سفر به جنوب به ‌تنهایی با یا گروه؟ مزایا و معایب هرکدام

کدخبر: 2379612

بسیاری از افراد، حوصله هماهنگ‌کردن همه امور با دیگران را ندارند و تنها سفر‌کردن را ترجیح می‌دهند. برخی نیز به‌دلیل تقسیم هزینه‌ها، دوست دارند گروهی سفر کنند. اولی، مزیت تنها سفر‌کردن و دومی، از مزایای سفرهای گروهی است. در این مطلب، مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها را برای سفر به جنوب بررسی کرده‌ایم. شما می‌توانید با رزرو اینترنتی بلیط قطار به‌ویژه در زمان پیش فروش بلیط قطار، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر، یعنی برنامه‌ریزی و هزینه حمل‌ونقل را به‌آسانی حل کنید.

Picture1

 

بهترین زمان سفر به جنوب

مناطق جنوبی از‌جمله بندرعباس، چابهار یا جزایر کیش و قشم، از زیباترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری کشور محسوب می‌شوند. پاییز و زمستان، بهترین فصل‌های سفر به جنوب هستند. در این روزها، تعادل دمایی و آب‌وهوای مطلوب بهاری، فرصتی می‌دهد تا با آسودگی خاطر، گشت‌وگذاری لذت‌بخش را در شهرها و مناطق ساحلی تجربه کنید.

سفر به جنوب در تابستان

تابستان جنوب هم زیبایی‌های خاص خود را دارد. در روزهای گرم سال، اگر‌چه دمای شهرهای جنوبی بسیار بالا و گاهی غیرقابل‌تحمل می‌شود و ساحل‌گردی و گشت‌وگذار در شهر و مراکز خرید دشوار خواهد بود؛ اما فرصتی برای رونق ورزش‌های آبی است. ضمن این‌که بسیاری از مراکز خرید سرپوشیده شهرهای جنوبی دارای سیستم تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایشی مجهز هستند.

سفر به جنوب در بهار

اوایل بهار و تعطیلات نوروز، مسافران بسیاری به‌سمت شهرهای جنوبی سرازیر می‌شوند و برهمین‌اساس نه‌تنها نرخ هتل‌ها، ورودی مراکز تفریحی و قیمت بلیط ‌ها افزایش می‌یابد، بلکه حتی یافتن اقامتگاه مناسب یا پیدا‌کردن بلیط به‌موقع و با قیمت مناسب دشوار می‌شود. طرفداران سفرهای ریلی، به‌منظور مواجه‌نشدن با تکمیل ظرفیت قطارها یا افزایش قیمت، بلیط‌ های موردنیاز خود را در زمان پیش فروش قطار تهیه می‌کنند.

معایب و مزایای سفر گروهی به جنوب

مهم‌ترین عیب سفرهای گروهی، محدودیت در برنامه‌ریزی است. سفرهای گروهی ممکن است همراه با تورهای گردشگری باشد که در‌این‌صورت برنامه‌ریزی سفر (روش سفر، رزرو اقامتگاه‌ها و ...) بر‌عهده آژانس مسافرتی و لیدر تور خواهد بود؛ اما اگر همراه فامیل یا دوستان سفر کنید، برنامه‌ریزی در‌مورد این‌که چه تاریخی بروید، در هتل بمانید یا ویلا، انتخاب نوع و مکان غذا‌خوردن، انتخاب اماکن تفریحی و زمان رفتن به آن‌ها و بسیاری موارد دیگر دشوار است.

اگر قصد دارید پاییز و زمستان یا ایام تعطیلات نوروز به جنوب سفر کنید، گروهی سفر‌کردن به نفع شما است. همان‌طور‌که اشاره کردیم، در این ایام به‌دلیل اوج ورود مسافر و افزایش تقاضا، قیمت‌ها به‌ویژه نرخ اقامتگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند. سفر گروهی به شما این امکان را می‌دهد تا هزینه‌ها را تقسیم کنید؛ بدین‌ترتیب، هم در فصل خوش‌آب‌وهوا به جنوب سفر خواهید کرد و هم با صرف هزینه کم در گران‌ترین هتل‌های جنوب اقامت خواهید داشت و لذت سفرتان چندین برابر می‌شود. سفرهای گروهی علاوه‌بر تقسیم هزینه‌ها، مزایای دیگری از‌جمله تقسیم وظایف و امنیت به‌ویژه برای خانم‌ها را هم خواهد داشت.

Picture1

مزایا و معایب به‌تنهایی سفر‌کردن به جنوب

تنها سفر‌کردن، از‌لحاظ برنامه‌ریزی سفر آسان‌تر است؛ در این روش، مجبور نیستید برای زمان سفر، مکان اقامت، مدت سفر یا تفریحاتی که قرار است انجام دهید، با دیگران هماهنگ کنید و همچنین نوع و محل غذا‌خوردن کاملا به سلیقه خودتان خواهد بود؛ بدین‌ترتیب، آرامش بیشتری خواهید داشت؛ ازطرفی، فرصت مناسبی برای خودشناسی و محک‌زدن خودتان در رویارویی با افراد و مسائل جدید است. سفرهای انفرادی به جنوب بسته به مقدار بودجه، شرایط و روحیات شخصی، ممکن است در هر فصلی جذاب باشد. اگر مشکلی بابت بودجه ندارید، در بهترین زمان سفر به جنوب یعنی شش ماه دوم سال و اوایل بهار به آنجا بروید و در هتل‌ها که امن‌ترین مکان‌های اقامتی هستند، اقامت کنید.

هزینه‌ها و امنیت

تنها سفر‌کردن در‌خصوص هزینه‌ها و امنیت، چالش‌های زیادی دارد. در سفرهای گروهی، بخشی از هزینه محل اقامت که بیشترین بودجه سفر را به خود اختصاص می‌دهد، تقسیم می‌شود و یک نفر مجبور نیست تمام هزینه را به‌تنهایی پرداخت کند؛ بااین‌حال، اگر تنها سفر می‌کنید و به‌ویژه این‌که خانم هستید، ممکن است در یافتن مکان اقامت امن دچار چالش شوید. ماندن در هر مکانی برای خانم‌ها و حتی آقایان نیز امن نیست. برخی از هتل‌ها شرایط خاصی برای پذیرش مسافران خانم مجرد دارند و این محدودیت‌ها ممکن است شما را اذیت کند. تنها سفرکردن معایب دیگری هم دارد. برای مثال، هنگام بروز حوادث در سفرهای گروهی، مسائل پیش‌آمده با مدیریت بهتری رفع می‌شود و اعضای گروه استرس کمتری خواهند داشت.

Picture1

بهترین وسیله نقلیه برای سفر گروهی و انفرادی

موضوع دیگر در مقایسه سفر گروهی با تنها سفر‌کردن به جنوب کشور، روش رفتن و انتخاب وسیله نقلیه است. اگر تنها و به‌ویژه خانم هستید، سفر با ماشین شخصی تاحدودی امن نیست. در چنین شرایطی، بهترین گزینه برای شما استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، هواپیما و قطار است. در سفرهای گروهی، اگر تعداد بیشتر از ظرفیت یک خودروی شخصی باشد، هماهنگ‌شدن دو خودرو در جاده مقداری سخت و خطرناک است. اتوبوس و هواپیما نیز محدودیت زیادی در ارتباط با هم‌سفرهایتان دارند و به‌ویژه اگر مسیرتان تا جنوب طولانی باشد، خسته و کسل خواهید شد.

در هر دو مورد سفر گروهی و انفرادی، سفر با قطار جذاب‌ترین و درعین‌حال به‌صرفه‌ترین روش محسوب می‌شود. این روش هم برای تنها سفر‌کردن کاملا امن و آسان است و هم برای سفرهای گروهی هیجان زیادی دارد. به‌ویژه این‌که با رزرو اینترنتی بلیط قطار، می‌توانید به‌آسانی بلیط ‌های خود را برای تاریخ موردنظرتان رزرو کنید.

مقایسه سفر گروهی با انفرادی به جنوب؟

در جمع‌بندی مطالب ذکرشده، تنها سفر‌کردن به جنوب مزایایی از‌جمله (آزادی بیشتر در برنامه‌ریزی، آرامش و تجربه شخصی، خودشناسی و کشف فردی) را به‌همراه دارد؛ درعین‌حال، ممکن است از‌لحاظ امنیتی مشکلاتی برای‌تان پیش آید و از‌طرفی تمام هزینه‌های سفر، به‌ویژه هزینه مکان اقامت بر‌عهده خودتان است. سفر گروهی به مناطق جنوبی ایران از جنبه‌های مختلف (تقسیم هزینه‌ها، تجربه تیمی در رویارویی با مسائل و حل آن‌ها، تقسیم وظایف و همراهی و سرگرمی) مفید و هیجان‌انگیز است؛ از‌طرفی، دشواری برنامه‌ریزی به‌دلیل ناسازگاری و تضادها و محدودیت در آزادی و استقلال، از معایب سفرهای گروهی به جنوب هستند.

فلای تودی؛ جامع‌ترین سایت فروش و پیش فروش بلیط قطار

سایت فلای تودی، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین سایت فروش و پیش فروش قطار در ایران، امکان رزرو اینترنتی بلیط قطار و سایر خدمات سفر از‌جمله رزرو هتل و اقامتگاه در جنوب را فقط در چند دقیقه فراهم کرده است. این سایت به شما کمک می‌کند تا در سفرهای گروهی یا انفرادی برنامه‌ریزی آسان‌تری داشته باشید.

 

ارسال نظر: