امکان خرید آنلاین تور کربلا از سراسر کشور

کدخبر: 2379685

کاروان‌های زیارتی کربلا، در روز‌های مختلف سال، از شهر‌های مختلف ایران، به‌سوی عتبات عالیات راهی می‌شوند. در این میان، راحت‌ترین راه ثبت نام در این کاروان‌‌ها، رزرو آنلاین است. قابلیتی که با استفاده از آن می‌توانید ابتدا مقایسه دقیقی بین برنامه سفر در تور‌ها داشته باشید و سپس با مقایسه خدمات و هتل‌های اسکان در این تور‌ها، درخواست رزرو خود را ثبت کنید. در این مطلب، به معرفی مبدأ‌های پرطرفدار و مختلفی می‌پردازیم که کاروان‌های سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود و درنهایت سامانه‌ای را برای رزرو آنلاین این تور‌ها به شما معرفی خواهیم کرد.

مبدأ محبوب و پرتردد؛ تور کربلا از تهران

در میان استان‌های کشور، تهران بیشترین کاروان‌های عتبات عالیات را برگزار می‌کند. البته فقط موضوع، تعداد این تور‌ها نیست؛ بلکه کیفیت خدمات ارائه‌شده و هتل‌های اسکان نیز، به‌طورکلی از کاروان‌های بقیه استان‌ها در وضعیت بهترین قرار دارد. در عین حال، هزینه سفر با این کاروان‌ها نیز معقول و به‌صرفه‌ است.

تور کربلا از تهران، به‌ دو صورت هوایی و زمینی ارائه می‌شود. نسبتِ تعدادِ کاروان‌های زمینی و هوایی، در مواقع مختلف سال متفاوت است و بستگی به شرایط آب و هوایی و میزان تقاضا دارد؛ مثلاً در برخی از اوقات سال، تور‌های هوایی به تعداد بسیار پایینی ارائه می‌شوند و از سویی دیگر، در برخی از ایام سال، تعداد تور‌های هوایی بیشتر از تور‌های زمینی است.

همچنین یکی از ویژگی‌های مهم تور‌های عتبات از تهران، تخفیف‌های ویژه‌ای است که در برخی از اوقات سال ارائه می‌شود. درواقع مجریان این کاروان‌ها، برای تکمیل ظرفیت کاروان‌ها و رفاه حال زائران، تخفیف‌های ویژه از ۱ میلیون تا ۴ میلیون تومان را به‌صورت محدود ارائه می‌کنند.

همچنین برای کاهش هزینه‌های سفر و بهره‌مندی زائران از خدمات سفر هوایی، تعدادی تور ترکیبی، (هوایی و ‌زمینی) نیز از مبدأ تهران برگزار می‌شود. به‌طوری‌که زائران در مسیر رفت با هوایپما به عراق راهی می‌شوند و در مسیر برگشت زمینی از مرز مهران، به تهران باز می‌گردند.

هزینه سفر در تور کربلا زمینی از تهران، از ۷ میلیون تومان آغاز شده و هم‌اکنون تا ۱۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. کاروان‌های هوایی نیز از ۱۶ تا ۲۰ میلیون تومان برگزار می‌شوند. همچنین کاروان‌های ترکیبی، قیمتی بین این دو نوع تور، یعنی حدود ۱۳، ۱۴ میلیون تومان دارند.

از بارگاه ثامن ائمه تا حرم سیدالشهدا؛ تور کربلا از مشهد

مشهد یکی دیگر از شهر‌های پرطرفدار برای زیارت حرم امام حسین (ع) است. کاروان‌های عتبات عالیات از این استان، از تنوع ویژه‌ای برخوردار هستند. درواقع علاوه بر سفر‌ به ‌صورت هوایی و زمینی، سفر‌های ترکیبی و سفر‌ با قطار نیز از این مبدأ برگزار می‌شود.

تور زیارتی کربلا با قطار از مشهد، به این صورت است که شما تا نزدیک‌ترین مقصد ریلی به مرز مهران را با قطار طی می‌کنید و سپس پس از رسیدن به مرز و عبور از پایانه مرزی مهران، با اتوبوس‌های عراقی، راهی شهر‌های زیارتی کربلا می‌شوید. با توجه به طولانی بودن این مسیر تا مرز مهران و راحتی سفر با قطار نسبت به اتوبوس، این کاروان‌ها به یکی از پرطرفدارترین تور‌های کربلا، تبدیل شده است. البته این نوع تورها، در برخی از اوقات سال و به‌تعداد محدود ارائه می‌شوند و قیمت آن نیز تقریباً مانند تور کربلا زمینی با اتوبوس و در حد ۱۰، ۱۱ میلیون تومان است.

تور کربلا ترکیبی نیز همانند تهران، به‌صورت رفت زمینی و برگشت هوایی، در برخی روز‌های سال، برگزار می‌شود. به‌طورکلی محدوده قیمتی تور‌های کربلا از مشهد ، حدود ۱ تا ۳ میلیون تومان گران‌تر از مبدأ تهران با امکاناتی یکسان است. تور‌های زمینی گرچه ارزان‌تر هستند، اما با توجه به مسیر طولانی از مشهد تا شهر‌های زیارتی عراق، کاروان‌های هوایی از مشهد، طرفداران بیشتری دارد.

تور کربلا از اصفهان؛ پرمتقاضی و خاص

از شهر اصفهان نیز، عاشقان زیادی برای زیارت حرم امام حسین (ع) به‌دنبال رزرو تور کربلا از اصفهان هستند. البته تعداد کاروان‌ها، از این مبدأ به اندازه تهران و مشهد نیست؛ از طرفی برای کم کردن هزینه‌های سفر در تور هوایی و زمینی از اصفهان، هتل‌های اسکان با درجه‌ کیفی پایین‌تری نسبت به تور‌های کربلا از تهران ارائه می‌شوند. از این رو، متقاضیان سفر به عتبات عالیات از اصفهان، برای رزرو کاروان کربلا مدنظر خود، باید در اسرع وقت اقدام کنند.

سفرهای زمینی کربلا؛ هر روزه و از هر نقطه کشور

مزیت مهم تور زمینی کربلا، امکان برگزاری آن از تمامی استان‌های کشور است. چراکه محدودیت سفر‌های هوایی را ندارد و باتوجه به هزینه‌ پایین‌تر آن، کاروان‌های بیشتری از این نوع، ارائه می‌شود. در این نوع تور‌های زمینی، از مبدأ با اتوبوس تا یکی از پایانه‌های مرزی مهران یا شلمچه را طی می‌کنید و سپس به کربلا، نجف یا کاظمین راهی می‌شوید.

پایانه مرزی مهران، معمولاً برای تور‌های کربلا از مبدأ شهر‌های مرکزی و شمالی انتخاب می‌شود؛ شهرهایی همچون تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و... . از آن طرف، مرز شلمچه میزبان زائران استان‌هایی چون: هرمزگان، بوشهر، فارس و خوزستان است.

اتوبوس‌های ارائه‌شده در ایران، عمدتاً از نوع اسکانیا ۴۴ نفره هستند. تنها برخی از تور‌های کربلا از تهران و در برخی اوقات از شهر‌های بزرگ، با اتوبوس‌های ‌وی‌آی‌پی ۲۵ نفره نیز، برگزار می‌شوند. در عراق نیز تمامی اتوبوس‌ها از نوع ۵۰ نفره خواهند بود.

برنامه سفر در این کاروان‌ها، از ۴ شب تا ۸ شب متغیر است. البته تور‌های ۴ و ۵ شبی و ۸ شبی، به‌صورت محدود و در شهر‌های خاص ارائه می‌شوند. درواقع عمده تور‌ها، به‌صورت ۶ و ۷ شب هستند.

سفر‌های هوایی خاص؛ تور‌های VIP کربلا

تور کربلا هوایی تنها از مبدأ شهر‌هایی امکان‌پذیر است که فرودگاه بین‌المللی دارند. شهر‌هایی چون تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، ساری، مبدأ‌های پرطرفداری هستند که کاروان‌های هوایی از این شهر‌ها برگزار می‌شود. البته برخی از استان‌های نزدیک به این شهر‌های فرودگاهی نیز، تور‌های کربلا را از مبدأ این شهر‌ها برگزار می‌کنند تا زائرانی استان‌های دیگر نیز از امکان سفر هوایی برخوردار شوند. مانند استان قم و سمنان از مبدأ تهران.

سفر به کربلا به‌طور مستقیم امکان‌پذیر نیست و معمولاً پرواز‌ها به مقصد نجف به زمین می‌نشینند و تعداد اندکی از آن، به مقصد بغداد هستند. ایرلاین‌هایی چون زاگرس، تابان، آتا، العراقیه، کاسپین و وارش، این سفر‌های هوایی را بین ایران و عراق، برگزار می‌کنند.

امکانات عمومی سازمان حج و زیارت در تور‌های هوایی و برنامه سفر در کاروان‌ها، تفاوت خاصی با کاروان‌های زمینی ندارد؛ مگر هتل‌های اسکان که به‌طورکلی سطح کیفی بالاتری نسبت به تورهای زمینی دارند.

یکی دیگر از امکانات تور‌های هوایی کربلا، بهره‌مندی از ارز مسافرتی است که با قیمت دولتی و به‌مراتب پایین‌تر از بازار آزاد ارائه می‌شود. مسافران هوایی، می‌توانند تا سقف ۵۰۰ دلار، از طریق بانک‌های ملی، ملت و سامان، ارز مسافرتی درخواست کنند و پس از عبور از گیت پلیس گذرنامه فرودگاه، این میزان ارز را دریافت کنند.

سخن آخر و نحوه رزرو آنلاین تور کربلا

در این مطلب، به معرفی تور‌های کربلا از مبدأ شهر‌های پرطرفدار ایران پرداختیم و به‌طور خلاصه درباره تور‌های زمینی و هوایی از شهر‌های مختلف ایران صحبت کردیم. همان‌طورکه از ابتدا گفتیم، بهترین راه برای رزرو تور‌، روش آنلاین است؛ چراکه مقایسه دقیقی بین انواع‌ تور‌ها و امکانات آنها خواهید داشت و می‌توانید بهترین تور را برای خود و همراهانتان رزرو کنید. رسم زیارت به ‌عنوان سامانه رزرو آنلاین تور‌های کربلا سازمان حج و زیارت، این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید از مبدأ شهر‌های مختلف ایران، رزرو تور خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به‌صورت اینترنتی انجام دهید.

 

ارسال نظر: