معرفی برج خنک کننده ابارا + ویژگی

کدخبر: 2379679

در عرصه‌ی صنعتی امروز، تأمین کارایی و دوام تجهیزات خنک‌کننده برای حفظ بهره‌وری در فرایندهای صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برج خنک‌کننده ابارا، با بهره‌گیری از فناوری جریان متقاطع، امکان بهینه‌سازی تبادل حرارتی را فراهم می‌آورد. در این متن، با بررسی دقیق مشخصات فنی و خصوصیات بارز این نوع برج‌ها، به ارائه‌ی تصویری کامل از عملکرد و قابلیت‌های آن می‌پردازیم. تعمیر و نگهداری این برج‌ها نیز، با استفاده از تکنیک‌های مدرن و استاندارد، شامل تعویض پکینگ و قطعات دوار، توسط شرکت آبان پارت انجام می‌شود که خود را به عنوان یکی از تخصصی‌ترین ارائه دهندگان خدمات در این حوزه مطرح کرده است.

برج خنک کننده ابارا

برج خنک کننده ابارا یکی از پر مصرف ترین برج های خارجی موجود در بازار ایران است. این برج به صورت جریان متقاطع عمل کرده و جهت جریان آب و هوا در آن بر هم عمودند. ما در اینجا با بیان جزییات فنی به ویژگی های منحصر به فرد کولینگ تاور ابارا و قطعات آن خواهیم پرداخت و در ادامه نحوه سرویس و تعمیر برج خنک کننده و تعویض قطعات آن پس از یک دوره کاری را شرح خواهیم داد.

برج خنک کننده ابارا یک کولینگ کراس فلو بوده که آب گرم پس از توزیع توسط یک سینی دارای سوراخ های متعدد بر روی پکینگ، به صورت 90 درجه با جریان هوای ورودی برخورد کرده و خنک می شود. عملکرد برج به صورت جریان متقاطع سبب می شود تا دسترسی به قسمت های داخلی دستگاه آسانتر بوده و به راحتی بتوان بازرسی های دوره ای را در مورد پکینگ و فن و قطعات دوار انجام داد.

سازه برج از پروفیل های گالوانیزه ساخته شده و در قسمت های مختلف بدنه نیز قطعات فایبرگلاس به کار رفته است. کیفیت سازه در حد بسیاز بالایی بوده و معمولا دچار خوردگی و پوسیدگی نمی شود. ساختار پیچ و مهره ای و وجود المان های مورب (بادبند) سبب استحکام و پایداری سازه در مقابل لرزش و نیروهای دینامیکی می گردد.

پکینگ برج خنک کننده ابارا

با توجه به کیفیت بسیار بالای سازه کولینگ تاور ابارا در اثر مرور زمان مشکلی برای آن به وجود نمی آید. قطعه اصلی که معمولا نیاز به تعویض پیدا میکند پکینگ برج خنک کننده ابارا می باشد. این پکینگ از نوع شانه تخم مرغی یا کراس فلو بوده و جنس آن PVC است. شرکت آبان پارت تولید کننده انواع پکینگ کراس فلو است که یک مدل آن را می توان به صورت فابریک جایگزین پکینگ کولینگ تاور ابارا کرد.

ما برای سایزهای مختلف برج خنک کننده EBARA پکینگ ها را طوری برش زده و آماده میکنیم که در راحت ترین حالت ممکن بتوان آن را جاگذاری کرد. برای این منظور فقط کافیست سایز برج را به ما اعلام کرده یا از پلاک آن عکس بگیرید و برای ما ارسال نمایید.

لوور خنک کننده

لوور یا همان ورودی هوای کولینگ تاور در برج ابارا در دو طرف دستگاه به وسیله تعدادی پروفیل پلاستیکی ساخته شده است. این پروفیل ها پس از مدتی خشک شده و با کوچکترین ضربه خواهند شکست. در فصل تعمیرات میتوان آن ها را به صورت تکی جایگزین کرد.

تعمیر برج خنک کننده ابارا

تعمیرات برج خنک کننده ابارا یکی از مهمترین و تخصصی ترین خدمات ارایه شده از سوی شرکت آبان پارت می باشد. این حوزه به چندین بخش تقسیم شده که شامل تعویض پکینگ، تعویض و تعمیر کاهش دور می باشد.

تعویض پکینگ برج خنک کننده ابارا

پکینگ برج خنک کننده ابارا مهمترین المان در فرایند انتقال حرارت به شمار می رود. پکینگ های شانه تخم مرغی پس از یک دوره کاری دچار گرفتگی و رسوب شده و راندمان عملکرد آنها کاهش می یابد. در برخی موارد نیز به دلیل عدم کیفیت در مواد اولیه مصرفی دچار شکست و فروپاشی شده و نیاز به تعویض دارند.

از سوی دیگر به دلیل انتخاب اولیه اشتباه ممکن است پکینگ مناسب فرایند مورد نظر کارفرما نبوده و به طور مثال در دمای بالا و یا برای آب در گردش دارای آلودگی بالا مناسب نباشد. همه این موارد در فصل تعمیرات قابلیت اصلاح دارد. میتوان با استفاده از پکینگ های اسپلش به جای پکینگ فیلم تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرد.

شرکت آبان پارت با تولید پکینگ شانه تخم مرغی با ورق های بسیار با کیفیت شرکت بهینه پوشش توانایی تامین پکینگ برج خنک کننده ابارا را باه صورت فابریکی و بدون نیاز به هیچ گونه برشکاری دارا است. هم چنین امکان ارایه خدمات تعویض پکینگ و سرویس آن نیز از سوی شرکت ابان پارت وجود دارد.

تعمیر و بالانس فن

فن برج خنک کننده جزو قطعات دوار کولینگ تاور ابارا بوده و در دو جنس فلزی و فایبرگلاس در بازار موجود است. نوع فلزی به صورت فابریک بر روی برج خنک کننده نصب می باشد و طول عمر نسبتا بالایی دارد. اما در صورت به وجود آمدن مشکل برای فن امکان تعمیر و تامین مجدد آن در بازار ایران بسیار مشکل و شامل هزینه بالایی است. در این موارد با جایگزین کردن فن فایبرگلاس کوفیمکویی می توان موضوع را بر طرف کرد.

پروانه های فایبرگلاس را می توان در هر سایز و به هر شکلی تولید کرد. نوع کوفیمکویی دارای مقطع ثابت بوده و می توان آن را در طول دلخواه برش زد و جایگزین فن آلومینیومی نمود. تعداد پره ها معمولا 4، 6 یا 8 عدد هستند و به راحتی عملیات بالانس و تعویض آنها صورت میگیرد.

تعویض کاهش دور

کاهش دور برج خنک کننده ابارا از نوع چند تسمه و با تسمه های گرید A می باشد. تامین این نوع تسمه در بازار ایران به شدت مشکل است. در نتیجه در صورت خرابی کاهنده دور بهتر است با کاهش دور های موجود در بزار ایران تعویض شود تا هم بتوان سرویس های دوره ای آن را به راحتی انجام داد و هم بتوان تسمه های آن که ازنوع B بوده و به صورت مجزا از هم هستند و در بازار ایران به وفور یافت می شوند را تامین کرد.

نتیجه گیری

شرکت آبان پارت با توجه به وسعت گسترده محصولا تولیدی خود امکان تامین قطعات برج های خنک کننده ابارا از جمله پکینگ فابریکی، کاهش دور، لوور و فن را دارد. هم چنین با استفاده از نیروی متخصص و مجرب خود نیز می تواند کلیه سرویس های تعمیر و نگهداری مربوط به برج خنک کننده ابارا و دیگر انواع برج خنک کننده را ارایه دهد.

 

ارسال نظر: