8 نکته ایمنی که مسافران تور چابهار باید آن‌ها را رعایت کنند!

کدخبر: 2379678

بندر چابهار را باید یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران دانست. در این بندر تعدادی جاذبه‌ گردشگری وجود دارد که نمونه‌ آن در کل جهان بسیار نادر است. همه این مسائل باعث می‌شود، بسیاری از گردشگران چابهار را به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در جنوب ایران بدانند. اما از آنجایی که این منطقه هنوز بکر بودنش را حفظ کرده است، نکاتی درباره آن وجود دارد که برای داشتن ایمنی بیشتر باید به آنها توجه کرد. در این مطلب قصد داریم هشت مورد از این نکات ایمنی را بررسی کنیم. اگر قصد رزرو تور چابهار بهار یا هر فصل دیگری را دارید؛ دانستن این نکات برایتان ضروری است. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

8 نکته ایمنی که مسافران تور چابهار باید آن‌ها را رعایت کنند!

  1. از مناطق مرزی دوری کنید

بندر چابهار دارای مرز مشترک با کشور پاکستان است. توصیه می‌‌شود در طول سفرتان به این مرز نزدیک نشوید؛ زیرا نزدیکی به مرز بایدها و نبایدهایی دارد که اگر از آنها به خوبی آگاه نباشید؛ ممکن است برایتان خطراتی پیش بیاید و با مرزبان‌ها به اشتباه درگیر شوید.

  1. در شب به تنهایی بیرون نگردید

بهتر است در طول سفرتان به چابهار در شب به تنهایی بیرون نروید و همیشه همراه با تور یا گروهی که با آنها سفر کرده‌اید، باشید زیرا شما به اندازه محلی‌ها با این منطقه آشنایی ندارید و فرهنگش را به خوبی نمی‌شناسید و ممکن خود را در خطر قرار دهید. همچنین چابهار آن‌چنان زندگی شبانه خاصی ندارد که بخواهید در تور چابهار ارزان تجربه‌ کنید و به همین دلیل ممکن است خلوتی شب‌هایش کمی شما را بترساند.

  1. از نوشیدن آب شیر خودداری کنید

چابهار آب لوله‌کشی و شرب زیاد خوبی ندارد. خود مردم این بندر هم در این باره مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. ممکن است اگر برای آشامیدن از این آب استفاده کنید؛ مشکلاتی برای سلامتی شما به وجود بیاید. بنابراین در طول سفرتان به چابهار سعی کنید از آب معدنی برای آشامیدن استفاده نمایید.

از نوشیدن آب شیر خودداری کنید

  1. از خوردن غذای خیابانی خودداری کنید

در چابهار مانند بسیاری دیگر از شهرهای ایران غذاهای خیابانی زیادی می‌توانید پیدا کنید که طبیعتا با قیمت کمتری نسبت به رستوران‌ها غذاهای خود را ارائه می‌دهند. ممکن است برخی از این غذاهای خیابانی سالم و خوشمزه باشند؛ اما برخی دیگر آن‌طور که باید و شاید سالم نباشد. بنابراین اگر مطمئن نیستید که جای مناسبی را برای تست‌ کردن غذاهای خیابانی انتخاب کرده‌اید؛ بهتر است اصلا ریسک این امتحان را به جان نخرید و غذاهای محلی چابهار را در رستوران‌های معتبر این شهر نوش جان کنید.

  1. لباس های پلاستیکی، تیره و جذب نپوشید

یکی دیگر از کارهایی که بهتر است برای حفظ ایمنی خود انجام دهید، پوشش مناسب است. از آنجایی که چابهار آب و هوایی گرمسیری دارد؛ بهتر است خصوصا در فصول گرم سال لباس‌های نخی، روشن و غیر جذب بپوشید تا گرمازده نشوید. برای فرار از گرما زده شدن نوشیدن آب زیاد هم کمک کننده است.

  1. به فرهنگ و آداب و رسوم محلی احترام بگذارید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای حفظ ایمنی خود در سفر به چابهار انجام دهید، احترام به فرهنگ و آداب و رسوم محلی در این شهر است زیرا مردم چابهار به اعتقادات و رسومات خود حساسیت زیادی دارند و بی احترامی به این رسوم را بی احترامی به خود می‌دانند. بنابراین هنگام سفر به چابهار حواستان به این مساله مهم باشد.

  1. با گاندوها احساس دوستی نکنید

در چابهار یک پناهگاه گاندو وجود دارد که در آن تعداد زیادی گاندو که نوعی خزنده و یکی از انواع تمساح است، نگهداری می‌شود. این خزندگان اگرچه ظاهری آرام دارند اما نباید گول ظاهر آرامشان را بخورید و به آنها بیش از حد نزدیک شوید. این خزندگان بسیار قوی هستند و سرعت بالایی هم دارند و زمانی که تصمیم بگیرند به شما نزدیک شوند، هیچکس نمی‌تواند نجاتتان دهد. بنابراین اگر در سفر به چابهار از این خزندگان بازدید می‌کنید؛ زیاد به آنها نزدیک نشوید.

با گاندوها احساس دوستی نکنید

  1. در فصل زمستان برای شنا وارد آب‌های خلیج فارس نشوید

یکی دیگر از کارهایی که برای حفظ ایمنی در سفر به گرجستان نباید به سراغش بروید؛ شنا کردن در خلیج فارس در فصل زمستان است. آب‌های معمولا آرام خلیج فارس در فصل زمستان زیاد آرام نیست و بنابراین ممکن است کسانی را که برای شنا وارد این آب‌ها می‌شود با خطر روبه رو کند. بنابراین اگر در فصل زمستان به چابهار سفر کردید، قبل از اینکه برای شنا وارد خلیج فارس شوید، وضعیت آن و همچنین وضعیت آب و هوایی را چک کنید.

آیا سفر به چابهار خطرناک است؟

در این مطلب هشت مورد از نکاتی که در سفر به چابهار رعایت کنید تا امنیت‌تان حفظ شود را به شما معرفی کنیم. به هیچ عنوان نمی‌توان سفر به چابهار را خطرناک دانست. به‌طورکلی چابهار مردمی خونگرم و مهربانی دارد که دوست دارند با گردشگران معاشرت کنند و آن‌قدر مهمان‌نواز هستند که بتوانند خاطراتی به یاد ماندنی برای کسانی که به این دیار سفر می‌کنند، بسازند اما برای اینکه سفری ایمن‌تر داشته باشید و بیشتر به شما خوش بگذرد بهتر است این نکات را رعایت کنید. اگر قصد رزرو تور چابهار را دارید؛ همین حالا به وب‌سایت لحظه آخر مراجعه و پکیج موردنظر خود را رزرو نمایید.

 

ارسال نظر: