موقعیت مکانی چابهار کجاست و چطور به آن سفر کنیم

کدخبر: 2374188

چابهار یکی از شهرهای جنوبی است که سالانه میزبان میلیون‌ها مسافرت بوده و یکی از جذاب‌ترین مقصدهای است که می‌توانید در هر زمانی انتخاب کنید. این شهر به‌دلیل آب‌وهوای عالی و جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد به یکی از مکان‌های تبدیل شده است که می‌توانید سفری به‌یادماندنی را در آن تجربه کنید. اقامت در چابهار برخلاف تصور شما بسیار عالی بوده و هتل چابهار پنج ستاره و چهار ستاره است که شما نسبت به هزینه می‌توانید استفاده کنید.

تور زمینی

شهر چابهار در جنوب‌شرقی کشور واقع شده است. کمی مسیر زمینی چابهار سخت بوده و اگر بخواهید از تهران با تور زمینی به چابهار بروید، باید 24 ساعت در راه باشید. در این شهر ایستگاه ریلی وجود ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه ریلی به چابهار بندرعباس با 600 کیلومتر فاصله است.

بیشتر کسانی که زمینی به چابهار می‌روند با وسیله شخصی به این مقصد جذاب و دیدنی می‌روند و خیلی کم و به‌ندرت تور زمینی مورداستقبال قرار می‌گیرد. البته اگر دوست دارید سفری کم خرج داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر است.

تورهوایی

تور هوایی نسبت به تور زمینی خیلی پرطرفدارتر است؛ زیرا در این تور هم خستگی کم‌تری تحمل می‌کنید و هم می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به چابهار برسید و از جاذبه‌های گردشگری لذت ببرید. فاصله هوایی تهران تا چابهار کمی بیش از دو ساعت است. با توجه به تعداد محدود پروازهای رفت‌وبرگشت چابهار در طول هفته، ساعت‌های پرواز تنوع چندانی ندارند.

فقط چند پرواز برای چابهار وجود دارد. در برنامه‌ریزی زمانی خود فاصله فرودگاه چابهار تا شهر را نیز درنظر بگیرید. فرودگاه چابهار در شهر کنارک و فاصله ۵۰ کیلومتری از چابهار قرار دارد که پیمودن این مسیر با تاکسی‌های فرودگاه حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

جاذبه‌های گردشگری چابهار

در این شهر ساحلی جاذبه‌های دیدنی بسیاری وجود دارد.

گورستان جن تیس

قبرستان جن یکی ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری چابهار است. قدمت گورستان تیس به ۲۵۰۰ سال قبل می‌رسد و نام آن در کتاب‌هاى مربوط به فتوحات اسکندر مقدونى به‌عنوان تیز مشهور است.

یکی از نکات جالب و ترسناک این قبرستان سنگ قبرهای بزرگ و عظیم است که اولین احتمالی را که شما می‌دهید این است که شاید هیچ انسان در این قبرستان دفن نشده باشد. کنار این گورستان قبرستان اصلی روستای تیس است که مردم قدیم این روستا مردگان خود را در گورستان جن تیس دفن می‌کردند.

درخت مکرزن چابهار

درخت مکرزن چابهار که با نام‌‌های درخت انجیر معابد، درخت لور و درخت انجیر هندی معروف است یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری چابهار محسوب می‌شود. اصل این گیاه به کشور هند برمی‌گردد و بیشتر در مناطق ساحلی و گرمسیری می‌روید. درخت مکرزن دارای برگ‌هایی پهن است که شاخه‌های آن به پایین سرازیر می‌شود.

ریشه این درخت در شن هم می‌تواند رشد کند. این درختان قدمتی بالای صد سال دارند. از این درخت در کیش هم وجود دارد و کلا در آب‌وهوای گرمسیری رسد می‌کند. شاید به خود بگوید درخت که دیدن ندارد ولی وقتی از نزدیک میبینید عظمت و جذابیت این را بهترمی‌توانید درک کنید. قبل از سفر به چابهار خدمات تور چابهار خود را چک کنید.

مرکز تجاری ابریشم

یکی از بخش‌های جذاب سفر خرید است و هر شهری سوغات مخصوص خود را دارد. چابهار در صنایع‌دستی و لباس‌های محلی معروف است. خرید لباس‌های محلی و پوشیدن آن‌ها تجربه‌ای خاص و متفاوت است که باید آن را تجربه کنید. یکی از بهترین مراکز خرید برای صنایع دستی و لباس‌های محلی مرکز تجاری ابریشم است که از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید چابهار محسوب می‌شود. این مجموعه دو طبقه دارد که در طبقه اول 193 واحد تجاری و یک کافی‌شاپ قرار دارد.

تفریح در تور چابهار

  • از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری چابهار مثل موج فشان چابهار، دریاچه صورتی یا تالاب لیپار، کوه‌های مریخی یا مینیاتوری، جزر و مد قرمز، و چشمه‌های گل فشان بازدید کنید.
  • غذاهای محلی چابهار مثل قلیه میگو، قلیه ماهی، بت ماش، تباهگ، کراهی میگو، ماهی کباب، پلو زعفرانی، و تنورچه را امتحان کنید.
  • خرید از صنایع‌دستی را فراموش نکنید که یکی از بهترین تفریحات در چابهار است.
  • بازدید از قعله پرتغالی‌ها و روستای تیس را در کارهای سفر قرار دهید.

نکات مهم قبل سفر به چابهار

  • لباس نخی، کرم ضدآفتاب، کفش سبک و راحت را فراموش نکنید؛ زیرا در دیدن جاذبه‌های گردشگری موردنیاز قرار می‌گیرد.
  • قبل از سفر آب‌وهوای چابهرا را چک کنید که بتوانید از فضای چمدان بهتر استفاده را ببرید.
  • بهترین راه سفر به چابهار تور هوایی این شهر است.
  • اگر دوست دارید سفری ارزان با تورهوایی را تجربه کنید، تورهای لحظه آخری را از یاد نبرید.

چابهار یکی زیباترین و جذاب مقصدهای است که سالیانه بیش از چهار هزار پرواز و میزبان یک میلیون مسافر است. این مقصد بکر بناهای تاریخی، گردشگری و تفریحی زیادی دارد که مسافران می‌توانند به بازدید از این اماکن نیز می‌پردازند. به همین منظور سالیانه تورهای زیادی مثل تور چابهار و... از سرتاسر ایران به این شهر منحصربه‌فرد انجام می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر: