن مزایای مهمی را به دنبال آورده است.

برای مثال هنگام شستشوی دست‌ها و نظافت فضای کافی وجود خواهد داشت و تمیز کردن اطراف آن به راحتی انجام می‌شود.

از جهتی دیگر شیرآلات پایه بلند بهترین گزینه برای سینک‌های کاسه‌ای و مینیمال هستند. این در حالی است که شیرآلات پایه کوتاه و معمولی برای سینک‌های ساده و رایج انتخاب مناسب‌تری هستند. اگرچه نظافت پشت و اطراف محل شیر مقداری سخت‌تر انجام می‌شود اما این مدل‌ها با روشویی‌های ساده همخوانی بهتری پیدا می‌کنند.

در ضمن تفاوت در ارتفاع علمک شیرآلات بر انتخاب آینه مناسب برای نصب در بالای شیر هم تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال ممکن است آینه‌های مینیمال و مدرن با ترکیب شیر روشویی پایه بلند و سینک کاسه‌ای دکوراسیون زیباتری را خلق کنند. در حالی که آینه‌های ساده و سنتی با شیر روشویی معمولی ترکیب و ظاهر بهتری ایجاد خواهند کرد.

قیمت

قیمت شیر روشویی از مهم‌ترین مسائلی است که در انتخاب مصرف کنندگان تأثیر فراوان می‌گذارد. از آنجایی که مدل‌های پایه بلند از تولیدات مدرن و جدیدتر هستند، گاهی قیمت آن‌ها در مقایسه با شیرآلات معمولی بالاتر خواهد بود. این موضوع با توجه به مزایای شیر پایه بلند و لوکس بودن آن کاملاً طبیعی است و در واقع برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه می‌باشد.

البته در اینجا نکته مهم مربوط به برند سازنده و جنس شیرآلات است. در میان تولیدات بسیاری از سازندگان و برندهای معتبر تفاوت چندانی بین شیر پایه بلند و معمولی وجود ندارد. در واقع با وجود اینکه محصولات آن‌ها از جنس و کیفیت چشمگیری برخوردار است، برای شیر روشویی خود قیمت‌ها و تعرفه‌های مناسبی در نظر می‌گیرند. پس با توجه به این مسئله برای انتخاب هر یک از نمونه‌های پایه بلند یا معمولی مشکلی وجود نخواهد داشت و مصرف کنندگان می‌توانند محصولی قیمت مناسب را خریداری کنند.

نوع عملکرد

photo_۲۰۲۲-۱۱-۱۶_۱۴-۳۲-۱۵

 

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که افراد برای خرید شیر روشویی پایه بلند و معمولی در نظر می‌گیرند، نوع عملکرد است. در حقیقت میان عملکرد این دو مدل شیرآلات بهداشتی تفاوت خاصی وجود ندارد و از ویژگی‌های یکسانی برخوردار هستند.

به عبارتی برند معتبری نظیر کی دبلیو سی هر دو نمونه شیر روشویی پایه بلند و شیر روشویی معمولی را در مدل‌های اهرمی و مرغوب تولید کرده است. پس کنترل و تنظیم دما یا فشار آب در هر دوی آن‌ها مشابه است و از این لحاظ تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود.

برای تصمیم‌گیری درباره بهترین برندهای شیر روشویی پایه بلند باید خصوصیات مهمی نظیر کارتریج سرامیکی، آبکاری مناسب، جنس بدنه مرغوب، ماندگاری بالا، قیمت به صرفه، طراحی جذاب، قطعات داخلی باکیفیت و غیره را در نظر گرفت. با توجه به این موارد می‌توان گفت انواع شیر روشویی KWC از جوانب مختلف بهترین گزینه به شمار می‌آید. مدل‌های پایه بلند این برند دارای ساختار استاندارد و درجه کیفی بالا هستند و همراه با قیمت به صرفه عرضه می‌شوند.

پس از آن می‌توان به عنوان تعدادی از برندهای برتر شیر روشویی پایه بلند به برند راسان و برند شودر اشاره کرد که در این زمینه محصولاتی مناسب و چشمگیر عرضه کرده‌اند.

 

ارسال نظر: