چگونه بیوتی تراپیست شویم؟

کدخبر: 2378905

زیبایی یکی از اموری است که انسان از زمان‌های بسیار دور توجه بسیار زیادی به آن داشته‌ است. در دنیای امروز نیز توجه بسیاری به این موضوع می‌شود و می‌توان با آموزش‌های مرتبط با این موضوع، درآمد خوبی کسب کرد. بیوتی تراپیست یکی از آن مشاغلی است که می‌تواند در حفظ زیبایی به افراد کمک قابل توجهی کند.

Picture1

در گذشته استفاده از لوازم آرایشی برای افزایش زیبایی، یک راهکار عالی به نظر می‌رسید. اما در حال حاضر همه افراد علاقه دارند به صورت طبیعی زیبایی خود را افزایش دهند ولی نه به کمک حجم زیادی از مواد آرایشی که خود ضرر بسیاری به پوست می‌رسانند. در نتیجه شغلی مانند بیوتی تراپیستی، می تواند درآمد و بازار کار بسیار خوبی داشته باشد.

آیا شما می‌دانید چگونه می‌توان وارد این کار شد؟ آیا می‌دانید این افراد چگونه زیبایی بیشتر افراد را سبب می‌شوند؟ آیا دوره‌های ویژه‌ای برای آموزش این شغل مرتبط با زیبایی وجود دارد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم، توضیحات جامعی در رابطه با این شغل ارائه دهیم.

بیوتی تراپیست کیست؟

بیوتی تراپیست شخصی است که با انجام مراقبت‌های پوستی، به افراد کمک می‌کند تا پوستی زیبا و عاری از هرگونه مشکل داشته باشد. در واقع یک بیوتی تراپیست می‌تواند مشاور مراقبت‌های پوستی باشد و به طور تخصصی با کمک روش‌های مراقبتی و درمانی پوست، به رفع مشکلات پوستی افراد بپردازد.

اگر شما می‌خواهید در این شغل مشغول به کار شوید،، باید در یک آموزشگاه معتبر دوره‌های تخصصی این حرفه را بگذارنید. معمولاً در آکادمی‌های معتبر، استادان این حرفه که با نام بیوتیشن تراپیست شناخته می‌شوند، حضور داشته و مشغول آموزش هنرجویان هستند.

ویژگی ها و خصوصیات یک بیوتی تراپیست حرفه ای

Picture1

برای آن که بتوانید یک تراپیست زیبایی حرفه‌ای شوید، باید دارای ویژگی‌های زیر باشید تا بتوانید کار خود را با بهترین کیفیت انجام دهید.

1.دانش و مهارت کافی

داشتن مهارت برای انجام روش‌های درمانی مختلف، می‌تواند به عنوان مهم‌ترین ویژگی یک بیوتی تراپیست معرفی شود. ممکن است افراد مختلف با مشکلات بسیار گوناگون پوستی به یک بیوتی‌تراپیست مراجعه کنند. بنابراین این فرد باید بداند با هر عارضه پستی چگونه رفتار کند و چگونه از پس درمان آن‌ها برآید. در واقع هرچه دانش یک بیوتی‌تراپیست بالاتر باشد، می‌تواند راحت‌تر و بهتر، وضعیت پوستی مراجعه کننده خود را بهبود بخشد. این موضوع اهمیت بسیاری دارد چراکه ممکن است در صورت عدم آگاهی کافی و به کارگیری روش‌های نامناسب، آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست افراد وارد شود.

2.تعهد و بهداشت کاری

یک بیوتی‌تراپیست باید در درجه اول وجدان و تعهد کاری داشته باشد. البته این موضوع در هر حوزه کاری دارای اهمیت است اما به دلیل ارتباط این حوزه کاری با سلامت پوست، داشتن این ویژگی از اهمیت بیشتری برخوردار است. استفاده از مواد باکیفیت، رعایت حقوق مراجعه کننده، ارائه مشاوره بدون در نظر گرفتن منفعت، از مواردی است که به تعهد و وجدان کاری مرتبط می‌شود.

رعایت نکات بهداشتی و ایمنی نیز نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت افراد دارد. زیرا رعایت بهداشت و نکات ایمنی می‌تواند از بروز و انتقال بیماری‌های مختلف جلوگیری کند. بنابراین یک تراپبست زیبایی نقش پررنگی در سلامت یک جامعه دارد.

3.بروزرسانی پیوسته اطلاعات

به روز بودن اطلاعات یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افرادی است که در این حوزه فعالیت دارند. در دنیای امروز باتوجه به تکنولوژی‌های جدید، لحظه به لحظه یک موضوع جدید کشف می‌شود. بنابراین یک ‌تراپیست زیبایی باید بتواند اطلاعات خود را به شکل قابل توجهی به روز نگهدارد تا بتواند بهترین روند مراقبتی و درمانی را برای مراجعه کنندگان خود به کار بگیرد.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که به علت به روز نبودن اطلاعات یک تراپیست زیبایی از انجام روش‌های مراقبتی مختلف پوست توسط آن شخص پشیمان شده و به دنبال یک مرکز بهتر گشته‌اید.

چطور به یک بیوتی تراپیست فوق‌العاده تبدیل شویم؟

Picture1

 

 

اینکه دوره های آموزشی برای تبدیل شدن به یک بیوتی تراپیست را کجا بگذرانید از هر موضوع دیگری مهم تر است. این موضوع میزان مهارت و دانش شما در این شغل را تضمین می کند و آکادمی برای این کار مناسب است که ضمن ارائه مباحث تخصصی به صورت عملی، پشتیبانی های لازم را نیز ارائه کند. به این ترتیب شما همواره به روز خواهید بود و مهارت قابل توجهی در این شغل خواهید داشت.

آکادمی کامرانی از منابعی است که می توانید با کمک آن در دوره های مختلف برای تبدیل شدن به یک بیوتی تراپیست حرفه ای شرکت کنید و خیالتان از همه چیز راحت باشد. آموزش فیشیال و بیوتی تراپیست از دوره هایی هستند که در این آکادمی برگزار می شوند. سه دوره کلی در این آکادمی برگزاری می شوند که در ادامه سرفصل ها و ویژگی های آنها را بررسی خواهیم کرد.

·فیشال مراقبتی

در این دوره آموزشی به هنرجو آموزش‌هایی داده می‌شود تا به صورت کامل با آناتومی و انواع پوست آشنا شده، بتواند به طور تخصصی مشکلات پوستی افراد را ریشه‌یابی کند و از مواردی همچون ماسک، تونر و ... برای رفع مشکل استفاده نماید. هنرجو با گذراندن این دوره می‌تواند در انجام فیشیال‌های ساده فعالیت داشته باشد.

آناتومی و فیزیولوژی پوست، آشنایی با انواع پوست و بیماری های پوستی، شناخت اصولی انواع پوست، پاکسازی عمیق پوست و راه های جوانسازی، نحوه استفاده از انواع کلینزر و تنظیم کننده PH از جمله مواردی هستند در این دوره آموزش داده می شوند. همچنین هنرجو انواع ماسک ها و روش هایی مانند LED تراپی، هیدروفیشال، آکوفیشال، میکروکارنت را می آموزد و نحوه کار با دستگاه ها را فرا میگیرد.

·فشیال تخصصی

با سپری کردن این دوره، فرد آماده است تا به عنوان یک بیوتی تراپیست در مراکز زیبایی، به درمان انواع مشکلات پوستی افراد بپردازد. البته دقت کنید در این جا منظور از مشکلات پوستی؛ جای زخم، آکنه و این گونه موارد است و بیماری‌هایی نظیر اگزما را شامل نمی‌شود. برای درمان این گونه بیماری‌ها، لازم است به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه شود.

·دستیار پزشک و بیوتی تراپیست

با گذراندن این دوره شما آماده می‌شوید به عنوان یک مشاور پوست و مو در کلینیک زیبایی مشغول به کار شوید. در این دوره جامع بیوتی تراپیست علاوه بر آموزش تمامی سرفصل‌های دوره های فیشال مراقبتی و تخصصی، روش‌هایی نظیر مزوتراپی، فی نیدلینگ، و کربوکسی تراپی که کمی تهاجمی هستند نیز به هنرجو آموزش داده می‌شود.

کسانی که این دوره را می گذرانند کارشان محدود به انجام فیشیال پوست یا یک بیوتی تراپیست نبوده و می‌توانند در تمامی لاین‌های مرتبط فعالیت داشته باشند.

کلام پایانی

بیوتی تراپیست شدن با گذراندن دوره‌های مختلفی در مراکز گوناگون امکان پذیر است، اما انتخاب یک آکادمی آموزشی بسیار اهمیت دارد. زیرا مدارکی که بعضی مراکز ارائه می‌دهند، قابل استناد نبوده و گاهی بعضی از این مدارک قابل ارائه به جایی نیستند. بنابراین قبل از ثبت نام در دور‌ه‌های فیشیال پوست یا دوره‌های تکمیلی دیگر حتماً در رابطه با مرکز آموزشی تحقیق کرده و سپس ثبت نام کنید. آکادمی کامرانی با برگزاری دوره‌های فیشیال می‌تواند یک انتخاب جامع و کامل برای افرادی باشد که به این حوزه علاقه‌مند هستند. این مرکز با ارائه مدارک معتبر فنی حرفه ای به شما کمک می‌کند تا یک رزومه کاری معتبر برای خود داشته باشید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر: