در خرید سرویس خواب دقت داشته باشید!

کدخبر: 2379196

یکی از وسایلی که امروزه در بسیاری از خانه‌ها راه پیدا کرده و جزء جدا نشدنی اتاق خواب‌ها شده، سرویس تخت خواب است. بسیاری از افرادی ‌که از کمردرد رنج می‌برند؛ از تخت خواب به جای تشک استفاده می‌کنند‌. سهولت در استفاده از سرویس خواب دیگر مزایای استفاده از آن است. همچنین وجود سرویس خواب در اتاق جلوه شیکی به اتاق خواب می‌بخشد. طرح سرویس خواب، بستگی به سلیقه مصرف کننده و دیزاین اتاق دارد. شما با رنگ شناسی می‌توانید دکوراسیون زیباتری را با سرویس تخت خواب خود هماهنگ کنید.

انواع سرویس خواب

سرویس تخت خواب انواع متفاوتی دارد که شما می‌توانید بسته به نیاز خود و فضای اتاق خواب، از آنها استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع سرویس‌های خواب می‌پردازیم.

  • سرویس خواب دو نفره: همانطور که از نامش پیداست؛ این سرویس خواب برای استفاده زوج‌ها طراحی شده است. علاوه بر تخت خواب بزرگتر، دیگر وسایل سرویس خواب از جمله کمد، دراور و پاتختی‌ها نیز بزرگتر و مناسب برای استفاده دو نفره طراحی شده‌اند. البته بسیاری از افراد که فضای اتاق خواب بزرگ دارند از انواع متفاوت تخت خواب دو نفره استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال تخت‌های دونفره گرد، طراحی بزرگی دارند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. از این رو از آنها برای اتاق‌های بزرگ و دلباز استفاده می‌شود. از دیگر انواع سرویس‌های خواب دو نفره می‌توان به سرویس خواب حجله‌دار اشاره کرد. این نوع از تختخواب‌ها بیشتر مورد پسند تازه عروس‌هایی است که می‌خواهند اتاق خواب سلطنتی داشته باشند. به دلیل طراحی خاص این تخت خواب بهتر است از آن در اتاق‌های کوچک استفاده نشود.
  • سرویس خواب نوجوان: این سرویس‌ها که اغلب با طراحی‌های دخترانه و پسرانه به بازار عرضه می‌شوند؛ مخصوص رده سنی نوجوان هستند. دراور، کمد لباس و تخت خواب از موارد تشکیل دهنده این توع سرویس خواب است که طرح و رنگ آن بسته به سلیقه مشتری می‌تواند متغیر باشد. بعضی از سرویس‌های خواب نوجوان با رنگ‌های چوب طبیعی یا رنگ‌های خنثی، بدون جنسیت هستند که می‌توان از آنها برای هر دو نوجوان دختر و پسر استفاده کرد. رنگ محبوب سرویس خواب نوجوان دخترانه، اکثراً سفید و پسرانه‌ها، طوسی است. رنگ‌های سفید، طوسی، رنگ طبیعی چوب به راحتی با هر نوع روتختی ست می‌شود. لازم به ذکر است، در کنار بیشتر سرویس‌های خواب نوجوان می‌توان کتابخانه و میز تحریر را نیز یافت که سرویس خواب را تکمیل می‌کند.
  • سرویس خواب نوزاد: این نوع سرویس‌های خواب مخصوص نوزادان طراحی شده است و معمولاً تخت‌های آن توسط نرده‌هایی با طرح و رنگ سرویس خواب، محافظت می‌شود تا احتمال افتادن کودک نوزاد از تخت خواب به صفر برسد. همچنین بیشتر سرویس‌های خواب نوزاد، دارای گهواره هستند. خریداری گهواره بنا به سلیقه مشتری است و می‌توان از خریداری آن صرف نظر کرد. بعضی از گهواره‌ها برقی هستند و به طور خودکار تاب می‌خورند.

سرویس تخت خواب مناسب اتاق‌های کوچک

اگر اتاق کوچکی دارید، بهتر است سرویس خوابی انتخاب کنید که طراحی ظریف و ساده‌ای داشته باشد. همچنین استفاده از رنگ‌های سفید، کرم و طوسی روشن می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. معمولاً تخت خواب‌ها و اقلام همراهشان فضای زیادی را اشغال می‌کنند، اگر فضای کوچکی دارید از خرید اقلام اضافه سرویس خواب خودداری کنید؛ به عنوان مثال می‌توانید در خرید پاتختی صرف نظر کنید چرا که بیشتر از کاربردشان محیط اتاق را اشغال می‌کنند. همچنین سرویس خوابی انتخاب کنید که دراور کوچک و ظریفی داشته باشد.

مزایای استفاده از سرویس خواب

اگر بخواهیم به طور کلی از مزایای استفاده از سرویس خواب صحبت کنیم، می‌توان به اصلی‌ترین مزیت آن، یعنی بهبود کیفیت خواب اشاره کرد. تشک‌های تخت طبی باعث می‌شود بدن در هنگام خواب در حالت درست قرار بگیرد و فرد دچار گردن و کمر درد نشود.

کیفیت خواب باعث از بین رفتن استرس، سردردهای مزمن می‌شود. افرادی که در طول روز نیاز دارند تمرکز بالایی برای انجام کارهای خود داشته باشند، باید در طول شب از خواب راحت و کافی بهره ببرند. 

هنگام خرید سرویس خواب به چه نکاتی باید توجه کنیم

نکاتی وجود دارد که در هنگام خرید سرویس خواب باید به آن‌ها توجه کنید تا پس از خرید با مشکل مواجه نشوید. در ادامه به معرفی و توضیح اهمیت این نکات می‌پردازیم:

  1. اندازه و ابعاد: مطمئن شوید که سایز سرویس خواب با ابعاد اتاق شما سازگار است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، باید تخت خواب مناسب فضای اتاق باشد، سرویس‌های بزرگ با رنگ‌های تیره مناسب اتاق‌های کوچک و کم نور نیستند
  2. جنس و کیفیت مواد: از اصلی‌ترین نکاتی که هنگام خرید سرویس خواب و به طور کلی سرویس‌های چوبی وجود دارد جنس چوب و کیفیت ساخت آن است که باید به آن توجه ویژه‌ایی داشته باشید. مرغوبیت ساخت و جنس مواد بکار رفته در سرویس می‌تواند دوام و ماندگاری آن را تضمین کند.
  3. پشتیبانی و گارانتی: اطمینان حاصل کنید که شرکت تولیدکننده یا فروشنده سرویس خواب، خدمات پشتیبانی و گارانتی مناسب را ارائه می‌دهد. در کنار نگه‌داری مناسب سرویس، باید ضمانت و گارانتی معتبری برای تضمین مرغوبیت کالا وجود داشته باشد
  4. طراحی و استایل: سرویس خواب باید با دکوراسیون داخلی اتاق شما همخوانی داشته باشد. از آن‌جا که بخش عمده فضای اتاق خواب را سرویس خواب، اشغال می‌کند باشد توجه ویژه‍ایی در انتخاب طرح و حتی رنگ آن داشته باشید. پس به طراحی و استایل آن توجه کنید.
  5. راحتی: بعض از سرویس‌های خواب با ابعاد دلخواه مشتری ساخته می‌شوند، پیش از انتخاب ابعاد، توجه داشته باشید که قد و ارتفاع تخت، برای شما مناسب باشد. همچنین دیگر اقلام کالا، از جمله کمد، پاتختی و دراور نیز باید از اندازه استاندارد برخوردار باشند.
  6. قابلیت تمیزکاری: یکی از نکاتی که از نظر افراد حساس، بسیار حائز اهمیت است، بخث نگه‌داری و تمیز کاری سرویس خواب است. به طور مثال بسیاری از مشتری‌ها سرویس‌های خوابی که دارای جزئیات ظریف یا طرح‌های شلوغ داشته باشند را نمی‌پسندند، زیرا معتقد هستند غبار را از روی چنین سطوحی نمی‌توان به زودود.
 
   

در خرید سرویس خواب دقت داشته باشید!

سرویس خواب از اقلامی است که امروزه می‌توان در هر خانه‌ایی آن را یافت. انتخاب سرویس خواب مهم‌ترین بخش اتاق خواب را تشکیل می‌دهد و باید در خرید آن تمام جوانب را در نظر بگیریم. رنگ، طرح، ابعاد و جنس سرویس باید به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد تا خرید رضایت بخشی را تجربه کنید. اگر به کیفیت و ساخت سرویس خواب توجه نشود در طی جابجایی ممکن است چوب آن دچار شکستگی شود و در مواردی حتی از زیبایی آن نیز کاسته شود. همچنین شما باید به ظاهر سرویس خواب نیز توجه ویژه‌ایی داشته باشید چرا که آن را نمی‌توان به راحتی تعویض کرد. با مراجعه به سایت تانیل چوب خیالتان از بابت کیفیت راحت خواهد بود.

 

ارسال نظر: